• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • Jessica23

Idag ska jag jobba i Kristianstad mellan 14-21.30, sen ska jag få jobba ett dagspass samt ett nattpass innan min period börjar i juli. SEn kan jag bli inringd när jag behövs!

Börjar bli lite nervös över att jobba natten men sen tänker jag att jag kan vara med barnen så mycket mer i sommar plus att jag samtidigt kan läsa på högskolan. jag kan ju plugga på betald arbetstid

Jaja nu ska jag skriva en uppsats på 800 ord om reflektion o didaktikkursen, jippy va skoj!

Om intresse finns så har jag faktiskt frysen full me nyttiga havrefrallor också om nån nu vill smaka dem! Nyttiga och supergoa!

• miamartini

Jessica    va e de du jobbar me nu??   tror inte riktigt jag har hängt me

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Jessica23

Jag ska sommarjobba inom vården i sommar i kristianstad. Börja 3 juli med mina nätter. Men gör jag introduktionen redan nu kan jag bli inring om de behöver vikarie redan nu.

• miamartini

ah ok då e jag me.... fick nämligen för mig att du jobbade med barn nu me... de va därför jag inte riktigt fick ihop de här med nätterna

Jag va på arbetsförmedlingen igår o de pratade om o sätta mig på en praktikplats..... o Hon jag va hos tyckte jag skulle försöka få en praktik inom någon industri för det va de lättaste sättet o få in en fot där o dessutom gav de ju mer pengar vid ett eventuellt jobb... o hon tyckte minsann att tjejer behövde komma ut i de mer välbetalda jobben haha

Så nu måste jag bara komma på vad de finns för företag i närheten som kan tänka sig att ta emot lilla mig.....  finns ju hur många som hellst som man knappt vet vad de sysslar me.....

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Spindelskratt

mia: Okej, googlar jag på det namnet då ?

Försökte mig på frontpage ftp program.. HAHA, säger jag bara funkar inte alls som jag tänkt mig eller så fattar jag inte hur man gör Fundersam

Gällande AF så börjar jag bli nervös för att ta kontakt med dem igen efter föräldrardagarna. Loke är ju satt på förskola 1 oktober. Och jag har bara 80dg kvar efter det, o hur fort går inte de dagarna. Vill verkligen inte hamna på praktik, har gjort det förr o jag blev så utnyttjad o kränkt på arbetsplatsen så jag får magsår bara jag tänker på det.

Frågan är ju hur svårt det är att få jobb i dessa trakterna, Malmö var det ju skitsvårt.
    Nåja, långt till oktober eller *not*

Jessica: Du är verkligen duktig som bakar o fyller frysen åt oss. Tar gärna en eller två sådana fralla på lördag. Har ju satt mig på diet nu

• Pusselbiten86

Ja jag börjar faktiskt me få panik av att gå till AF igen..

Som tur är blev jag gravid ( dock oplanerat men välkommet ) Då ja inte visste va jag skulle göra :)

Men ja vill inte heller ut på praktik.. JOBB vill man ju ha

Men efter mina mammaledigheter ska jag börja plugga... Vill ha en utbildning o ett jobb jag trivs med..

Charro- Tack för Öppnan idag

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Spindelskratt

Pussel: Tack själv Ska bli skoj med foto imorgon, lär väl bli svettig om jag ska få Loke att skratta, Kanske ska ha en boll med

Smart att börja plugga, det skulle jag gärna vilja göra men det känns som om jag har åldern emot mig där o jag vill inte bli mer skuldsatt...

Nåja, det löser sig säkert för oss alla

• Pusselbiten86

Charro

Ja jag har inte tagit något lån eller nått innan så.. Men förhoppningsvis så har mannen fast inkomst då o kan försörja oss alla med de... så ja slipper lånet...

Ja jag får hoppas att noah är på bra humör imorrn.. han däckade när vi kom hem direkt så

Kram

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Spindelskratt

pussel: Okej, jag har ju två lån ett gammalt som snart är avslutat + huslånet. Skönt om du kan slippa lånet.

Loke däckade med när vi gick hem, väckte honom för snabb mat o sedan sov han 1½tim i vagnen ute.

Och jag har ju glömt att berätta att vi nu idag har betalat vår tomt vi ansökt om. Så i helgen smäller vi upp staket mittframför grannarna som överklagat.
    Så skönt men guuuud vad mkt vi har att göra med den biten. Så mkt skräp som där ligger grannar runt omkring har ju haft det som dumpning av allt möjligt.

Så ikväll blir det vin o smarrigt firande här

Svar på tråden Bromölla del III