• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • TLindberg

Hej... Själv är ja ny här trivs jätte bra. Jag heter Therese o är 29. Bor i gävle med min sambo o våra två små killar William född 2000 o Teo född juli 06. Igår blev han 7 månader, Tiden går så fort, man hinner ju nästan inte med. Två tänder tittade upp i början av feb. sitter själv men de är lite vingligt, men de går. hasar sig på golvet. Har inte lärt sig hur man kryper riktigt än, de kanske kommer.

• TLindberg

Hej... Själv är ja ny här trivs jätte bra. Jag heter Therese o är 29. Bor i gävle med min sambo o våra två små killar William född 2000 o Teo född juli 06. Igår blev han 7 månader, Tiden går så fort, man hinner ju nästan inte med. Två tänder tittade upp i början av feb. sitter själv men de är lite vingligt, men de går. hasar sig på golvet. Har inte lärt sig hur man kryper riktigt än, de kanske kommer.

• TLindberg

Ser vad dina killar hetter.. Lite roligt för min kille ville att någon av våra killar skulle heta Edvin. Me jag ville har William o Teo...

• Lotta S

Kul att du hittat hit
    Själv har jag varit medlem sedan okt -04, men på senare tid har jag inte varit jätteaktiv här

Tiden går så himla fort, Edwin blev 7 månader den 18/2, han har inte börjat krypa (eller åla för den delen heller). Sitter stadigt gör han sedan början av januari, står och går (fast man måste hålla honom i händerna). Inga tänder ännu, och inte har han börjat vända sig heller, så det sistnämnda tror jag faktiskt att han tänker hoppa över

Rätt kul att jämföra hur olika de är syskonen. Theo (storebror, född sept-03), fick sina första tänder när han var 4mån och 3 dagar, han vände sig åt alla håll vid 3,5 månad, satt vid 6 mån, ålade vid 6 mån, men började inte gå med stöd förrän vid 11 mån, och gick själv vid 14 mån. Rätt kul vad olika de kan vara.

Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo & Edwin
  • Lotta S

Ja, det där med namnen är lite skoj...
    Theo var vi helt överens om.
    Men Edwin ville jag att han skulle heta Alvin, eller Noah, men Pär (sambon) ville bestämt ha en William, så vi fick båda stryka våra namnförslag och hitta på något som vi båda gillade

• Lotta S

William är ett jättefint namn det med, men svärfars hund heter wille, så jag tyckte att vi skulle ha något som inte liknade hundens namn för mycket, fast blir det fler barn i framtiden så är det inte omöjligt att det blir en William

• gotland

Hej hej!
    Jag har inte varit med i nån gravidtråd och därför har jag inte blivit insläppt i nån av julitrådarna. Vore kul om man fick vara med från början här. Går det bra?
    Har en Billy som är drygt 2,5 år och en Alma som är född 10/7-06.

Alma har fått två tänder där nere för en månad sen, vet inte om de övre är på g. Tycker hon har kliat och dreglat sen hon föddes i princip Men Billy har också varit väldigt dreglig av sig. Är väl ärftligt kanske

Hon sitter sedan hon var prick 5 månader och började krypa när hon var 6,5. Har inte ålat innan dess som brorsan sin gjorde.
    Började ställa sig upp i spjälsängen några dagar innan hon blev 6 månader och när hon började krypa så kunde hon ställa sig upp mot möbler också. Nu står hon när hon håller i sig med en hand och har de senaste 2 veckorna börjat släppa taget och stå själv korta stunder vilket har resulterat i några blåmärken här och där Men skam den som ger sig!

Alma har varit sjuk ofta sen hon föddes (förkyld, magsjuka, hosta mm). Tror det är brorsan som drar hem massa baciller från dagis.
    Hur som haver så har det resulterat i att hon hoppat upp och ner i vikt mycket och just nu måste jag börja mata henne på natten igen för att hon ska ta igen förlorad vätska och vikt sedan hon var magsjuk. Jobbigt, men jag har blivit van att få göda henne på nätterna nu
    Annars äter hon jättebra när hon är frisk. Välling, gröt och 6-månadersmatburkarna.

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Lotta S

gotland - du är så välkommen så
    The more the marrier heter det ju

Stackars liten tjej som varit så mycket sjuk.
    Edwin har faktiskt klarat sig förvånansvärt bra från sjukdomar *peppar, peppar*
    Fast Theo å andra sidan var väldigt ofta sjuk som liten, han är ett sk. "öronbarn" så första öroninflammationen avklarade vi vid ca 3 månaders ålder, sedan kom de kontinuerligt varje-varannan månad första 1½ åren, efter det avtog det lite, så nu har han ungefär 3-4 öroninflammationer per år.

Det enda "problemet" vi har med Edwin är magen. Han har varit konstant hård i magen sedan han var ungefär 3 månader (trots helamning i 6 mån), så nu får han 1-2 mål bifidus varje dag, dessutom brukar jag blanda ner messmör i vällingen, och till mellis får han oftast ett mosat päron. Men trots detta så kan han många gånger inte bajsa själv.

Förkylningar har vi också avverkat några stycken, fast inga allvarliga, mest hosta och snuva. Men som du sa så lär det vara dagisbacillerna.

Det där med dreglingen har jag också funderat på om det är ärftligt, båda barnen började dregla runt två månader, och Theo fick sina första "bissingar" vid ungefär 4 mån, medans Edwin ännu inte har ens en tillstymmelse till att få några tänder, så det kan ju inte ha med tänderna att göra, eller!?

• Modesty1974

Vi har en dotter som föddes den 22 juli och hon är såå stor nu:) Hon äter bra och kan åla bakåt men inte framåt och älskar att lyssna på musik och "digga" i sin gåstol. Sover 12-13 timmar per natt. 2 tänder har hon oxå fått. *Hon har inte brjat resa sig upp än mot möbler och sånt, men är förvånansvärt snabb med gåstolen. Älskar att springa efter hunden.

• TLindberg

Modesty1974: Såg att dindotter sover lika bra som min Teo. De är så skönt. Äter hon något under natten? Men bara för att Teo sover bra så kan jag inte säga att ja sover nå ra, vaknar flera gånger för att se om han andas.

Svar på tråden Julimammor-06 !?