• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • loveangel06

hello...kikade in och tänkte varför inte skriva en rad..
    HAr en Alma som är född 12/7-06

• Fetmagen
    Hallå!!

Gotland:
    Vad köper du för 8 månadersvälling? Jag har börjat med gröt o burkmat för 8 månader o det går bra. men i alla vällingar för 8 månader tycker jag att det är fullkorn i o det atr man väl vid trög mage eller?? man kanske kan ta det ändå?? Min son är inte hård i magen o har nästan aldriog haft problem med magen.

Söta dom är små liven när dom sitter o tuggar mat med dom där små gommarna Glad Min Aron har ju nte en enda tand än så det ser jätte roligt ut !

Hoppas ni mår bra allihopa!!

Kram
    Let´s dance ikväll då...
  • gotland
    Angelica:

Alma äter en vällingflaska innan hon går och lägger sig kl 20. Sen vaknar hon nån gång mellan 01-03 och är vrålhungrig. Sveper en hel flaska och somnar om. Sen vaknar hon ca 4 timmar senare och är lika hungrig igen. Så hon äter ju mycket på natten också, vilket hon inte ska behöva (ligger ganska mycket över på viktkurvan). Men till saken hör att hon varit sjuk ofta och ibland ätit dåligt under dagen och då har jag varit tvungen att ge med mig och mata henne när hon vaknat på natten, så det har blivit en vana för henne. Orkar bara inte ta fajten och vägra ge henne välling på natten, även om jag vet att det är nog det enda som skulle kunna få henne att sluta äta på natten.
    Hon äter väldigt mycket under dagarna också, och ofta. På morgonen får hon en hel portion gröt (gjord på 1½ dl vatten) och skorpa eller smörgås, men bara en halvtimme efter det så slukar hon i sig 200 ml välling igen. Verkar som att hon aldrig känner sig riktigt mätt...?
    Du kan ju prova ge välling istället, men det kan ju vara så också att din tjej vill ha bröstet för närheten och så där? Jobbigt att hon vaknar så ofta.. Du får nog ta en fajt med henne om du inte orkar ha det så där längre, det kanske hjälper?

Fetmagen( ):

Jag ger Alma Sempers 8-månadersvälling. Jag tror inte att det är så jättestor skillnad på den och 6-månadersvällingen. Jag har jämfört innehållsförteckningen och det är i princip samma ingredienser i fast lite mer vetestärkelse i 8-månaders. Fiberskillnaden var bara 0,2 g/100 ml välling. Har inte märkt nån skillnad på bajset än så länge, men om hon blir lös i magen så tror jag att magen vant sig efter nån vecka. Billy dricker Sempers 1-årsvälling och det går bra.
    Men Alma verkar inte bli mättare av 8-månadervällingen
    (¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

gotland
    Ja, jag får nog ta fajten.
    har bestämt mig för att nästa vecka ska det ske, nya krafter =) o jag hinner förbereda mig mentalt.
    Har fått kontakt med en här på FL med samma problem så vi ska stötta varandra näsat vecka. Känns alltid bra o gnälla lite med någon hi,hi.
    I natt somnade hon först av välling vid halv sju, vaknade sen vid elva, jag gav en till flaska sen vaknade hon igen vid två. Då var jag tvungen o lyfta över för att ge bröstet, dom var helt överfulla o amningsskydden var dyblöta. Hade inte ammat på hela dagen så det spände på rätt bra. Efter det vaknade hon titt som tätt, som sagt måste ta fajten, tror det bara snuttbehov eftersom de inte ska behöva äta under natten. Grejen är den att hon tar inte napp heller så svårare att söva om.
    Att din lilla är så hungrig då =) här trugar vi i maten, välling slukar hon men mat är väl inget tycker hon. Har blivit bättre nu när jag gör egen mat men man får trixa.

• Lotta S

Halloj tjejer

Här har vi precis börjat komma igång efter ännu en sömnlös natt.
    Tänkte att vi skulle försöka ta oss ut en sväng. Edwin sover så mycket bättre ute i vagnen. Tog en promenad igår också, och han sov 4 timmar ute. Antagligen går det lättare att andas ute. Han är ju så himla täppt i näsan stackarn.

Så var det snart helg igen då...Fattar inte var tiden tar vägen. Hoppas Theo är lite piggare i helgen, så han kan vara på dagis till veckan. Han har ju ingen feber, utan är allmänt hängig, orkar inte göra mycket. Igår efter att vi varit ute i knappt en timma, så sov han i två timmar efter, han som normalt inte sover middag.

Nu ska jag ta och kocka iordning lite lunch åt mig och ungarna, sedan ska vi nog pallra oss ut en sväng. Hunden behöver en promenad hon också

Kram på er så länge!!

♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • Fetmagen
    Tjena!

Tack för ditt svar Gotland! Ska nog köpa den nästa gång. Bara det att jag köpte en kartong förra gången med 6 månaders, men den går nog snart åt Skrattande

Angelica: Vet hur det känns med dom där fajterna Glad Fick lära min Aron att sova själv o inte äta på natten på en gång. Det gick bra men när man tänker efter så var nätterna väldigt lååånga just då. Vi tog honom tidigt så han var bara 3,5 - 4 månader. Men det är ju värt beväret sen. Skickar lite *styrka* till dig !!

Ha det bra tjejer!!
  • Angelica 3 barn

Tack Fetmagen, kan jag behöva hi,hi.
    Som sagt är väl värd det sen.
    Orkar ju inte med dessa snuttiga nätter längre.
    Trevlig kväll på er alla juli mammor =)

• Angelica 3 barn

Hej tjejer!
    Måndag igen...
    Denna måndag har jag bestämt mig för att sluta amma.
    Ammar endast nattetid o är less på det. Hoppas få bättre sömn om några dagar... Jag går här o laddar inför natten, blir nog jobbig men jag SKA klara av dessa jobbiga nätter o sen hoppas jag på lite bättre om några dagar.

• EmmaoLeon

hej..

Min (lilla) Leon föddes 19 juli, och har sovit hela nätter sen 2.5 månad gammal. Men så har jag inte ammat heller..

• gotland
    Angelica:
    Håller tummarna för dig
    Jag bestämde mig inatt att Alma inte skulle få välling kl 01. Hon skrek från 00.30 till 3.20 och somnade sen om och vaknade klockan 06. Då fick hon vällig och jag fick så dåligt samvete!
    Idag har hon feber och vill inte äta så bra så hon måste få välling när hon vaknar inatt...
    Känns som att det är meningen att hon ska äta på natten. Varje gång vi slutar med nattmålen blir hon sjuk på nåt sätt och måste få välling på natten för att ta igen sig. Men när hon är 11-12 månader så får man väl förbjuda nattvälling va? Tycker inte att 1-åringar behöver äta välling på natten. Eller är det normalt att de gör det när de är 1 år?
    (¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Julimammor-06 !?