• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • Spindelskratt

Pussel: Jag tror man har rätt att tacka Nej, till ett jobb om man förlorar en viss % av inkomsten man har. Man får inte tjäna mindre än A-kassan med en viss % minns inte hur mkt. Men jag har själv tackat Nej, till ett jobb just p.g.a det för några år sedan. Reglerna kan dock ha blivit ändrade men klart värt att kolla upp med AF o A-kassan.

Leon: Låter jobbigt med sådana nätter hos er. Är så glad över att vi kurade Loke och att han verkligen sover sina 11tim på natten nu, visst kan han vakna o knorra lite efter nappen men inte mer än 2 gånger.
    Men det blir väl bättre hos er med

Jessica: Hur vet du att du gick 5km? Vill så gärna veta hur mkt jag går på mina promenader, jag kanske bara går 1km på 2 tim
    Vad är didaktik för något?
    Jag vill med till Åhus parken o marknad, när är det?

Sambon har så dålig koll på vad som händer här i trakterna. Jag som knappt bott här 1 år kan snart mer *S*

Dumt att det regnar idag för jag hade fönsterputsning på listan o gå till markis o handla. Hoppas på bättre väder imorgon.

• Pusselbiten86
    Charro

På anställningsbeviset han skreiv på nu i onSdags förra vecka för Manpower så stor de arbetsvecka 40 tim.. o 100 %...

Men han ska ringa de idag o prata med de.. Annars får de lägga på upp de 500:- för jag kan inte gå o förlora pengar o samtidigt betala bensin osv fram o tillbaka

Va händer för er idag?

har NADA att göra... Skulle in till stan - men känns inte så kul i detta vädret

Kram
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Jessica23

Charro: Det är skyltat från stan att det är 2,5 km till högskolan och fram o tillbaka blir det 5 km :)
    Didaktik är detsamma som undervisning, vi har bara tre träffar på högskolan o en massa hemarbete.

Idag har jag gått 40 min, ner till byn och hem Varit på bibblan o bokat nya böcker samt besökt arbetsförmedlingen. USH fic betal 210 kr i förseningsavgifter på bibblan INTE kul :(

Nu ska jag dricka kaffe alldeles ensam och sen ska jag till högskolan igen. har satt upp mig som vikarie i kommunen idag igen o väntar på att de nu ska ringa mig!

Ska vara på gymmet senare 1 timme plus gå till högskolan från centrum sen äntligen klockan 21 idag träffar jag Pierre. Inter sett honom sedan i söndags eftermiddag.

Ha de skönt i regnet nu, o tänk att det behövs regn också (ibland)

• Spindelskratt

Pussel: Ja ger er inte, för man ska inte förlora så mkt när man jobbar. Låter ju inte klokt ju.

Händer inte så mkt här idag mina planer på att gå till Markis o handla smög sig för att det regnar, samma med fönsterputsningen.
    Så det blir källarröj idag istället, så vi blir klara med källaren detta året iaf.

Jessica: Aha, jag som trodde du hade någon smart avläsningssak *S*
    Du har verkligen fullt upp med jobb, skola o träning. Kul!

• Jessica23

Charro: Du kan köpa stegräknare billigt i många affärer, de är superbra och verkligen motiverande att bära. Man bär gå 10 000 steg varje dag! Det tror jag att jag gör iallfall!
    Ska du iväg nu under påsken då?

• Spindelskratt

Jessica: Aha, ska kanske önska mig en sådan i påskägget då
    Men du som tränar behöver väl inte gå så många steg?
    Jag är så dum, på allvar alltså. Kom just på att vi har ett helt träningsset maskin med vikter o rubbet som står i gäststugan. Varför har jag inte använt den då *mummel*

Påsken firar vi hemma, har plan på att fria till sambon på torsdag *gulp* sedan fredag är det källarrenovering, o lördag middag hos svärföräldrar. Sambon är ju ledig alla röda dagar så jag hoppas att källaren blir färdigmålad. Även om jag nu får ett Nej, till svar så överlever jag. Fast han har ju antytt lite skumma saker som kan tolkas som ett Ja, o blir det ett Ja vill jag ha det i höst o det lär vi säkert inte hinna.
    Svammel...svammel..

Nu källaren

• Jessica23

Charro: Lycka till!!! Mitt bröllop är mitt allra finaste minne med min man, förutom våra barn då förstås :) SEn behöver det inte kosta 100 000 att gifta sig, vi kom undan med 35000 inklusive 1 v på rhodos i bröllopsresa

• Spindelskratt

Jessica: Tack, återkommer när jag vet svaret o då vill jag alla era billiga tips

• Pusselbiten86
    Charro

Ja vårt bröllop kostade 10 000:- men då reste vi ingenstans. de får komma sen

Föressten i påsk.. Hmm Tors o fredag händer inget. lördag ska vi å bio o ut o äta.. firar 2 år tillsammans så hihi
    O sen söndag.. slappa..

Någon här som hade havandeskapsförgiftning under graviteten?
    Hur upptäcktes de?
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Spindelskratt

Visst var det öppet på Öppna imorgon, eller ?
    Tänkte ta mig dit isf... Pussel du skulle väl fika eller hur?
    Leon sover ni eller klarar ni att stiga upp tidigt

Har gått till Markis i regnet o hem igen, har nu handlat ett fint papper att lägga i påskägget

Pussel: Vet inget om havandeskap, tyvärr. Misstänker du det?

Svar på tråden Bromölla del III