• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • Spindelskratt

Förresten någon som har lust med Öppna förskolan i veckan med mig o Loke

• Pusselbiten86

Charro

Ja jag vill..

men har de öppet på fredag?

De är enda dagen jag e hemma så..

Annars kan i ju bestmma veckan efter kanske?

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Spindelskratt

Pussel: Fredag låter bra Men några öppet tider har jag ingen koll på.

Någon som vet?

• Spindelskratt

Hur kan man överklaga på en tomt man har snott från kommunen och dessutom lägga till mer metrar han man har snott?!

Vi har ansökt om tomten bakom vår tomt. (den har tillhört huset en gång i tiden men såldes)
    Kommunen är på vår sida o vi får köpa den.
    MEN nu har en granne som snott en bit på typ 4m lagt in om överklagan på 8m för en tomt de har snott av kommunens mark.
    Sambon ringde o jag var ute o mätte. Den är ganska exakt 4m.
    Kommunen hittar inga papper på att grannen har köpt tomten o de menade på att de har gjort fel o nu funderar kommunen på att anmäla dem för stöld alternativt ge dem retroaktiv kostnad.

Så vi får nog inte tomten i år för grannen kommer att jävlas läääänge känns det som.

Vi var så snälla så vi erbjöd grannen att behålla sina 4m som han har utan att betala eller nått. Allt skulle bli som vanligt för dem.
    De skulle fundera på saken o nu kom då en överklagan istället.

Jag blir så trött på sådana grannar, för det är bara precis för att jävlas som de gör det. *ARG*

• Spindelskratt

Jag igen
    Var hämtar man blanketten till dagisansökan?

• Jessica23

Charro: Tråkigt med grannar som bråkar! Våra grannar gillar inte mig, fråga mig inte varför men så har det alltid varit:)
    Dagisblankett beställer du hos kommunen så skickar de hem till dig!

Mitt jobb är SÅ enkelt, SÅ enformigt, SÅ tråkigt och SÅ tröttsamt! Men det är pengar ju:) Idag har jag jobba 5.49 till 16.49, häligt, NOT!

Nu ska jag bada bastu och sen lägga mig i sängen o äta supernyttig glass, kolla på house och somna nöjd o belåten efter enn lång dag!

På torsdag o lördag blir det gymbesök igen!

• Leonmamman

Charro: Ja du inte var det någon trevlig semestertripp vi hade inte... Dock pratade jag med klinikchefen på tandvården o berättade att den första tandläkaren gjorde ett slarvigt jobb. Jag fick 573:- tillbaka!

Som om det inte var nog med elände så visar det sig att ryggskottet är foglossning. Har så hemskt ont att det till o med gör ont att ligga ner. Att lyfta sonen är så smärtsamt! Kanske någon vet hur sjukgymnastik funkar här i kommunen? Finns möjligheter till vattengympa etc?

Pussel: Vi fick komma till Majlis ändå för Birgitta är mammaledig redan! Helt underbar barnmorska ju! Hur går det med grav? Vi lyssnade på lilla bebishjärtat i torsdags, så mysigt!

• Spindelskratt

Jessica: Jepp, det är trist med grannar som inte har bättre saker för sig. Vilka långa dagar du har o vilka knepiga tider *S*
    Ska ringa kommunen o prata med dem gällande dagis eller heter det förskola?

Leon: Bra att du fick pengar tbx trots allt. Men fy att råka ut för slarvlig behandling Trist med foglossning, har ingen erfarenhet av det. Vet inte heller om det finns någon vattengympa här. Tycker hela simhallen är dålig, har ändå inte varit där. Men det är kenpiga öppettider o hallen verkar mest vara bokad hela tiden.

Kristianstad borde ju ha bättre utbud tycker jag...

Mia: Har du inte kommit hem ännu?

Idag skulle jag storstäda men det kan jag glömma för pelletsbrännaren har larmat rött o hängt sig, så jag har ingen värme eller varmvatten. Tur man kan elda iaf

• Leonmamman

Charro: Ja du, vet ej sjutton vad detta är. Har så ont ibland att jag knappt kan röra mig! Och ibland är det ganska bra. Vet inte om det kan vara nåt annat, en disk eller nåt...

Måste ju bara säga att Markislagret är en himla rolig affär...

Någon här som kanske har några bra tips på utflykter eller aktiviteter med barn här? Vet att det finns ett lekland inne i Kristianstad nånstans... Men nåt annat kul häromkring? Nån 4H gård eller så?

• Pusselbiten86
    leonmamman

Jodå de går fint.... massa sammandragningar tyvärr men men.. Beror nog på oro inför mamma osv..

Jasså- redan? När skulle hon ha då?

Charro

Kan vi ta öppna nästa vecka..?
    Kom hem idag efter semstern.... e ganska trött så...
    Men jag o noah vill dit nästa vecka :)
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
Svar på tråden Bromölla del III