• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • theosen

Jag skulle vilja klämma in en liten fråga.
    Hur förvarar ni era papper?
    Jag funderade på om det finns någon lösning som man kan sätta under bordet, dra ut som en byrålåda, fast med papprena stående?
    Jag börjar bli smått tokig när man ska bläddra i den växande högen med papper....

• theosen

Ankiz- Jag har aldrig haft problem med scraphuset, men jag har för mig att hon förberett om vissa leveransproblem förra veckan. så det kanske hänger ihop med det.

• DianaJ

BV - Press-stop (och pressbyrån) får sina tidningar distribuerade av Interpress. Kolla på deras hemsida. Där står alltid försäljningsdatum av alla publikationer som de distar och mig veterligen brukar de inte sälja dem i butikerna innan det datumen.

• DianaJ

theosen - ang förvaring.
    Jag har en hel radda med IKEA väggskåp på en hel vägg i mitt arbetsrum 90 cm höga och 37 cm djupa. I ett utav skåpen har jag bara en massa hyllplan där jag förvarar mina papper efter leverantör. Har satt dymolables p åvarje hyllplanskant med namn på leverantören. Så BG papper har ett hyllplan, Bazziller ett hyllplan, Crate ett hyllplan osv... Det har funkat jättebra eftersom jag har mina favoritleverantörer och gärna köper hela serier/kollektioner av dem. Bazzillerna ligger i en hög efter färg och eftersom jag använder mig utav få färger i olika nyanser är det lättöverskådligt och lätt att hålla ordning på :)

• DianaJ

Många har IKEAs mappvagnar att förvara papper i. Mapparna är gjorda för A4 så 30x30 papper sticker upp lite :) IKEA har ju även skåp på work-avd med mappsystem i som man kan köpa om man inte vill ha vagnen ståendes löst i ett rum. Men då får man ju lägga ner lite mer pengar...

• Jen 82
    Ankiz skrev 2007-01-26 12:47:49 följande:
    Någon här som beställt från Scraphuset? Har det tagit lång tid innan ni fått varorna? Jag beställde i söndags och har fortfarande inte fått nåt... På hemsidan står det att varorna levereras 1-3 dagar efter att de fått beställningen. Ville ju kunna sätta igång i helgen ju... ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
    Oftast är dom snabba! Men nu står det på deras hemsida att dom är efter i orderplockningen så det är nog därför!

Caludia & Cia: Kul med publiceringar! Grattis! Men jag är inte förvånad! Så duktiga som ni är!

Vem mer är publicerad i tidningen?
  • Asrta1

Hejhej!

Idag kom äntligen tidningen i min låda Nu ska jag sätta mig och lusläsa den från pärm till pärm medans barnen sussar.

Grattis Cia och Claudia!

Ang. förvaring av papper....jag har inget eget rum att scrappa i utan jag har matrummet som scrapprum Helt perfekt! Har en snäll 4 åring så jag behöver aldrig plocka undan min grejor iheller så jag kan bara sätta mig och ta vid där jag slutade
    Just det..... papperna var det....
    Eftersom jag måste plocka undan ibland så har jag Panduros mappar för just 12x12 tums papper.....Har 8 st så jag kan ha dom (papperna) sorterade efter färg, mönstrat och cardstck samt övriga papper typ vellum osv....Funkar bra att ha dom sorterade efter matchning då det är lätt att ta den färg man vill ha dvs cardstocken och då får man alla mönstrade som passar till sen är det bara att börja vela vilket man ska ha

Nu mååååste jag läsa min tidning.....hej så länge

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket