Angelica:
Alma äter en vällingflaska innan hon går och lägger sig kl 20. Sen vaknar hon nån gång mellan 01-03 och är vrålhungrig. Sveper en hel flaska och somnar om. Sen vaknar hon ca 4 timmar senare och är lika hungrig igen. Så hon äter ju mycket på natten också, vilket hon inte ska behöva (ligger ganska mycket över på viktkurvan). Men till saken hör att hon varit sjuk ofta och ibland ätit dåligt under dagen och då har jag varit tvungen att ge med mig och mata henne när hon vaknat på natten, så det har blivit en vana för henne. Orkar bara inte ta fajten och vägra ge henne välling på natten, även om jag vet att det är nog det enda som skulle kunna få henne att sluta äta på natten.
Hon äter väldigt mycket under dagarna också, och ofta. På morgonen får hon en hel portion gröt (gjord på 1½ dl vatten) och skorpa eller smörgås, men bara en halvtimme efter det så slukar hon i sig 200 ml välling igen. Verkar som att hon aldrig känner sig riktigt mätt...?
Du kan ju prova ge välling istället, men det kan ju vara så också att din tjej vill ha bröstet för närheten och så där? Jobbigt att hon vaknar så ofta.. Du får nog ta en fajt med henne om du inte orkar ha det så där längre, det kanske hjälper?
Fetmagen(

):
Jag ger Alma Sempers 8-månadersvälling. Jag tror inte att det är så jättestor skillnad på den och 6-månadersvällingen. Jag har jämfört innehållsförteckningen och det är i princip samma ingredienser i fast lite mer vetestärkelse i 8-månaders. Fiberskillnaden var bara 0,2 g/100 ml välling. Har inte märkt nån skillnad på bajset än så länge, men om hon blir lös i magen så tror jag att magen vant sig efter nån vecka. Billy dricker Sempers 1-årsvälling och det går bra.
Men Alma verkar inte bli mättare av 8-månadervällingen