• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Angelica 3 barn

Namn: Angelica
    Bor: Uppsala i en fyra i slavsta.
    Antal barn: 3  Adam 8 (9) i november  Linn 4 (5) augusti så lilla Agnes då som blir 9 månader i morgon 27e
    Civilstånd: O gift men vi går i förlovnings tankar alltid ett steg åt rätt håll
    Träffade Fredrik för snart 3 år sen, så han inte pappa till Adam o Linn men är en super bonus i deras liv. Han har inte barn sen förut så komma in i vårat liv blev mer eller mindre en större omställning för honom.
    Ålder: 32 år men känner mig som 25 blir aldrig äldre tror jag
    Intressen: Barnen, shopping, inredning, vänner, korsord (avslappnande) , självklart mannen är lite intressant också , Smink, sova ...inte fy skam.
    Jobbar med: Barn, fast funderar på o börja plugga snart är bara barnskötare.

Det var lite mer om mig

• Lotta S
    Alvasmams: Jag är inte varslad ännu, men jag vet att det varit funderingar på att ta bort min tjänst. Jag kommer att komma tillbaka, men vet inte för hur lång tid.

Nu ska jag fixa lite lunch åt Edwin, sedan ska vi träffa några kompisar och äta lunch med, så jag och Theo äter vår lunch ute idag.
    I helgen kommer jag att ha fullt upp. Idag ska vi vara ute med kompisar hela dagen, ikväll får vi middagsgäster, och i morgon blir det en heldag, samt helkväll i Sundsvall. På söndag ska jag först hämta mina barn hos mina föräldrar, sedan ska jag iväg på ett Me & i- party, efter det ska jag träna och sola lite. På måndag är vi bortbjudna, och på tisdag ska jag och Edwin på 1-års kalas. Så jag antar att jag inte hinner med så många besök här i helgen, därför får jag väl önska er alla en trevlig helg nu!!!
    kram kram 
    ♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • alvasmams

Lotta S:
    Låter ignet vidare behövea gå tänka på det, hoppas du får behålla din tjänst iaf.

Idag känenr jag mig duktig klockan är ett jag har dammsugit innan vi var i kyrkan på barnträff. Första gången var väl sådär har en försiktig dotter som lekte bra iof inte mkt mammig fast hon aldrig träffat ngn. Bara när hon blev trött hon ville vara hos mig. de andra mammorna kände ju varann så prata på förfullt. men jaja får la se om vi går dit igen personalen var trevlig iaf. Man är ju alltid lite avvaktande första gången så själv med.
    Nyss tänkte jag jag skulle lära mig hur Alva beter sig när hon ska kissa. så satte henne utan blöja på plastfrotte. pottan bredvid( i gillestugan) hon kissa såklart när hon stod i mitt knä så satte henne på pottan kom inget mer så gick upp gjorde iordning badet. Under tiden satt hon på golvet inne på toan. hämtade handduk när jag kom tillbaka hade hon kissat igen, vet inte hur jag ska kunna se när hon ska kissa. innan hon gör det när hon gjort det märks ju kommer allltid ett leende.
    Men det kommer ingen brådska direkt med det.

Ha en bra dag snart har solen varit som varmast ska vi ut igen gå till affären köpa gott har tjejkväll ikväll här hemma.

kramar Sara

• Angelica 3 barn

Hej!

Hoppas ni alla haft en bra helg.
    Gissa vad Agnes blev i Måndags morse....................
    SJUk så klart!  Måndagen började hon med bara 38 grader så vi gick i väg o grillade som planerat, hon var så pass pigg o glad. Sen i går har febern pendlat mellan 39 o 40 grader.
    Vid sju tiden i går började hon skaka, blev blå om läpparna o kall fast hon hade hög feber.
    Ringde o rådfrågade eftersom man blev lite nervös. Var bara febern som steg, ännu mer sa de..
    Stackars liten. hon skakade säkert 45 min.
    sov bra i natt fram till tre, vaknade o kokhet igen. Sov sen tre tim o het igen.... så håller det på här hemma nu.
    I morse hade hon 39.9 när hon vaknade.
    Nu är hon dålig i magen av alla alvedon o Ipren.
    Man är lite less på sjukdommar nu.

Innan den nya sjukperioden bröt ut var Agnes väldigt på hugget med o försöka lära sig o gå.
    Har tagit något steg hit o dit men räknar inte det nu för hon varit så omedveten om det.
    Är fortfarande lite små ostadig men kaxig.

Nu är det bara bära o bära, så kinkigt.

kram på er

• gotland

Angelica:

Vad tråkigt att hon har feber igen Hon har ju det ofta verkar det som?
    Alma är snorig som vanligt, men det går bra ändå. Hon vaknar till lite vissa nätter nu och kan inte somna om utan välling. Dels är det en tand på G (äntligen, hon har ju bara 2 än så länge) men dels är hon lite mer i farten nu när hon börjat gå, så då kanske hon drömmer mardrömmar.
    Vad kul att Agnes också börjar gå nu !!!! Vad stora de har blivit redan, man får ju lite ångest ju...

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • alvasmams

angelica:

feber nu igen, fy då när ska ni slipp avara sjuka,

gotland:
    går din Alma?? duktig tjej
    Alva har med bara två tänder där nere än så länge men verkar vara en hel del på g kliar mest överallt på henne.

Här är allt lugnt friska och pigga eller Alva är pigg. Jag är helt slut idag fick ju gå upp halv sex för att hinna till jobbet. gick ju bredvid idag för att lära känna de boende, känns som ett riktigt bra ställe bra personal och allt ska bli kul jobba tjäna ltie pengar och ja göra annat än gå hemma. är ingen hemmafrumaterial direkt. skulle aldrig kunna tänka mig gå hemma och mysa för hemmapesnionen man kan få aldrig vill jobba.
    så jobabde idag 7-13 imorgon 18,30-24 sen står man på inrignin på helger fram till Alva bröjat på dagis efter sommaren då står man helt på inringning.

Nu ska vi äta lite
    Ha det bäst
    kramar sara

• Angelica 3 barn

gotland:

Ja, urs vad det jobbigt... var frisk en vecka sen sjuk igen.
    Nja, har varit myket sjukt nu senaste månaden annars har hon klarat sig bra.

Urs vad stora de blivit. Man hänger inte med.
    Agnes  har blivit så rolig, skojar o har sig, vet nu när hon gör någe bus eller skoj.
    De börjar bli så medvetna.
    Sommaren kommer gå fort, snart är de ett år.

Skönt Alma blivit bättre.  Så Alma går för fullt nu? Det törs inte riktigt Agnes men hon vill så gärna. Hon släppt taget några gånger bara men blir så frustrerad o vill.

Sara:

Så du börjat jobba redan.
    Jag funderade i dag vart du tagit vägen
    Var länge sen jag såg dig på MSN.
    Vart är Alva när du jobbar?
    Skönt för dig att du gillar stället, blir bra det där.

ja, urs feber nu igen... under dagen tycks hon stabiliserat sig lite.
    Hade bara 38.1 när hon vaknade vid tre.
    Hoppas det ger med sig nu.

Nu ska jag umgås lite med mina kära.

kramiz

• alvasmams

Angelica:

Japp så skönt komma iväg göra ngt fast solade i nära en timme då vi iten hade så mkt göra
    Alva hade farmor och farfar här igår (suck)
    och idag åker jag så fort Thomas kommit hem fårn jobbet vid halv sex typ. känsn konstigt bröja halv sex sluta vid midnatt men ska man jobba natt måste man pröva på det med.
    fram tills jag börjar står jag på inrigning helger efter sommaren jämt både kväll dag natt helg alla turer som finns. för då har ju lillan börjat Dagis.
    i sommar kommer mormor och morfar bo här hemma hos oss i vårt hus i fyra veckor. så den veckan jag jobabr fem nätter får du nog låna upp Alva till sig en vecka komma tebax veckan efter när man bara jobbar två nätter.

vi får verkligen hoppas febern ger med sig itne kul vara sjuk när det är så fint ute.

Ha en bra dag idag ska jag klippa mig solen skiner sen iväg jobba.

kramar

• Angelica 3 barn
    Lotta:

Jag är lite nyfiken på hur det gick o länma lill killen i helgen.
    Ja o Fredrik ska nämligen åka på hotellweekend om två veckor, lämnar då Agnes en hel helg till farmor o farfar.
    Hon träffar dem minst en gång i veckan men känner mig ändå lite nervös nu. Kändes så långtbort när jag beställde hotellet men nu är det ju snart dax.  Skulle bli glad för lite tips o råd

Sara:

vad trevligt med en klippning... skulle jag med behöva. Känner mig lite trist just nu... oftast bara uppsatt i tofs. En uppklippning skulle jag vilja göra.

Agnes hade bara 38 grader i morse Alltid något o vara glad för.
    Vi hoppas det är på bättringsvägen.

Gotland:

Hur gick det för Alma förrästen med hennes öron inflammation, gick det över av sig själv

Nu ska jag städa ut lite baciller
    Hon lite piggare i dag så jag hoppas kunna röja lite här.

kramar
  • gotland

Angelica:

Alma verkade aldrig lida så mycket av öronen, men hon pillar sig fortfarande i öronen då och då så det kanske inte har gått över helt. Hon är sjuk så ofta så jag tror att hon är så van att må dåligt så det liksom har blivit normalt för henne, hon vet inte hur det känns att må bra stackarn...
    Va bra att Agnes mår bättre.

Sara:

Oj, har du redan börjat jobba lite smått! Jag ska vara hemma med Alma helt och hållet till januari 2008, då ska jag börja plugga. Har redan ångest för att jag inte får vara "hemmafru" då längre. Tänk vad olika man kan tycka, den ena mamman vill vara hemma och den andra längtar till jobbet
    Sen kommer det dröja ca 4-5 år innan vi ska ha tredje barnet (om det blir nåt förhoppningsvis) jag måste bli färdig med min sjuksköterskeutb så jag kan läsa till barnmorska efter sista mammaledigheten. Ska ni ha fler barn?

Ja, Alma började ta sina första steg för nån vecka sen och i början var det bara några enstaka steg då och då, men de senaste dagarna har hon gått mer och mer. Tar ca 10-12 steg som mest. Hon måste fortfarande ha ett "mål" att gå till. Hon vill liksom inte gå rakt ut i rummet utan att kunna gå fram till nåt. Hon är lite hjulbent som sin pappa så hon ser ut som ET när hon går

Ha det så bra alla!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Julimammor-06 !?