Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Vad skönt att allt var bra Tess ! Såg du nått på UL-et ? 
    Det är jättebra att dom kollar upp allt nu i slutet, är faktiskt impad ( kan man säga så ? ) över att dom är så nogranna med allt. Att dom hellre kollar en extra gång än ingen gång alls. Tycker inte ni det ?  

Ja, nu får sambon se till att fixa där hemma så du kan vila och ta det lugnt.

Nu ska jag strax kila iväg till BM. Men vi hörs senare.
    Stor kram till er alla.

*** 9 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Kikar bara in en snabbis...
    Det gick sådär igår, flödet i navelsträngen var inget vidare, så nu får jag inte jobba mer....
    Men idag är jag tvungen att vara inne på jobbet en stund ändå, revisorn kommer.
    Men efter det så  ska jag hem och vila..
    Berättar mer sen... Men så vet ni vad som händer.

Kramis

*** 8 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Får börja med att säga STOR STORT GRATTIS till eran lilla tjej Lepa !!!!!!
    Detta är ju helt fantastiskt underbart !!!!!! Läste förlossningsberättelsen nu och tårarna rinner. Tänk, nu är du mamma ! Hur fasen känns det egentligen ?
    Du "vann" alltså våran lista och blev först ut.

Vad bra att du kände att du fick all hjälp och stöd av BM på förlossningen. Och att du inte sprack så mycket. Ska också försöka lyssna på dom så man minskar risken att spricka.

Hur mår DU då ? Och pappan ?
    Ska kika in på hemsidan när jag läst och skrivit klart... Säkert världens sötaste lilla tjej.

Här är det lugna gatan. Förlåt att jag inte varit här inne på flera dagar, det har varit massor att göra, varit på landet och fixat och donat lite, sen så har Internet inte funkat här hemma... Men nu så,

Mår bra gör jag iaf. Känner mig inte så trött och så...Mest nervös faktiskt.

Hur är det med er Tess och Mandel ? Trötta på detta nu antar jag.

Inga slemmisar eller så ?

Än en gång... grattis Lepa !!!!

*** 4 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Nu har jag kikat på sidan Lepa och hon är sååå söt Licia !
    hihi, du måste berätta mer om hur känns nu att vara mamma. SÅÅÅÅÅÅ som vi alla väntat.

*** 4 dagar kvar***
  • Emmajohanna

hej tjejer !

Det låter underbart Lepa. Du får berätta mer när du orkar. Vi lyssnar gärna.

Ja du Mandel, att gå på övertid är nog inget vidare. Är ju själv snart där...
    Kör på plan 3, för den där virknålen låter inget vidare.
    Har hört att man ska ladda med kolhydrater också, så käka mycket pasta och sånt. Man ska ju gå igenom ett maraton....

Vad du har varit duktig idag då Tess. Håller med dig om att det där med rakningen är svårt nu, man får liksom ta där man kommer åt. Man är ju inte så vik i kroppen längre.

Här händer det heller inget. Ska tillbaka på UL imorgon så vi får väl som om bebis har växt nått sen vi var där och mätte för 2 veckor sen.

Hoppas nästan att dom sätter igång mig så vi får detta avklarat.

Man har ju liksom allt klart här hemma nu, man bara vääääääntar..

Åh just det Tess. Fullmåne inatt. Ja, då borde vi väl trycka ut bebisarna om teorin stämmer.

*** 3 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Jösses vad du har legat i idag Mandel. Nu är väl hemmet skinande rent och perfekt att ta hem bebis till.
    Jag tror stenhårt på fullmåne-teorin.

*** 9 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Tänkte på det där med brösten Lepa. blir genast lite rädd över att det kommer göra så förbannat ont i dom stackars brösten.....
    Men det är väl förhoppningsvis något som går över rätt så fort..

*** 3 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Morrn girls !

Så var man på dagen D men inget som händer här inte. Förväntade mig inte alls att gå så här långt, trodde verkligen att vi skulle få bebis INNAN BF. Men icke.

Hoppas det går bra hos BM idag Mandel och att dom kanske ger dig ett datum så ni kan få bli igångsatta... Men risken för det är väl minimal än så länge kanske ?

Bra tryck hos dig Tess.
    Och hoppas det går bra med svärisarna i helgen nu då. Skoj att gå på marknad, men jag förstår om du inte orkar ta dig runt där just nu.

Hur går det för dig Lepa ? Kan tänka mig att lilla Licia är helt underbar ! Sover hon bra på natten ? Berätta, berätta. Jag är så nyfiken. Vad gör ni på dagarna ?

Jag ska iväg och handla på MAXI nu, men återkommer snart igen.
    KRAMIS

*** 0 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Här är det också mulet... Skumt då jag såg på vädret igår och då fanns det då INGA moln på den kartan. Ja ja....

Jag går hos BM 1 gång i veckan och på CTG 2 ggr och UL 1 gång. Fullt upp alltså.
    Har nya tider förbåde CTG och ULförnsäta vecka och jag räknar kallt med att få gå på dom.
    Vi har inte alls pratat om igångsättning eftersom jag ligger på skala 1-2 på flödet. Tror inte dom planerar en igångsättning förrän man ligger på skala 3, som är den högsta.

Hoppa in här sen så fort du varit hos BM Mandel. Vill ju veta vad som ska göra med dig.

Dags för mathandling. Hörs sen.

*** 3 dagar kvar***
  • Emmajohanna

God kväll !

Vad härligt att det gick bra hos BM Mandel och nu ser du väl ändå ljuset i tunneln ?
    Tänk, det var ju egentligen inte så himla längesen som vi satt här och babblade om våra 100 dagar... Nu är du ju på "fel" sida helt plötsligt.
    Hoppas att din bebis fattar att det är dags att lämna hyreslägenheten och komma ut nu.

Vad gott med grill Tess. Vi ska nog grilla imorgon om det är väder för det.
    Fick du några stumpor av svärmor ?

Har ingens slemmis lossnat än förresten ?
    Inte här iaf....

Ha en underbar kväll och helg tjejer.
    Du ligger väl och myser med bebis Lepa. *avis*

Stor kram !!!!!

*** 0 dagar kvar***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3