• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • miamartini

äh... de kan väl städa när de kommer... klart du ska fika

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • miamartini

Nej... nu ska vi klä på oss o ta en promenad ner till apoteket för o köpa alun så jag kan göra playdoh lera till Casper.... sen får vi väl se vad vi hittar på för o fördriva tiden idag....

E så trist när man inte har insperation till nåt när man vet att man har en liten som måste sysselsättas för att han inte ska bli helt omöjlig.....

• Spindelskratt

Mia: Haha, jag skulle gärna se min mormor städa. Hon som kommer att få problem när hon ska ta sig upp för trappan för att komma in, så vi ta in henne via balkongdörren.

Så nu sover gossen o jag ska äta frukost.

Men det finns ju massor att göra, mata ankor, gå till stranden, plocka pinnar, sten, blommor allt man kan hitta i skogen, klistra o måla en fin tavla av det.
    Gå på bibblan, bada...tror nog att du kommer på något

• miamartini

Jo... men de känns ändå som att man har idé torka... men nu ska vi ner till apoteket o köpa alun... sen går vi väl en runda... sen blir de lera beroende på vad klockan blir... annars blir det lera efter vilan

• Jessica23

Mina unagr är ju på dagis och jag ska ju skriva om didaktik! SKÄMS på mig som sitter här då :(
    Men jag ska med bussen om 1 timme och in till kristianstad.
    Har börjat läsa en kursbok på engelska som ska vara färdig tills på måndag. Den är SÅ tråkig!

Men jag har fått jobb 3 juli till 20 aug. Ska jobba natten på Björken (inom vård av äldre) i kristianstad samt läsa heltid på distans på högskolan. kanon ju! Jag kan plugga på nätterna och ungarna slipper vara på dagis så mycket i sommr utan kan vara hemma mest.

Tänkte förslå fika hemma här hos mig lördagen den 28 april ( kan ju 21 också om det går då?) Om det är fint väder kan vi ju sitta uta med ungarna och i trädgården har vi både sandlåda, studsmatta och gungor. Så unganra lär klara sig :)

Nu måste jag plugga vidare. KOlla upp om ni kan och vill komma så fixar såklart jag o jackie fika och allt till alla.

NO PROBLEM!

• miamartini

28 jobbar jag tyvärr till 16, men om de e fler som kan den 21 så kan jag me

Tycker de låter som en bra idé..... så blir inte ungarna så rastlösa.... (vilket min son alltid e haha)

vi kan ju alltid sponsra till fikan på nåt sätt

• Jessica23

Nä ingen sponsring! Vi har ju snyltat på dig förr :)
    Vi kan ju både 21 och 28 så mig går det bra båda lördagarna!

Låter klockan 13/14 som en bra tid då??

Själv har jag precis kommit hem och mannen sitter nere vid den andra datorn och surar! Han glömmde att det var hans diskdag igår och nu är det en jättedisk som väntar honom. Dessa karlar alltså! Man kan inte leva med dem och man kan banne mig inte leva utan dem

• Spindelskratt

Fy vad varmt det är, alldeles för varmt för att städa för mig. Har tokstädat ovan vån halva dagen o har äntligen flyttat in Lokes säng till hans rum o slängt ut vaggan som stod där. Har sorterat hans för små kläder i påsar, samt lagt han första kläder i hans "första sparar låda" Nu sover han gott iaf i vagnen ute i skuggan

Så nu ska jag bara ta två vån o städa o det gör jag genom att sitta här

För mig är den 28 bäst gällande fikan, är ju o stockholm den 21.

• miamartini

Charro   du kan få komma hit o fortsätta när du e klar

Behöver oxå röja lillkillens kläder, men de e ju så tråååååååkigt......... Så känner du att du har energi över så e du välkommen

• Spindelskratt

ÅHHH... ARG!!!!
    Sambon ringde o berättade att grannen har överklagat beslutet om tomten vi har ansökt.

Tar det från början. Till vårt hus angränsar en bit tomt ca 400kvm, denna tomt har tillhört huset en gång på 70 talet men ägaren då sålde den till kommunen. Tomten används numera som tipp av grannarna som bor runt den.
    Vi har ansökt om att få köpa tomten av kommunen. Kommunen har godkännt vår ansökan o de betalar samtliga kostnader vi betalar endast en struntsumma.
    Kommuen skickar ut papper till de grannar som gränsar till tomten där de frågar om någon vill göra anspråk på den.
    En granne har tagit ca 4m av tomten. Detta vet inte kommunen om.
    Vi går in till grannen berättar att vi ansökt om tomten men att de kan behålla sin bit på 4m för vi bryr oss inte om den. Grannen accepterar inte det förslaget istället så överklagar han kommunens beslut om att sälja till oss.
    Kommunen har nytt möte och grannen blir anmäld av kommunen för stöld samt så får han en summa att betala.
    Detta godtar inte grannen utan han lägger in om en ny överklagan.
    Kommunen avslår den. Grannen har då 3v på sig att överklaga igen vilket han har gjort idag, sista dagen av de 3v.

Jag fattar inte alltså...
    Hur fan är man skapt om man överklagar en bit mark man har snott från kommunen o dessutom där kommunen anmäler en för stöld, då fortsätter man att överklaga!!!

Om grannen inte hade överklagat så hade vi fått tomten för länge sedan samt så kunde grannen behållt sin del o allt hade varit frid o fröjd.

Nu ser det istället ut som om vi ska bli ovänner för tid o evighet med dem *Suckar*

Och stackars er...ni hängde säkert inte med ett smack..Fundersam 

Svar på tråden Bromölla del III