• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • Leonmamman

Aha, hittade er! Nu är vi tillbaka här i snön efter mycket om och men, tänkte klaga lite o söka sympati...

Efter en tids magsjuka för Leon så åkte vi äntligen upp till Göteborg, härligt inte en snöflinga! Så fort vi kom upp blev Leon jätteförkyld med var i ögonen, hosta o tjockt i näsan. Dagen efter skulle vi på kalas vilket var anledningen till vår resa. Vi var där knappt en timme...

Påväg hem får jag tandvärk i en tand som gjort lite ont länge. Får en akuttid nästa dag på folktandvården o det känns okej på kvällen.

Dagen efter kommer jag till en stressig tandläkare som glömmer ta hälsokoll på mig o skulle ta röntgen tills jag frågade om det verkligen var så lämpligt med tanke på lilla livet i min mage. "Oj då, nej kanske det" svarar han då. Han lagar o jag går hem.

Så fort bedövningen släpper bryter helvetet ut. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag inte sov på hela natten, bara grät o ojade mig! Och alvedon hjälpte ju knappast... Till råga på allt får jag magsjuka o spyr hela natten! Helt slut på morgonen...

Fick ny akuttid o kom trött till en surkärring som inte tyckte ett dugg synd om mig eftersom jag hade haft hålet så länge. Nej tack för den... Hon kunde inte ens lägga bedövning för det gjorde så ont så dom fick skicka mig till tandakuten i Göteborg.

Körde dit nästan gråtfärdig, hade ju inte kunnat äta nåt heller för det gjorde så ont o pga magsjukan o då är blodtrycket ganska lågt när man är gravid... Fick underbar bedövning o han lagade igen o det onda försvann...

Vi skulle åka hem dagen efter men då blir jag vrålförkyld!! Så ont i halsen o hostar o får feber. Stackars gubben min får fira Alla Hjärtans Dag ensam...

Åker hem på söndagen o gud va skönt o komma hem! Fortfarande förkyld men ändå! Och så kom snökaoset o gubben kör fast bilen mitt i en korsning. Och igår fick jag ryggskott när jag lyfte Leon...

Vad har jag gjort för ont i världen egentligen??

Jaja, ville bara klaga lite o mest tala om att vi är hemma o ja vi lever i alla fall! Kramar till er alla!

• Spindelskratt

mia: Jag byter gärna snön mot er värme Hur varmt har ni?

Jessica: Jag tycker du gör helt rätt o jag förstår inte hur du lyckats stå ut så länge som du gjort. De verkar inte riktigt friska på det stället! Smart att börja plugga, kanske något man själv skulle fundera över...

Leon: FY! vilken resa ni har haft med allt. Jag som har tandläkarskräck går inte dit förrän det gör för ont vilket blir väldigt sällan. Fixar det helt enkelt inte. Så jag ryser när jag läser om alla dina besök kan inte det vilda föreställa mig vilken smärta. Skönt att vara hemma igen o nu kan det väl inte hända mer olyckor hos er. Upp med hakan! *kram*

Jag har förresten bokat flyg till stockholm i april med gossen. Ska bli skoj att resa men jag är redan nervös för hur gossen ska klara det.

Och hans andra tand är på väg med o den är sylvass han hugger verkligen efter allt *S*

• Jessica23

Jag har fått ett nytt jobb nu! Ska på utbildning imorgon i malmö sen startar det på torsdag!!!

Fy jag mår så dåligt nu att jag verkligen inte vill gå tillbaka till jobbet!

Detta är nästan på heltid och där jag bor och endast under mars månad!

TJOHEJ va glad jag är!!!!

Charro hoppasd et går bra på flyget, är ju inte så långt å åka. Hade med velat komma bort lite. Men nu ser ju mitt liv att ordna upp sig:)

• Spindelskratt

Jessica: Vilken tur du tycks ha! Lycka till nu o jag håller tummarna

Förresten är det inte dax för fika eller öppna förskolan snart

• Spindelskratt

Fråga: Vilka dagis är bra i Bromölla o vilka har dåligt rykte o vilka ska jag undvika.
    Berätta vad ni vet om dagisarna (heter det så)

Hur många kan man anmäla sig till?
    Får man besöka de man vill?
    Har jag som är arbetslös rätt till dagis på samma villkor som de som har jobb eller de går före i kön?
    Hur lång kö brukar det vara?
    Hur många får man ansöka till?
    Vad ska vi tänka på, tips o råd . Tack

Och vårt tak har blivit fuktskadat (kolla galleriet) Jätteskoj! *not*

Vad gör ni annars då?

• Roisin Dubh

Charro,

Jag tror inte man ansöker till något speciellt dagis. Det brukar vara så att man söker antingen dagis eller dagmamma, man kryssar i vilket man prioriterar har jag för mig. Sedan blir man erbjuden placering där det finns plats. Det görs ingen skillnad på arbetslösa.

Hur lång kön är har jag ingen aning om. Det skiftar nog.

◄ Efter en lång dag av hårt slappande är det skönt att koppla av! ►
  • Jessica23

Idag har jag jobbat 7,05 timmar på mitt nya jobb!

Mitt nya jobb är uder mars månad, jag åker med buss 558 och 561, räknar de som gå på och de som går av! Superenkelt.

90 kr i tim + 12% i semesterlöm, 25 kr extra i timmen efter 19 och 25 kr extra i timmen på helgerna! Toppen bra!

Nästan bättre betalt + att det INTE kostar 600 kr och ta sig till sitt jobb:) ALLA raster betalda och all väntertid också!

MEN jag hade inte orkat mer än 1 mån för hur tråkigt är det inte att åka buss 558 kristiandtad til sölvesborg 4 gånger? Nä inte kul, men det är ett jobb och pengar på banken :)

Charro: Vi fick inget av det vi önskade till Jackie och Dylan kom automatiskt på jackies avdelning.

jag tipsar om vårt dagis, där finns tre avdelningar, tre olika åldrar och bättre för barnen!

Vår förskola heter Gläntan och mini avdelningen heter glada grodan. Dagiset ligger i hörnan av en gata samt vid en mindra skog och ligger toppen. Ingen genomtrafik där inte!

• Roisin Dubh

Hur håller du dig vaken, Jessica?

Jag hade somnat på fläcken med ett sånt jobb.

◄ Efter en lång dag av hårt slappande är det skönt att koppla av! ►
  • Miss Nina

Charro:
    vår son har börjat på dagis för inte så länge sen. Ansökte om plats direkt när han föddes, för att vara på det säkra. Du får lämna 3 st önskemål på pappret du fyller i, som kommunen skickar. då tar du ju de dagis som ligger närmast er. inte säkert att man får just det man vill ha, men ändå bra att man kan ha önskemål.

• Spindelskratt

Tack för svaren om dagis. Gossen blir ju 6 mån till helgen så det är ju hög tid att ordna honom i kö.

Ska leta reda på de dagis som ligger nära oss. Vet ju om ett dagis bredvid Humleskolan men det vill jag inte ha, ligger ju så nära Tiansvägen. Känns så osäkert. Fast de är kanske jättebra där

Usch, vad svårt det är..

Ska köra runt på onsdag till alla dagis o se var de ligger. Sedan ringer vi o frågar om vi får komma på besök.

Jessica: Kan bara hålla med Hanna gällande ditt jobb. Jag hade somnat direkt men det är ju lättförtjänta pengar

Svar på tråden Bromölla del III