White Trash
Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL
Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
Vad står begreppet för i dina ögon?
Namnet är inte det väsentliga. Det väsentliga är om en massa kriterier sammanfaller. Man blir ju inte automatiskt överklass om ens barn heter Carl- Philip, Madeleine och Victoria ifall man bor i en hyresrätt i Rinkeby och är socialbidragstagare. Tror varken man själv eller någon annan ser en som överklass bara pga namnen isådanafall
fisbubbla
Det var väldigt lät att förutse att du skulle anse att moomins soffa var white trash. Vad för soffa hon än hade haft.
Jag var 15% WT! Känner mig lite besviken över att det inte var mer...
Det jag skrev riktade sig till xxmeyaxx
indianica: jag håller med. Klart att man inte kan glida in på ngn räkmacka och tro att man e WT bara för att man heter Tindra...
xxmeyaxx
Jag tycker det är synd om barn som får namn som är mer eller mindre kända för att vara populära i underklassen.
Det blir lite som att gå runt med en skylt där det står "mina föräldrar är outbildade, arbetslösa och fattiga". Även om föräldrarna inte är outbildade, arbetslösa och fattiga så står det så på skylten.
Nepp, det krävs mer arbete för att kvala in som WT än bara namnet. Vad gäller barn ska de helst inte uppfostras alls, det är nästan det viktigaste. De ska springa runt i förorten på nätterna, möjligtvis skriker man lite åt dem ibland, men i övrigt behöver man inte bry sig.