• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Sinikkaa
    Angelica 3 barn skrev 2007-03-20 20:10:42 följande:
    Gravida SMan får gratulera =)Bodysar är super... kortärmade o långärmade.En varmare tröja typ kofta kan vara bra kallare dagar.Lång byxorköp inte för mycket kläder bara, de växer sååå fort o man får så mycket i början.Tyckte det var bra m små filtar, finns billiga bra på ikea.Amnings bh o gärna en lite mer skönare också som du kan ha på natten.hum..... kommer nog på mer.Står still nu =) haft en intensiv dag hi,hi.
    Då är jag på rätt spår=) Tack tack
    BF 13/7-07
  • Hailie

Angelica 3 barn:

Jag tror att jag ska jobba 100%. Min sambo ska lämna och jag hämta på förskolan.
    Men vi har väll inte riktigt bestämt oss än men det lutar åt det alterantivet iallafall.

Själv då?

Jag har en jobbarkompis som tycker att det blev för mycket med 100% men hon både
    hämtar o lämnar så det kanske är därför hon tycker att det är så stressigt.

• alvasmams

Angelica 3 barn

ja Thomas har ju tre veckor semster sen har vi ju farfar som är hemma hela dagarn sjukpesnionär sen kasnke min mamma har semester i början av sommaren, och jag jobbar ju isf inom vården så blir kanske inte så många dagar som man får fixa iaf, om vi har tur

• Angelica 3 barn

Hailie:
    Jag kommer nog jobba 75%.
    Först tänkte jag 50% men insåg snabbt att det blir för lite klirr i kassan. Vill kunna leva lite också.
    Jag jobbar på samma fsk så det kommer bli jag som hämtar o lämnar. ( jobbar på andra sidan av huset så vi stöter inte på varandra. har haft mina andra barn på samma också o det funkat bra.) Kommer underlätta för dig att ni turas m hämtning o länmning.

alvasmams:
    Skönt ni kan fixa det med lite pusslandes, här jobbar både mina föräldrar o sambons så ingen kan ställa up. De jobbar heltid också gamlingarna så ingen som kan hämta tidigre heller hi,hi.

• gotland

Hej hej!

Alma ska börja på dagis i januari -08. Så hon kommer vara 1½ då Hoppas dagarna räcker...? Jag räknade ut det förut på försäkringskassans hemsida och då räckte de gott och väl, men nu blev jag osäker... Fast jag var hemma med Billy i 15 månader och jag har fortfarande dagar kvar på honom. Då tog jag ut 7 dagar i veckan i några månader. Med Alma tar jag ut 5 dagar i veckan så då måste nog dagarna räcka tror jag.
    Hur många dagar tar ni ut i veckan?

Hon har fått plats på samma dagis som Billy går på, ett montessoridagis

Jag ska börja plugga när Alma är klar med inskolningen. Ska bli barnmorska är det tänkt, men det vete 17 om jag har psyke att klara det. Men jag måste ge det ett försök iallafall eftersom jag verkligen vill bli barnmorska
    Jag har inget jobb att komma tillbaks till ändå eftersom jag har varit vikarie i hela mitt liv typ

Ha det så bra!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • alvasmams

angelica
    så dumt man måste ta ut 7 dagar för att överleva hade bara a-kassa innan jag blev gravid näärmligen så får man ju iten ut så mkt. bra med föräldrapenning men ja full lön hade iten vart fel fast kanske haft fullt i 10 månadre sen 80% om man vill vara hemma mer.
    hade vart bättre. hade man iten haft ta ut sju dagar i veckan om man har klåg inkomst sen innan.

• Angelica 3 barn

gotland:
    Vad skönt ni får vara hemma lite till o mysa =).
    Jag tar ut lite olika i bland 7 dagar men oftast 6 i i blan 5 dagar beror på hur näst kommande månad ser ut m tanke på räkningar o sånt.
    Kul att du ska bli barnsmorska, det har jag också tänkt på men vet inte om jag törs... vill jobba på bb då... tänk om nått går fel... jobbigt. Men tror det otroligt roligt.
    Vad vickar du som när du jobbar?

alvasmams:
    Ja, det är inte kul när man måste ta ut mer än vad man vill, skulle själv gärna bara tagit 4 dagar i v o sen vara hemma ett år till =). Bara bita i det sura äpplet, känns skönt att man inte ensam om o sätta in de små till hösten.
    Skulle ju vilja spara lite dagar också.... blir sååååååå mycket lov när de börja skolan, inte klokt o förstår inte hur nästan alla kan vara lediga då?

• Angelica 3 barn

Agnes reste sig för första gången i kväll Glad

• alvasmams

ANgelica

Kul grattis till det framsteget

Lite nyfiken hitta du pottan??
    krama

• Angelica 3 barn

Å, fick ångest Glad
    var ne i helgen o letade saker i förrådet, tog up en kartong som nu står klar för o komma ner igen... har tänkt varje dag... i dag ska jag ner... men nej... ska tvinga ner sambon i kväll, ska få leta upp gåvagnen också.
    hur går det för din lillis, går det bra m pottan?
    ¨Kram

Svar på tråden Julimammor-06 !?