• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Angelica 3 barn

Halloj!
    Stackars Agnes blev tvungen att åka upp till barnakuten igen i söndags. Förstoppad, fick hjälp igen o vi recept på lactulos som han nu ska ta varje morgon. Har gett henne päron pure, katrinplommonpure o messmör i dag, hoppas det släpper. Enligt doktorn kunde vi bli tvungna o komma upp igen innan magen kommer i gång. Känns bara jobbig to behöva åka till sjukhuset för hon ska göra nr 2. Stackars liten .. önskar jag kunde byta med henne.

Köpt ny bilbarnstol till lillan i helgen. Fick den gamla såld i dag, det var med en liten tår i ögat jag såg den försvinna till en ny ägare. Vart tog den lilla bebisen vägen?? Tiden går så fort.

Agnes fick sin femte tand i helgen =) Har kommit tre stycken inom en vecka. Sover lite oroligt på nätterna nu... måste ju bero på alla tänder.

• loveangel06

hej hej.. vet inte om ja skrivit här någon gång men gör det iallafall nu:), var på bvc idag och kollade Almas 8 månaders vikt och den var 8080 och hon var 68 lång, Alma har varit förkyld nu i 7 veckor och verkar inte vilja försvinna heller, snoret bara rinner hon hostar och slemmar, ger man henne en sked mat för mkt får hon upp allt igen tillsammans med slembildning så man vet ju inte hur mätt hon blir.. känns som ingen vill lyssna på hur ja känner.. mår verkligen med henne.. förstår inte hur länge det kan vara.. och på bvc rycker de typ bara på axlarna och säger det går nog över snart..har inte ätit så bra sen i söndags heller och är jätte kinkig mellan varvena.. mm.. har ni något tips för att lösa det på bästa sätt??

så nu har ja skrivit av mig lite iallafall..

• loveangel06

hej hej.. vet inte om ja skrivit här någon gång men gör det iallafall nu:), var på bvc idag och kollade Almas 8 månaders vikt och den var 8080 och hon var 68 lång, Alma har varit förkyld nu i 7 veckor och verkar inte vilja försvinna heller, snoret bara rinner hon hostar och slemmar, ger man henne en sked mat för mkt får hon upp allt igen tillsammans med slembildning så man vet ju inte hur mätt hon blir.. känns som ingen vill lyssna på hur ja känner.. mår verkligen med henne.. förstår inte hur länge det kan vara.. och på bvc rycker de typ bara på axlarna och säger det går nog över snart..har inte ätit så bra sen i söndags heller och är jätte kinkig mellan varvena.. mm.. har ni något tips för att lösa det på bästa sätt??

så nu har ja skrivit av mig lite iallafall..

• gotland

Hej allihop!

Nu har det gått över en vecka utan att nåt av barnen varit sjuk Verkar nästan för bra för att vara sant...
    Kanske beror på att vi är ute nästan hela dagarna nu när det är så varmt också.

Alma var på bvc på 8-månaderskontroll i måndags. Hon vägde 9070 nu och var 69 lång. Hon fick inte göra nåt boel-test...??? Konstigt, Billy fick göra boel-testet när han var 8 månader. Hon frågade bara om Alma vände sig efter ljud och lyssnade på sitt namn och sådär, så de kanske nöjer sig med det nuförtiden på mitt bvc. Hon kollade om Alma tog i saker och stoppade dem i munnen och om hon kunde krypa osv. Allt var bra. Måste få skryta lite också med att berätta att hon blev lite imponerad när hon såg att Alma kunde stå själv
    Jag har slutat med välling dagtid. Första dagarna var Alma helt rabiat och skrek efter maten eftersom hon är van att få välling, men jag stog på mig! Nu går det bättre för varje dag. Nu får hon burkmat, fruktpuré, gröt och yoghurt på dagtid istället, så får hon dricka välling innan hon ska gå och lägga sig och på natten och morronen.

Jag blir så glad av vårvädret! Vill göra iordning ute på verandan nu! Men det ska ju bli kallare igen tyvärr Kommer säkert snöa snart igen också

Loveangel06:
    Har du ringt en riktig barnläkare? Ibland tycker jag också att man inte får stöd av bvc. De säger jämt bara att allt är normalt och bra. Nej, ring en läkare är mitt råd

Angelica:
    Hur går det med Agnes mage? Hoppas det är bättre

Ha det så bra allihop! Nu ska vi ringa och beställa pizza här.

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • loveangel06

gotland: ska nog göra det imorgon, har inte varit nåt bättre idag.. och nu är hon hur täppt som helst och vill ju inte gå md näsdroppar för mkt heller..

vad är det där boel-test alla prata om, tror inte ja har gjort nåt sånt med något av mina tre barn..mm...

• gotland
    Loveangel:

Boel-testet är när barnet ska vända huvudet efter där ljudet kommer. Den som utför testet ringer med små bjällerklockor på ena sidan bakom barnets huvud. Då ska barnet vända sig om åt rätt håll och titta efter vad det är som låter. Sen gör man lika på andra sidan. Man använder olika klockor så barnet hör olika frekvenser.
    Tror att boel står för Blicken Orienterar Efter Ljud.
    (¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

Gotland
    Skönt att ni varit friska en tid nu ;).. man bara väntar, storasyster har varit hostig o snorig, hoppas Agnes klarar sig.
    Agnes skötte magen själv i tisdags, blev så glada (för lite skit) hi,hi. Hoppas hon sköter den i gen i dag annars måste vi åka upp i morgon igen.
    Vad skönt att Alma inte äter välling dagtid nu, fick kämpa några dagar förut m Agnes också, nu äter hon välling.. morgon..kväll o nätter. Hur ofta vill din lilla ha på natten?
    Agnes äter 19, 00 och sista vid 06.

loveangel
    Mina tre har inte heller fått göra någe boel-test. På bvc sa de att jag inte behövde komma tillbaks förrän vid tio mån, var där vid 6 mån.. tänkte gå nästa v när hon blir åtta mån ändå, nyfiken på vikt o längd ju.
    Däremot vid tio mån ska de kolla om hon kan hålla klossar o de ska gömma kloss under burk o se om hon fattar o tittar efter den.
    Sen har jag glömt.. var ju fyra år sen man var där på tio mån besök =).
    Nu ska jag städa.. laga lunch.. hämta barn... sen... VARA UTE I SOLEN!!!! sååå skönt.

• alvasmams

Gotland

Vi gjorde BOEL testet förr aveckan och de har slutat med klockorna nu får de en röd pinne de ska smaka på känna vrida och ja undersöka, sen fick Alva en metallbit leka med med.
    Klcokarna har de slutat med för man kollar hörseln redan på BB el på öron om man inte får utslag då. ngn konstig maskin som mäter ljud och sänder tebax på ngt sätt.
    iaf här i Blekigne är det så.

• Angelica 3 barn

Jippi!!!
    Agnes fixade tvåan efter lunch utan problem, har kanske fått bukt med hennes hårda mage nu...hoppas hoppas.

Svar på tråden Julimammor-06 !?