• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • alvasmams

angelica

lite bakslag några dagar efter viss miss hos farföräldrarna om vad so gällde, men snart på g igen. går lite upp och ner som dte ska göra. lite för bra för vara sant att dte bara går bra nu

Ska ut och gå i eftermiddag med våran gåvagn, sluttande grusväg jättebra gå neråt men uppåt står dte still
    kramar

• Lilla Linda

alvasmams: gud va söt eran tjej e=) går hon redan på pottan? Hur går det? Ja vilma e då lite större med sina 10,4kg=)

Oj va länge ni får era dagar att räcka... tycker det känns stressigt att räkna dagar och dit... Vill ha vilma hos dagmamma i januari. Hoppas väl på att få bli gravid så vem vet om hon inte kan få vara hemma längre=)
    Tycker dessutom att man kunde få flera dagar=) iaf vara hemma tills barnet e 2år, 1år var? det vore toppen=)

• alvasmams

Lilla linda:
    Tackar
    Japp snart hållt på i tre eller fyra veckor tappat räkningen, fats hon när ju iten golvet och rumpan sjunker ner i pottan men hon skrattar bara så fort vi närman oss pottan så det går ändå
    så går bara bra.

10,4 mot 6,2 lite skillnad
    hur lång är hon då??
    Alva är 68 el var i slutet av februari ska väga nu 4 igen

2 år vet tien om jag hade haft arbete om jag velat vara ifrån så låänge tycker det räcker redan nu, vill ha jobb
    kramar

• Angelica 3 barn

alvasmams
    Är väl säkert så, går lite upp o ner när man börjar m något nytt.
    Är nog snart tillbaks i matchen Glad

Lilla Linda
    Får inte mina dagar räcka särskilt länge, håller med dig, ett varsitt år vore toppen.
    Här lär nog inte bli fler  barn så bara bita i det sura äpplet o komma tillbaks till ekorrhjulet.
    Vilken stor tjej du har Glad. Min  lillis väger ca 8.5 kilo.. längden var två mån sen vi kollade, ska gå på tisdag o kolla vikt o längd, blir spännande.

• Lilla Linda

alvasmams: hon var 71cm nu då vi var hos bm vid 8mån=)
    Jag ÄLSKAR att vara hemma, hatar att jobba=) Men man kunde alltis spara dagarna:)

Angelica: Jag tar bara ut 4dagar ändå känns det inte som dom ska räcka så länge och sen ska man ta ut 5dagar i veckan då hon e ett år.. SNÅÅÅLT!!!=)
    Ja Vilma e stor tjej, gick spikraktupp i vikt sen hon föddes. 3150 som nyfödd o 48cm så inte spec stor då=)

• Angelica 3 barn

Lilla Linda
    Oj, Agnes var stor från början men krympt m tiden Skrattande
    när hon föddes vägde hon 3940g och var 52 cm
    Tycker också om o vara hemma, skulle kunna tänka mig till jul men då finns inga fsk platser här.
    Får spara de få dagar som blir kvar o ta extra ledigt lov o semestern nästa år.

• gotland

Angelica:

Jag har jobbat med massa olika saker men mest är det nog dagis/fritids/skola. Men har som sagt var alltid bara varit vikarie. Är ju inte utbildad till nåt speciellt så jag kan förstå ingen vill anställa mig
    Men NU ska jag ta mig i kragen och bli någonting!! Fast det får vänta tills i januari alltså.
    Vad jobbar du med (innan du blev mammaledig alltså)?

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

gotland

Då jobbar vi inom samma branch Glad
    jag är barnskötare o jobbat nu på samma ställe snart åtta år, känner at jag också skulle behöva utbilda mig, ska ju jobba ett ex antal år innan pensionen o kan ju vara bra med lite mer utbildning... har bara inet kommit unifund m vad jag vill bli när jag blir stor ännu.
    Känns såååå svårt tycker jag. Ska jag ändå plugga o dra på mig lån vill jag bli något m bra betalning så det lönar sig, sen ska det vara något jag vill jobba med kanske resten av mitt liv, som sagt svårt tycker jag.
    Måste även läsa in matte.. bara det känns jobbigt, är ingen matte fantast.
    Ja, blir väl at jag jobbar på ett tag till men måste ta tag i det, barnskötarna har ju inte så stor framtid.

I dag ska vi ta m Adam till brandatationen, har öppethus i dag, man får testa sitta i bilarna o testa viss utrustning.. han vil bli brandman så kan vara kul för honom..
    Sn ska vi nog åka o kolla på ny mindre sittvagn till Agnes.. hittat en vi är sugna på Brio racer, ska kika på den i verkligheten o se om den är lika bra som vi tror.
    Är lite less på den stora klumpiga saken som man släpar i o ur bilen...

• gotland

Angelica:

Nej, barnskötarlönen kommer man ju inte långt med. Man får inte så mycket överhuvudtaget för att jobba med barn tycker jag, inte ens som förskollärare. Synd faktiskt
    Att jobba med barn är inte riktigt min grej heller. Har inte tålamod till det. Speciellt inte när man är 2 personal med 17 1-3-åringar, som vi var på min avdelning innan Alma kom. Det gick inte att ha nån pedagogisk verksamhet öht. Det var bara barnpassning hela dagarna och stoppa bråk osv.
    Så ska det inte vara. På Billys avdelning är de 10 barn på 2 heltidpersonal. De gör så mycket roliga saker! Vilken skillnad.

Kul att åka till en brandstation. Måste jag göra med Billy nån gång

Vad har ni för vagn till Agnes nu? Vi har en Brio Nova till Alma, men det lutar nog åt att det blir en Scooter i höst. Vi hade en Scooter till Billy förut och vi var jättenöjda med den. Men vi får se...
    Vilken färg har ni tänkt på till Racen då? Det finns ju en rosa

Nä nu ska vi äta Tacos, blev lite sen middag idag!

Ha det så bra allihop!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

gotland

urs vilka usla förhållanden du hade på ditt jobb, vi är 2,75 på 19 barn.
    Visst jobbigt  de m men lite bättre ändå.
    Som sagt måste fundera på va ja vill bli, har ändå a 33 år kvar o jobba... urs va länge det lät

Adam var super glad för utflykten i dag, att rekomendera.
    Fick testa sitta i bilarna, kolla deras omklädningsrum, kök o brandmansstången
    Han tyckte det var spännande o få springa deras hinderbana, klarade hasa sig upp för klätterväggen o det bara lyste om honom... då blir man glad när man gör något som barnen verkligen uppskattar.

Nu har vi en brio kombi... nöjd med den men känns lite klumpig ibland när man ska kånka in o ut i bilen. 
    var o tittade på Racern i dag.
    vill ju ha en rosa ..... såååååå söt men vanliga oturen var den slutsåld.
    De ska ringa brio på mån o fråga när nästa leverans blir... vill ju ha mer än  någonsin nu...
    får se hur det blir.
    Vad är scooter för vagn?? har inte kikat runt på så myket mer än Racern, fastnade direkt för den.

Svar på tråden Julimammor-06 !?