Halloj tjejer !!
Jisses vad länge sedan det var jag hade tid med FL nu.
Här har vi varit sjuka om vartannat i flera månader känns det som.
Theo började med magsjuka i början på mars, och smittade naturligtvis ner Edwin också, tack och lov så klarade jag och Pär oss. Efter den svängen kom förkylningarna som ett brev på posten.
Theo fick feber som höll i sig en vecka och varje dag pendlade mellan 39,5-41,5 och till det ännu en öroninflammation, och pencillinkur mot det. Sedan var det Edwins och min tur.
Vi klarade oss bättre, fast Edwin hade också hög feber i ungefär en vecka.
Sedan var vi faktiskt friska i ungefär två veckor, men lagom till påsk så var det dags igen. Vi åkte till stugan i fjällen på skärtorsdagen, och på långfredagen på morgonen hade Edwin 41 grader i feber, så det blev inte mycket till uteaktiviteter den dagen. Theo var ute och åkte kälke med morfar.
På påskaftonen när vi vaknade hade även Theo feber, och Edwin hade börjat hosta. Så vi beslutade oss för att åka hem, det kändes rätt meningslöst att sitta där och inte kunna vara ute.
När påsken var över åkte jag till vårdcentralen med Edwin och hans feber och hosta, och fick veta att han hade luftrörskatarr, så det blev pencillin.
Några dagar senare åkte jag ner på vårdcentralen igen, och då med Theo, även han hade luftrörskatarr, och dessutom hål på trumhinnorna. Så det blev ännu en pencillinkur för honom.
Nu har det lugnat ner sig igen, och jag hoppas att vi klarar oss ett tag nu.
Nu väntar vi bara på att vi ska få komma till en öronläkare med Theo för att kolla om vi kanske ska sätta in ett rör. Börjar bli jobbigt för honom med alla öroninflammationer.
Beklagar det långa inlägget...
nu ska jag strax börja förbereda middagen.
Ha det så bra alla, och jag ska försöka ta mig tid att sitta här lite oftare.
kram kram