• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • gotland

Lilla Linda:
    Jaha... då fick jag förklaringen. Tyckte det var lite konstigt att de inte gjorde nåt test på Alma eftersom de gjorde på Billy, men det är nog så att de slutat med det då

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • gotland

Angelica:
    Alma äter välling ungefär samma tider som Agnes!
    Hon dricker en flaska innan hon går och lägger sig kl 20, sen dricker hon välling nån gång mellan 00-02 och sen ca 4-5 timmar senare alltså vid 04-06. Ibland händer det att hon inte äter förrän vid 03-04 nångång, men det är sällsynt... Är trött på nattätandet nu, men jag orkar inte ignorera henne mitt i natten. Hon somnar ju om direkt efter att hon ätit så det går ju fort. Men, men...
    Äter Agnes bättre på dagarna nu då? 

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

gotland
    Agnes äter faktiskt väldigt bra nu, har inte ätit välling under dagtid på en hel vecka nu =). känns så skönt!
    Äter Alma bra under dagarna?
    Tog några dagar för Agnes innan hon blev van.
    Känner som dig att jag skulle behöva göra mig av med Agnes nattmål, särskilt de kl 00, men man är för trött för o bråka o hon somnar ju snabbt om. Kanske när man får lite mer krafter att man orkar ta tag i problemet. Känns ändå som ett framsteg för oss, för ca 2 v sen åt Agnes hela nätter (bröstet). Nu får jag några timmars sammanhängande sömn, så skönt.
    Nu ska jag titta på lets dance, får se om stackars Lasse blir kvar.

• Angelica 3 barn

Alvasmams
    pottränar ni?
    Vårkläder, har inte hunnit kolla in det ännu. Men kände att jag måste ge mig i väg o hitta vårjacka. Agnes fick bra överdrags byxor av farmor, de funkar fint nu.
    Agnes älskar också attt vara ute, gillar o gunga. Har varit ute mycket i veckan, har ju varit så fint väder.
    Sover som en stock ute också =).
    Onödig info (Agnes fixade tvåan i dag igen utan problem =)).
    Kram Angelica

• alvasmams

(lilla linda

Hon är så smal så när hon sparkar så åker dom av. måste vara med dragsko annars så fort man lyfter upp dem fastnar dem på halva rumpan. inget dett alls å¨den tjejen, ligge rpå sista strecket på kurvan jämfört med ett streck från normal längd på kurvorna.
    Håller man runt magen når man fingrarna varann, babybyxor för smala tjejer finns inte.

• alvasmams

Angelica

Ja vi börja för skojs skull bara hade inte tänkt fortsätta, men vi fick resultat direkt och hon gillade sitta där bara första minuten som var sådär konstig, nu har vi itne bytt bajsblöja på snart två veckor förutom ngn enstaka då sambon inte gått till pottan när han märkt hon bajsat. men max tre bajsblöjor allt som allt. Och haft två dagar där hon haft tre fyra torra blöjor tom.

mm så härligt vara ute har mest blivit gåträning och promenader, sitta i hokuspokus medan jag fixar med veden, måste nog kolla upp om dte finns ngn lekplats i närheten.

vad skönt magen sköter sig för er

• Angelica 3 barn

alvasmams
    vad duktig hon är som fixar pottan, kul, man kanske skulle testa.
    Kissar hon också på pottan? Hur vet ni då när det dax? blir nyfiken om man skulle testa själv.

Vi bor i ett område där det är lekplatser överallt =) syskonen ute o leker så det blir till att Agnes hakar på ibland, blir mer o mer utevistelse nu med bättre väder också. Fast i dag har det snöat här igen "suck".

Har varit nere i förrådet o letat fram leksaker efter syskonen i dag, nu sitter Agnes i en hel hög av saker, ska rensa lite tänkte jag. Har ju hunnit få lite nya saker så kan inte ha allt framme.

Ja, det känns spå skönt att Agnes fixar magen nu, blir så psykiskt när man går o oroar sig hela tiden o tänker på vad hon stoppar i munnen. Gör jag ju fortfarande men nu känns det som det gett resultat, skönt.
    Kram så länge

• alvasmams

Angelica

Om vi har tur har hon lyckats hålla sig men hon vet ju knappt själv när hon kissar än, ska de inte veta heller. Men oftast komemr det ca tio minuter efter hon druckit så direkt efter maten så blri dte pottan iböand klarar vi det ibland itne.
    men hon har nu börjat komma på det är skoj kissa där. hon ler så fort hon kissar på pottan.

Prövaf år du se om dte går går det iten så bara vänta. de ska ju eg itne vara redo och tycka om det nu men Alva gör så pröva kanske har tur du med, de ska kunna sitta ordentligt först bara

MM måste verkligen kolla om det finns lekplats här som iten tillhör skola eller dagis. borde det ju finnas tycker man.

klart man är orolig över vad dom äter iten kul med förstoppning igen men bara köra på med katrinplommon med jämna mellanrum och allt annat sånt. så går dte nog bra ska du se

Kramar

• Angelica 3 barn

alvasmams
    Ska nog ner i förrådet igen o leta upp pottan, kan ju alltid testa.
    =)

Ja ha, ny vecka o här är skit väder. Vart tog vårkänslorna vägen???
    Hade tänkt promenera i dag men kanske ska passa på o vila lite m lillan i stället =) eller städa =(
    Agnes sköter magen bra nu, kan vara lite hård men mycket bättre än förut, jag kör på me messmör i välling i katrinplommon o päronpureer, sen får hon även laktulos varje morgon så vi ska nog få magen i god trim snart.

Hon är så gullig nu, har lärt sig säga mamma på riktigt, började ju med ma ma o fattade inte varför jag blev så glad men nu har hon kopplat i hop ett o annat.
    Särskilt när hon gnällig ropas det på mamma.
    Pappa förstår hon också men säger det inte lika ofta som mamma hi,hi.

• alvasmams

Angelica

Gör så kanske roligare sköta magen på pottan med vem vet kanske hon trycker på lite oftare

kramar

Svar på tråden Julimammor-06 !?