• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • Pusselbiten86

Charro...

Mysigt me vin..

Jag festar på Äpeljuice o Choklad :)

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Spindelskratt

Godmorgon

Allt bra med alla idag?

Själv känner jag mig rejält utvilad, kan ju kanske bero på vinet igår

Loke somnade utan vår hjälp igår, lite bök o gnöl men inget skrik alls. Tog 30min sedan sov han som en stock o vaknade kl 7.30 imorse

Hoppas det vänder nu så han klarar att slappna av o komma till ro själv.

Förresten hemsidan fick jag rätt på till slut med Smart ftp.

Nu väntar frukost kaffet

• miamartini

God morron Charro     förresten hur gick de me grannarna... fick de lämna tillbaka tomtbiten eller???   *nyfiken o lite skadeglad *

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Spindelskratt

Just det om tomten kan jag berätta;
    För 400kvm betalar vi 4000kr.
    Lantmäterikostnaden står kommunen för.
    Det står vilka grannar som har hört av sig samt vad de ville o kommunens kommentar om det. En granne påpekar att det går en genväg genom tomten. Denna genväg finns inte enligt kommunen på någon karta o är således en genväg boende själva skapat o inget man kan ta hänsyn till.

Nu citerar jag rakt av grannarna:
    " Namn...framför i inkommet yttrande att de sedan 15år tillbaka underhållit en remsa inom Bromölla 11:1 genom att först ha jmnat till marken och därefter årligen klippt gräset. Remsan som de på detta sätt underhåller är ca 8 meter bred. Vidare har en kompostering av trädgårdsavfall i två fack in på den kommunägda marken. Orsak till att de valt att underhålla denna del av området var att de tidigare växte ogräs där, vilket fick till följd att insekter som mygg och knott kom närmare in på huset. Genom att underhålla den nu aktuella markbiten lyckades (namn) hålla insekterna borta. (namn) förslag är att de ska få förvärva den del av tomten som de idag disponerar det vill säga cirka 120kvm och att grannen kan få resten av området. (namn) är beredda att betala samma pris per kvadratmeter som grannen förutsatt att detta är ett rimligt pris. "

Kommunens kommentar:
    " Redan i januari 2003 var (namn) inbjudna till tekniska förvaltningen föra tt diskutera den nu aktuella marköverföringen. (namn) som då visade ett visst intresse av marken lovade återkomma med besked. Under dessa två år som gått har ännu inget besked lämnats till kommunen. När fastigheten Märlan 9 fick ny fastighetsägare vände de sig till kommunen med önskemål om att få köpa den aktuella markbiten. Kommunen har ställt sig positiv till försäljning av marken och fastighetsreglering. Som framgår av planbeskrivningen kommer kommunen inte åt att sköta marken, vilket har inneburit att kommunen fått klagomål på att området används som tipp för trädgårdsavfall och byggrestavfall. Genom att överföra marken till en boende i vkarteret kommer området att rensas upp och framöver skötas som en villaträdgård till allas trevnad i området."

Så Nej, de får inte marken, de fick en chans av kommunen som de inte skötte. Så kommunen är nog trötta på dem.
    De var så glada när Daniel betalde igår :)

Grannarna kommer även att bli återbetalningsskyldiga retroaktivt för dessa 15 år de har haft marken.

Den som gräver en grop...

• miamartini

ja där ser man

Kul o få lite mer tomt.... o jag tycker de där grannarna får skylla sig själva hehe

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Spindelskratt

mia: Ja de fär verkligen skylla sig själva. De fick en chans men sabbade den o nu försökte de sabba för oss.

Frågan är vad de säger när vi sätter upp staketet i helgen *fniss*

Kan ju bli livat värre på vår gata *ASG*

• Pusselbiten86
    Charro

Va billigt eller va man säger för så mkt tomt

Utvilad.. ja de är vi inte här.. sovit hemskt i natt pga av massa förvärkar.. Och Noah vaknat om vart annat.. men nu sover han igen så förhoppningsvis är han glad sen på öppna förskolan

Mia- Du ska inte med neridag till öppnan med casper? eller du kanske ska jobba..

Kram
  • Spindelskratt

Pusel: Ja vi är mkt nöjda med priset om man säger så :)
    Lantmäterikostnaden skulle visst liggar unt 16000kr o om vi skulle betala det så hade vi fått ta lån o lägga på huset. Men nu slapp vi *jippie*

Förvärkar låter inget vidare redan. Vet att jag knappt inte hade några däremot så vi jag knivskarpa smärtor ibland o då gjrode det så ont så jag trodde det var missfall på G.

Loke lär väl vara butter på fotona får väl ställa mig på huvudet ellet nått för att få honom att ens lé *S*

• Pusselbiten86

*asg*

Ja vem vet de kanske Noah med är.. tror ju inte de men han överraskar alltid

• Spindelskratt

Pussel: Haha, ja det kan ju säkert bli skoj. Undra hur många som kommer. Kanske bara är vi ...snyggt klassfoto då

Nu duschen ....

Ses snart!

Svar på tråden Bromölla del III