• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • alvasmams

(fetmagen)

Hur gammal är han?? hur mkt väger han nu?? våra äter ju ungefär samma bara att ist för vällign har vi gröt och sista m¨ålet yoghurt. blir så tjatigt med bara ge henne gröt

• skytten78

alvasmams vad ger du för yoghurt`? Hur gammal är din tjej?

Jag skulle vilja ha lite tips på mellanmål. Inte banan då min lilla tjej redan är rätt hård i magen.

• Hailie

Hej!

Så här ser Williams matschema ut på ett ungefär:

7.30 Välling

9.30 Gröt+fruktpuré

11.30 Stor burk mat+fruktpuré

15.00 Gröt+fruktpuré eller yoghurt bl. med fruktpuré

17.00 Stor burk mat+fruktpuré

19.00 Välling c:a 220 ml

Inget nattmål

Han kryper o står väldigt mycket så nu märks det att han är hungrig hela tiden

William 060702
  • Angelica 3 barn

Hailie
    Vad roligt med en matglad liten.
    Förstår att han inte äter på nätterna, han tar sitt dagtid när man ska äta. Försöker få Agnes att förstå det =)

• alvasmams

(skytten78)

först gav jag henne vanlig mild naturell yoghurt, men hon vart itne så glad i smaken på den så nu får hon yoggi youngster.
    försöker även få henne äta smörgås men går inte än.

• gotland

Vad konstigt... Alma måste vara värsta matvraket! Hon verkar ju äta dubbelt så mycket mot vad hon ska göra. Hon äter ju på natten också även fast hon äter mer än tillräckligt på dagen och ändå är hon inte överviktig direkt... Kan det vara nåt fel??!!
    Fast hon är väldigt aktiv. Inte still många sekunder innan hon kryper vidare till nästa leksak. Kanske gör hon av med så mycket energi så hon måste äta dessa mängder eller är det så att hon tar igen förlorad näring när hon är frisk (mellan förkylningarna)?
    Kan ju iofs fråga på bvc när jag ska dit nästa vecka för nu blir jag orolig...

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

Fetmagen

Hur funkar det att jobba?
    Funderar på att börja jobba 50% efter sommaren.

gotland
    Tror inte det någon fara med din lilla Alma, som du säger hon gör väl av m allt =).
    Har en kompis vars lille äter som din tjej o det inge konstigt, bara olika... Han är också väldigt aktiv o är överallt.
    Min tjej äter ju lite i stället, skulle kunna leva på välling, det också jobbigt.Man trugar o trugar...pust.

• Fetmagen
    Tjena!!

Alvasmams:
      Aron är 8 månader den 13 / 3 När han var typ 6,5 månad vägde han 8690 o var 68 lång. Han har planat ut lite nu för han går inte upp så mycket o han har gått ner lite på kurvan till längden. Jag är ju lite motståndare till bvc:s kurvor då, men man har ju inget annat att gå på. Jag tycker att om dom går upp i vikt o längd o man ser att dom mår bra så är det bra med det. Din tjeja kanske alltid har varit lite o nätt o kommer att vara det alltid ?? Så det är kankse natuligt för henne att int äta så mycket. och om hon inte är hungrig mellan målen så får hon väl i sig det hon ska.

Angelica:
     Det funkar jättebra att jobba. Pappa är hemma halvtid. Han är arbetslös annars så han är ju hemma resten av tiden oxå.  Det är skönt att komma hemifrån o bara vara vuxen, sen är det jättebra för far o son att umgås lite.  jag ska jobba 50% fram till sommaren sen är jag ledig igen. Men jag ska börja igen 1/9 blir det väl då blir det heltid eller 75 %. jag har ställt Aron i dagiskö till 1/8 han är bara 1 år då men här är det så svårt att få dagisplats så det får bli så.

Ha det gött allihopa!!

Kram
  • alvasmams

(fetmagen)
    Jo hon ävgde ju bara 2600 och var 48 cm lång, så hon har ju alltid legta på ista strecket så. men de tjatar varje gång att hon bör gå upp i vikt. lite jobbigt och sne när man 'är med andra så ser hon så liten ut. sen har vi legat inne på neonatal pga hon iten kunde äta. lite orolig för vad som händer om hon går ner mer med. men hon ä ju aldrig still heller iof. kryper inte än men alltid rörlig, vad händer den dag hon bröjar gå el krypa??
    Hon må bra sover äter oich är glad men man har alltid BVC röst i huvet.

• Angelica 3 barn

Godmorgon!
    I natt KLARADE jag det!!!
    Har inte ammat en endaste gång.
    Men måste erkänna att det var tröttsamnt vid fem när hon vaknade, fick välling men längtade efter brösten, tog en tim för henne o somna om, gnydde o skrek om vartannat.
    Jag har sovit otroligt dåligt i natt, van o vara levande napp, nu sov hon så fint i sin säng men inte jag, sov ca 3.5 tim... hoppas jag kan sova bättre i natt =).

Svar på tråden Julimammor-06 !?