• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Angelica 3 barn

Hej alla mammor!
    I dag har jag shoppat o tro det eller ej....det blev bara till mig själv. Känner mig såå glad.

Agnes var med i UNT i dag ( uppsala nya tidning)
    Fotografen hon var hos o tog  6 månaders kort gjorde lite reklam o det var en STOR bild på Agnes...så roligt. Man blir ju så glad när det är ens egna barn

Nu ska vi på gymnastik avslutning. Linn ska få visa vad hon lärt sig

Gotland

Är bara bra med oss nu.. peppar peppar, så skönt.
    Hur är det med er??

Kram på er

• gotland

Angelica:

Det är bra med oss. Alma har öroninflammation, men hon verkar inte störas så mycket av det så det är bra
    Jag vill också shoppa kläder!! Speciellt nu till sommaren vill man ju ha lite nytt. Jag har nog inte köpt nåt till mig själv på flera månader tror jag... Tänker alltid att jag ska köpa nåt till mig själv, men då tycker jag inte att jag hittar nåt och köper nåt till barnen istället.
    Önskar bara att jag hade mer pengar också

Vad kul att Agnes var med i tidningen! Skulle bli jättestolt om mina barn var "reklambebisar"

Nu måste jag laga lite mat. Ha det så bra!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

Gotland:

Stackars er.. eller Alma, urs..inte kul med ont i öronen. Äter hon pencilin?

Hade inte heller köpt till mig själv på väldigt länge, var dax nu. Kändes bara skumt o bara titta åt mig själv men jag tänkte jag MÅSTE, känner mig så nöjd o glad. Men som du säger.... mer pengar vore inte dumt, ville ha massor men fick prioritera... gillar inte det, vill ju ha!!

Linn var så duktig på gympan i dag. Å så stolt att vi alla var med  o kikade. Oftast jobbar Fredrik den tiden men nu fixade han o kom i väg tidigare.

Nej, nu ska jag ta mig lite kväller.

• gotland

Angelica:

Alma fick inget pencillin. Tydligen så ger de inte det för öroninflammation nuförtiden. Billy fick pencillin när han var liten och hade öroninflammation, men läkaren vi var hos nu förklarade det med att öroninflammation oftast inte behöver behandlas om den inte är så allvarlig och att då ger de inte pencillin "i onödan" för att barnet inte ska bli resistent mot en del pencillinsorter...
    Jag skulle komma tillbaks om trumhinnan sprack för då måste de ge medicin, men annars ska hon helst inte behandlas.
    Men hon verkar inte lida av det så mycket heller, förutom att hon pillar sig i örat ibland. Det börjar bli bättre nu, men idag har hon blivit snorig igen.
    Alma kommer säkert ha blivit immun mot alla 100-tals förkylningsvirus som finns snart känns det som

Var bor ni förresten? Tror aldrig jag har frågat det?

• alvasmams

har en fundering vi som skriver här kan iten vi göra en lista på var vi bor, ålder å barn och oss själva, barn sen tidigare?? jag kan börja om det är så.

• alvasmams

Gotland:

Såg att du skrivit till mig nu:-S

Hon har gåt tupp igen så vi är tebax på sista trecket dvs hennes kruva från början. Misstänker att en stor bruk itne räcker för henne utan hon behöver mer fast nu har hon trappat ner ltei igen får se vad osm händer. Men nu rör ho9n på sig mer och jadu ska prata med läkaren. har massa prata om. Skor när de bröjar gå, allergier, vikt, komemr bli totalt utfrågad stackaren men han är bra träffat han förr fast vi bytt.
    Sen ska jag ställa samma frågor på NEO när vi ska dit, de ger lite olika svar nämligen sen ska jag göra som jag känner för iaf.

• Lotta S

Halloj tjejer
    Hoppas alla har lika vackert väder som vi har här Solen skiner, fåglarna kvittrar och termometern visar 21 grader...mysigt...
    Man får ju liksom som vårkänslor
    Än så länge håller sig ungarna friska ialla fall, *peppar, peppar*, och det hoppas jag att dom gör ett tag till, orkar inte med fler sjukdomar och läkarbesök nu på ett tag.

Angelica: Jag avundas dig som lyckas handla bara åt dig själv, det skulle jag också behöva göra, men varje gång jag försöker så kommer jag hem med högvis av kläder åt ungarna (som de egentligen inte behöver), sedan tillbringar jag resten av månaden med att gnälla över dålig ekonomi, och framförallt tråkig garderob...*suck*, skulle behöva uppdatera sommargarderoben lite.
    Men eftersom min födelsedag (tyvärr) närmar sig, så har jag önskat mig presentkort på MQ och BikBok, där finns inte barnkläder, fast fattas bara då att jag handlar åt gubben istället...

Vad duktiga era barn är förresten...
    Edwin är nog den lataste ungen norr om ekvatorn.Förvånad
    Han har ännu inte gjort en tillstymmelse till att försöka ta sig framåt, utan sitter eller ligger nöjt på samma ställe där man satt honom, försöker inte ta sig upp till stående heller, utan sitter hellre och skriker hysteriskt efter mamma istället för att försöka själv... men men, alla är ju olika, förr eller senare kommer han antagligen att ta sig framåt han med utan mammas hjälp.

På lördag ska jag få barnledigt för första gången på länge, jag och pelle ska till sundsvall med några bekanta och shoppa, äta och dricka gott och sedan gå på bio. Det ska bli såå mysigt. Barnen ska sova hos mormor och morfar. Jag hoppas verkligen att det kommer att funka, Edwin har varit väldigt mammig senaste tiden.

Sara: Grattis till jobbet, själv vet jag fortfarande inte om jag får komma tillbaka till mitt gamla jobb. Det har varslats en massa folk där nu, och vad gäller mig har jag ingen aning om hur det kommer att gå. Eftersom jag inte hade tänkt komma tillbaka förrän i september, så vet dom fortfarande inte om min tjänst kommer att behövas. Så jag lever i ovisshet...skitjobbigt. Fattas bara att jag ska behöva skriva in mig hos AF jag med...vill inte det...men vad gör man!?

Eftersom ingen börjat skriva var vi bor osv. så börjar jag

Heter: Lotta (Ann-Charlott)
    Bor: Villa 6 km utanför Ånge
    Antal barn och ålder: 2 pojkar, Theo född 030914, och Edwin född 060718.
    Civilstånd: Ogift, men sambo med Pär, barnens pappa sedan oktober -00
    Ålder: 28 år
    Husdjur: En rottweiler vid namn Dilba som blir 6år nu i maj, tre perserkatter som är 10år (Snucken), 8år (Sessa) resp. 5år (Alfons). Åsså en massa ovälkomna spindlar och dammråttor...
    Intressen: Barnen så klart, Matlagning, träna (jogga, spinning, pilates och core), långa skogspromenader med hunden (...oj...det sista lät som en mening skriven i en kontaktannons), vinkvällar med tjejkompisarna, heminredning, och en massa annat.

Nåja, lite om mig var det där. Nu ska jag ner och slänga i ordning lite mat åt familjen, och sedan ska jag iväg på ett spinningpass.

kram på er

♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • gotland
    Heter: Sara
    Bor: I en 4:a i Västerhaninge utanför Stockholm
    Antal barn och ålder: Billy född 040523, Alma född 060710
    Civilstånd: Sambo med Fredric, blev tillsammans 12 maj 2000. Flyttade ihop några månader senare
    Ålder: Var tvungen att räkna efter...  Född sep 1980 
    Intressen: Barnen, inredning, sova (när jag får), äta godis, vara med kompisar....

Det var jag det
  • alvasmams

Lotta S:
    Du har ju jobb komma tebax till de får ju inte varsla dig dså länge du är föräldraledig ju.
    Tackar

Namn: Sara
    Bor: Hus i svängsta (utanför Karlshamn blekinge)
    barn: Alva född 060704
    Civilstånd: Sambo med Thomas två år i jUni sambos lika länge minus en månad typ. förlovade 051201
    Ålder:Född 810701
    Intressen: har väl inga så Alva, kompisar (de få jag har) huset och stooora trädgården.köra killen på olika AIK-matcher.

• Angelica 3 barn

Hello alla mammor!

Gotland
    Jag bor i Uppsala.
    Här ger de inte heller pencilin, både Adam o Linn fått, båda var öronbarn.
    Skönt din lillis inte lider av det.
    Å, stackars, inte ny förkylning igen.

Vilket väder det varit i dag!!!!

Agnes vill bara gå hela tiden nu ( med hjälp av mamma o pappa) Håller nu i oss med bara en hand.
    Börjar bli stadigare.
    Kryper inte men har börjat hasa fram på rumpan, drar sig fram halv sittandes... ser kul ut
    Är ganska intensiv tid nu, försöker komma i väg mycket för hemma bara röjer den lilla sesssan.
    I dag var vi till öppna förskolan, det gillar hon.
    Blir bra med röj 0 helt slut sen.

Svar på tråden Julimammor-06 !?