• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Angelica 3 barn

Ner o leta bara =) (alvasmams)

Agnes satte sig från liggläge i dag.
    Hon är inte den mest aktiva så här tar vi det lite lugnt.
    Gillar bäst att bara sitta på golvet o leka eller glida omkring i gåstolen, den öser hon i. Gör försök till o resa sig men fegar ur halvägs... ja,ja, det kommer. Lätt man jämför med andra.
    Agnes duktig på annat i stället, de tar ju gärna det ena eller det andra först, Agnes tar tydligen det andra först =)

• Lilla Linda

Angelica 3 barn: Duktig hon e som satt sig upp från liggandes. Det har då inte vilma ännu gjort. Tror att det e lätt men dumt att jämföra med andra hur dom utv.

Alvasmams: oj va smal tjejen e!=) våran e så tjock så=) haha ett tag såg man inte ens halsen för att hon var så tjock=)

• gotland

Hej hej!

Ungarna är sjuka igen Båda är förkylda men Billy har hög feber också och mår jättedåligt... min stackars lilla älskling! Almas näsa rinner hela tiden men annars verkar hon må ganska bra. Dessutom är jag dunderförkyld och har ont överallt! Känner mig febrig och öm i huden men har inte haft feber ännu, konstigt nog. Tror det är nåt med bihålorna... Tack Gode Gud för Citodon

Angelica:
    Alma äter nog inte så bra med mat under dagen. Får bara i henne en halv eller max 2/3 åttamånadersburk vid lunch och middag. Annars äter hon gröt och yoghurt till frukost och mellis och det går ner bättre. Hon tycker om burkmaten, men verkar nöja sig med halva. Så det kanske inte är så konstigt att hon vill äta på natten. Får nog stå ut bara

Nä nu måste jag ta hand om mina guldklimpar!
    Ha det så bra!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

gotland
    Agnes får inte heller i sig hela burkar.. långt ifrån men hon äter o blir mätt.
    men visst kanske därför man får springa up på natten zzzzzzz så trött nu bara.
    Stackars er som är sjuka, inte kul... särskilt jobbigt när man själv är hängig.

Har varit o lunchat m en kompis i dag, var meningen vi skulle hinna shopa runt lite men jag hade möte i skolan halv två så vi hann bara luncha o titta i en affär =(.. tar ju sån tid med de små nu när manska ge dem lunch också.
    Ska träffa annan kompis i morgon på stan, hoppas på bättre lycka då.

Agnes har fått plats på föskola till hösten, fick beskedet i dag..HJÄLP!!! vad tiden går fort, att man måste tänka på det redan.
    Fler som tänker börja jobba till höst???
    Har inget val här, svårt o få plats efter jul o kan inte vara hemma ett år till =( känner inte så myckt för o börja jobba igen men men har några mån kvar o njuta.

Nu ska vi fixa mellis.

• Hailie

Vi har ansökt om förskola till 1:a augusti men inte fått besked än.
    Jag ska börja jobba i september troligtvis, känns skönt att man kan vara hemma
    hela denna sommaren också Men sen är det bara att börja knega igen.

Men tiden går fort snart är det september...

• Angelica 3 barn

Ja, urs vad tiden går.
    Känns ändå skönt att kunna spara några dagar till nästa sommar, kan man ta lååååång semester , lite av min plan.
    Hailie
    Hur mycker kommer du jobba?

• alvasmams

Hej!
    tänkt börja jobba nu och Thomas ska vara hemma men våra dagar är slut i maj och dagiset öppnar först i Augusti vad gör man?? tänkt om man inte ens fått plats då.

• Sinikkaa

Får jag låna lite utrymma i eran tråd?

Får barn i juli i år och undrar om ni har någe tips? Typ klädsel vad som kan vara bra att tänka på osv osv.. Ni förstår nog vad jag är ute efter?

Tack på förhand!

BF 13/7-07
  • Angelica 3 barn

alvasmams:
    vad jobbigt med dagarna... ja, vad tusan gör man.
    Man önskar man hade lite lite fler dar...
    Har ni någon nödlösning?
    Jag fick svar väldigt snabbt, sökte i söndags fick svar i dag, tur. Har kanske förtur också m tanke på attt storasyster går ju på förskolan.

Gravida S
    Man får gratulera =)
    Bodysar är super... kortärmade o långärmade.
    En varmare tröja typ kofta kan vara bra kallare dagar.
    Lång byxor
    köp inte för mycket kläder bara, de växer sååå fort o man får så mycket i början.
    Tyckte det var bra m små filtar, finns billiga bra på ikea.
    Amnings bh o gärna en lite mer skönare också som du kan ha på natten.
    hum..... kommer nog på mer.
    Står still nu =) haft en intensiv dag hi,hi.

Svar på tråden Julimammor-06 !?