• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Lilla Linda

alvasmamma: när vilma vaknar så vänder hon på sig på en gång och ska krypa runt i sin säng och är OMÖJLIG att få att somna om hon e klarvaken...

• Angelica 3 barn

Lilla linda

om du ger välling snabbt då? somnar hon inte om då? Eller hon kanske inte äter välling kom jag på.

• alvasmams

lilla linda:

Sicken busa du har.

• Lilla Linda

jo hon får välling men hon e vaken som sagt=) hoppas hon e i nån fas av nå slag o kommer på att man kan sova längre snart;)

Just nu e hon så grinig har tjurat sen hon vaknade runt kl 13.30... blääääääääääääääää

• Angelica 3 barn

Är less...............
    Agnes varit pigg hela morgonen, sov efter maten o vaknade nu o var varm igen, tog tempem o hade 39 grader, vi som var på väg ut nu. Suck!!! Bara vara inne o titta på solen som skiner snyft.

• gotland

Angelica:

Vad jobbigt att Agnes har feber så ofta! Alma brukar också vara så ibland. Hon kan ha feber upp och ner i flera dagar utan anledning verkar det som. Ibland går febern ner när hon fått sova middag och nån timme senare är hon varm igen. Skumt! Är Agnes förkyld också? Alma har varit förkyld i över en månad nu, men det värsta är att hon har sån slemhosta så hon håller på att spy när hon hostar. Speciellt hostar hon på kvällen innan hon ska somna.
    Hoppas ni har det bra i övrigt

Lilla Linda:

Vad jobbigt att hon vaknar så tidigt, men det går nog förhoppningsvis över. Min lillasyster vaknade 4.30 varje morron när hon var liten. Hon vägrade somna om och gick upp och gjorde massa bus tex. måla gubbar med nagellack på tapeten, tvätta badrumsgolvet med min mammas jättedyra tvål osv. Så mamma var tillslut tvungen att gå upp halv fem varje morron för att hon inte skulle göra nåt bus.

Hailie:

Duktig han är!! Väntar med spänning på att Alma ska ta sina första steg också. Hon har kunnat stå själv sen hon var 7 månader men helt stadigt själv har hon kunnat stå några veckor. Men hon har inte tagit något steg själv. Det verkar som hon inte tror på att hon kan själv, för hon går ju genom att bara hålla oss i ett finger med ena handen, men hon vågar inte släppa.

Nej nu tycker Alma att jag suttit här för länge. Dags att leka lite!
    Ha det bra alla!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Lilla Linda

Gotland: hahaa vilken busig syster... igår somnade vilma redan 18 o vaknade vid 5 imorse... men dte hade jag räknat med...
    undra om man ska hålla henne vaken längre på kvällen tror...

• Angelica 3 barn

gotland

Agnes har klarat sig bra med sjukdommar til nu, fick vi så vi teg
    har varit förkyld i två veckor o febrat hit o dit... var till doktor i dag o det var bara virus... näsdroppar o alvedon o sen bara vänta ut.
    Går själv på sparlåga, kände mig febrig igen jag med i dag... proppa i lite alvedon o se glad ut.
    Tycker så synd om Adam, det var det roliga påsklovet... inte kunnat göra mer än o fösöka bli friska.

Trevligt med helg, hoppas man kan få vara ute lite i det härliga vädret. 

lilla linda
     Testa ha henne vaken lite längre på kvällen, kan ta några dagar men sen borde hon vänja sig o kanske kan sova lite längre på morgonen. Är ju så härligt o sova, att de inte begriper det

• Angelica 3 barn

Hur har ni det?
    I lördags blev Adam sjuk.... fick 39.9 graders feber medans vi var hos kusinerna.... nu är det bara jag o Linn som friska.
    Längtar till feberfria dagar utan snor.
    Längtar ut i solen.
    BLÄ!!!

• alvasmams

Hej!!

här är allt bara bra ska iväg till stan handla rotborttagningsmedel efter maten sen ska fixas i trädgården bara ligga sola tror jag. precis som vi gjort hela helgen, rivit alla buskar som ska bort rensat kring brunnen, hitta vildrosor som vi ska plantera jämsmed stenmuren ist för buskarna. kjommer nog bli fint om ca 10 år när vi fått ordning på allt.
    Just nu sitter Alva är så arg för att jag inte hjälper henne ta leksajerna utan hon får försöka själv.

Angelica
    Stackars adam få feber hoppas dte är sån där tredagars feber dom kan få så ni kan vara ute senare i veckan.

Svar på tråden Julimammor-06 !?