• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • alvasmams

Gotland:

Jobba kasnke är fel ord men går bredvid inför sommarjobbet men känns ju som att jobba. Ska stå på inrigning helger sen tills sem vik börjar.
    ja vi ska ha fler barn två till blir dte nog men om två år ca och de ganska så tätt är väl planerna men planer är planer och kan komma ändras. Vill jobba lite nu när man fått in en fot i kommun så hoppas jag det rullar på.
    vad kul att Alma går, duktig tjej
    bra beksrivning med som ET han är ju så gullig.

nu har man vart och klippt sig så nu ska vi äta lite middag utomhus idag faktiskt.

Had et gott i solen alliohopa
    kram Sara

• Angelica 3 barn

Hej flickor!

Agnes hade tredagarsfeber....
    Feberfri i torsdags o sen kom prickarna på fredag morgon borta i går.
    Nu har vi klarat av den biten med

I lördags hade vi barnvakt, vi skolar in Agens inför vår lilla weekend. Hade gått såå bra så, vara bara några tim o han hade varit glad o snackig.
    Kändes skönt.
    Vi passade då på o köpa ny videokamera. Köpte en med hårddisk, skönt o slippa band.
    Fredrik filmat massor redan, nyhetens behag Blir kul för barnen sen.

I dag har Adam haft studiedag, var ut till en kompis som har tre jämnåriga, full fart men kul. Agnes ÄLSKAR att träffa andra små.

Nu blir det soffan sen natti natti.

Är så trött i dag, behöver få sova ut någon gång

Agnes vaknar fortfarande under natten o vill ha flaskan.

kram så länge

• alvasmams

Angelica:

vad skönt tjejen är frisk igen.
    Har hon aldrig varit utan er innan?? Vi lämna bort Alva första gången när hon var 3 veckor tror jag eller fyra för några timmar då.

Ihelgen har vi börjat gräva landet och tvättat föntrena hua mig vad hemskt blir anställa ngn nästa gång.
    Idag ska vi till BVC på läkarbesök
    kommer in sen uppdaterar vad som sagts

kramar Sara

• alvasmams

hej!!

Vart på bvc nu coh nästa gång vi ska till neonatal så ska vi ta prover på henne (thomas får stanna utanför tror jag de de sticker i huvudet i karlskrona fixar inte sånt) Innan dess ska jag skriva upp fyra dagar med mat allt hon äter och dricker minsat lilal droppe. sen ska de hålal lite koll på hennes huvud så iten sömmarna går ihop för tidigt hon är ju ltie toppig men har hon alltid varit så tror inte det är ngt. Trodde inte dr Anders heller men de vill kolla så de inte missar ngt.

var typ allt de gjorde kolal ögonen(hon skelar ju) sen lite höfter och lyssna på hjärta lungor och allt var bra

Vikt 6770
    längd 70
    huvud 40 (kan ha fel)

kramar Sara

• alvasmams

hmm läste i BVC boken och huvudet är fel var 41,5 sist så måste varit 42 hon sa igår.

Min kompis som jag skulle träffa idag eg skicka ett sms i morse om att vattnet gått och hon är på väg till karlskrona nu så glad för hennes skull ska bli så spännande

har ju noll koll på hur en förlossning med vatten avg kan ta då jag blev igångsatt ngn som har ett hum om det??
    Ska iten höra av mig förrän måndag tidigast har jag tänkt så dom får landa lite. Fast var välkommen till BB om jag ville sa hon men vet hur dte kan vara så väntar lite. Ringa gratta kan man göra så får dom sen ta ställning till om dom vil ha besök.

Sitter som på nålar nu vill bara veta.

Ha en bra dag själv har man ju nu ingen anledning med att vänta med städning och tvätt. eller städa behövs iten båda damma och allt jhäromdagen. Men tvättdags är dte (igen)

kramar Sara

Ps Nya bilder i galleriet

• Angelica 3 barn

Sara:
    Så spännande för din kompis.
    Hoppas det gick bra för henne.

kikade in på din hemsda i går kväll, fin

Har varit o fönster shoppat på Ikea med en kompis, hem o vända, ska hämta syskonen o sen till en kompis som nyligen skaffat stor studsmatta, kommer barnen o gilla.
    Hon har just fått sin emmaljunga scooter, ska jämföra lite med min

Nej, nu måste jag väcka lillan för o dra vidare... hörs senare.

• alvasmams

Angelica:
    TAck
    har itne hört av henne sen hon åkte in så Alva har nog fått en kompis eller håller på få om hon får ligga inne vänta där, är ju ca en timmes bilfärd för oss härifrån ju.

IKEA är ju så skoj åka till. längtar till dec när vi ska dit köpa grejerna till Alvas rum, säng och lekhyllor och liten byrå till kläderna. får ju iten plats med gardeob pga av takhöjden.

Hoppas ni får skoj hos kompisen och att mattan går hem

Nu få rvi snart börja använda grind här Alva börjar förflytta sig, snart krypa med börjar kunna stå på alla fyra och reser sig själv om hon har ngt hålla i

• Lotta S

Hej på er!
    Nu var det ett tag igen sedan jag var här....
    Har haft fullt upp med att leka familjerådgivare. Några bekanta till oss håller på att separera, eller ja, egentligen vet de väl inte hur de vill ha det. Så jag har suttit senaste två veckorna och pratat med dom omvartannat hela dagarna...*suck*
    Men nu ger jag upp, detta måste dom få lösa själva.

Nu till något helt annat...
    Edwin har äntligen börjat ta sig framåt (den lilla latmasken ) Dock inte krypandes, men hoppandes på rumpan...Ser rätt så söt ut när han kommer skuttande, klättrar gör han överallt.
    4:e tanden ploppade fram häromdagen, men det ser ut som att nr 5 & 6 också kommer vilken dag som helst.

Angelica: Det gick kanonbra att lämna bort Edwin till mormor och morfar. Över förväntan faktiskt. Vi lämnade honom vid lunchtid, och han hade varit jättesnäll hela eftermiddagen, men framåt kvällen hade det varit lite gnälligt, men han hade somnat snällt vid 20-tiden, och sov som en stock fram till kl. 8 på söndag morgon. Sedan var han pigg och glad fram till att vi kom och skulle hämta dom (vid 14-tiden). Då blev han mammig.
    Vet inte om det beror på att han kände sig som hemma ialla fall när storebror var med, eller om det bara är vad jag inbillar mig. Men jag har fått för mig att bara han har något som påminner honom om hemma, så går det bra. Så han hade med sig både nallar och snuttefiltar, som normalt ligger i hans säng hemma, åsså hade han ju förstås storebror intill sig hela tiden.

Nu ska jag fixa lite mellis strax.
    Ha det så bra, och trevlig helg !!!

Kram kram

♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • Angelica 3 barn
    Halloj!
    I veckan har Agnes varit helt galen, går nu några steg då o då, man får vara med bara för hon är helt galen o blir ivrig o får lutning om det blir för ivrigt.
    Hon öser som attans med läragåvagnen nu.
    Tar sig även fram halvsittandes, kryper inte men drar sig fram med ett ben i krypställnig o ett ben bak (förstog ni detta ). Ser så gulligt ut.
    Nu får man passa allt, är som en liten hund under borden o stoppar allt i munnen om hon hittar något.
    Hon fick tag på Fredriks mobil i går, tog den till örat o sa Bla bla bla bla    ååå vad vi skarattade   Fredrik trodde hon härmade mamma (skratt).
    Händer så mycket nu att man nästan inte hänger med.

Lotta
    skönt o höra attt det funkade o lämna  bort Edwin, jag börjar bli så nervös. Agnes ska ju vara borta en hel helg. Vi ska lämna vid tolv på fredag o hämtar  vid tolv på söndag.
    Är så kluven, ska bli superskönt samtidigt som det känns så konstigt o läskigt.
    Ska försöka o njuta o ta tillvara på helgen men kommer bli lite längtan efter lillis.

kram
  • alvasmams

Angelica:
    Låter som fullt upp ja, är detta en sånd rä utv vecka tro??
    Alva har nämligen börjat försöka krypa stod tom på alla fyar igår, skuter leksakslådan eller vagnen framför sig och sen hasar efter på rumpan nu. Så hon förflyttar sig får snart bröja använda grindne till annat är ståträning. Sätter sig nästan upp själv i sängen med.
    tand numemr tre är med på väg alldeles vit där uppe.

igår åt vi linsgryta här eller Alva åt jag och thoams åt rester så får äta den idag trodde inte hon skulel gilla det så hade tagit fram köttbullar i fall om att hon inte skulel gilla det men det var namnam sa hon, det hon gilalr säger hon namnam till det hon äter men inte tycker om då är hon tyst.

nu vaknade damen efter en rejäl sovmorgon i mammas säng.
    Ha de bra alla

Angelica helgen kommer till att blir bra

• Angelica 3 barn

Hej!
    I helgen var vi p¨å vår romantiska weekend i örebro bara jag o Fredrik, var helt underbart o vet nu att det går fin fint o lämmna lillan.
    Hon hade haft det så bra så... farmor o farfar tyckte inte det var några problem alls.
    Lite gnäll när det körde med lillis mage men annars var det bara bra.
    Vi vuxna hade det också bra, så skönt o få bara vara, inga tider  o passaa o kunna slappa o ta det lugnt, shoppa i fred o det roligaste av allt, vi förlovade oss vid örebros slott
    Så nu är man äntligen fästmö
    Är nu hemma i vardagen igen, varit o handlat, tvättat o snart dax o hämta de andra på dagis o skola.
    kram

• alvasmams

Angelica:
    Grattis lät osm en bra helg det. skönt vara barnfria och fira det på det sättet.

här har dte hänt mycket alva kryper snart går jättebra med hjälp och förflyttar sig på ngt sätt iaf, halvkrypandes på rumpan tar något steg längsdmed möbler och kan nästan ställa sig upp själv.

• Angelica 3 barn

Sara
    Vad kul det händer saker med lillan
    Agnes går några steg i taget bara men det är på gång tror vi.

I kvälll ska vi på familjefest på linns förskola, de ska sjunga lite o sen blir det lite grillning o fika. Hon tycker det ska bli såå kul.

Kram

• alvasmams

Angelica:

du får logga in på msn sen berätta om helgen är ju nyfiken ju

Mysigt emd grillat vi har iten grillat på länge nu säkert två veckor sen
    idag ska vi till Sternö känna på havsvattnet så sugen på bada men går ju inte med dumma stupida mensbesöken. annars hade jag nog satt fast Alva i vagnen och doppat mig kanske inte i havet men insjön den är varm.

var hos ögon igår med och Alvas skelning i sig är borta bara att hon itne använder höger äga helst men kan om hon vill. så ska nu bara ha lapp för träna höger öga en timme om dagen så skööönt,

Svar på tråden Julimammor-06 !?