• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • Indianica

Namnet är inte det väsentliga. Det väsentliga är om en massa kriterier sammanfaller. Man blir ju inte automatiskt överklass om ens barn heter Carl- Philip, Madeleine och Victoria ifall man bor i en hyresrätt i Rinkeby och är socialbidragstagare. Tror varken man själv eller någon annan ser en som överklass bara pga namnen isådanafall

• lluvia

fisbubbla

Det var väldigt lät att förutse att du skulle anse att moomins soffa var white trash. Vad för soffa hon än hade haft.

• Gäspan

Jag var 15% WT! Känner mig lite besviken över att det inte var mer...

• helenagbg

Det jag skrev riktade sig till xxmeyaxx

indianica: jag håller med. Klart att man inte kan glida in på ngn räkmacka och tro att man e WT bara för att man heter Tindra...

• lluvia

xxmeyaxx

Jag tycker det är synd om barn som får namn som är mer eller mindre kända för att vara populära i underklassen.

Det blir lite som att gå runt med en skylt där det står "mina föräldrar är outbildade, arbetslösa och fattiga". Även om föräldrarna inte är outbildade, arbetslösa och fattiga så står det så på skylten.

• xanni
    helenellen skrev 2007-02-22 13:43:10 följande:
    ... rökte sig igenom båda sina graviditeter, är totalt oallmänbildad och är helt onintresserad av omvärlden.
    Ja, det är väl ganska precis så man uppfattar WT. Och själv kommer man till korta ibland och kan snabbt döma/döma ut beteenden och status.

Läskigt egentligen.

Vill ju inte själv bli kategoriserad som trash av folk - jag som är så förträfflig och urtrevlig!Skrattande
  • Indianica

Nepp, det krävs mer arbete för att kvala in som WT än bara namnet. Vad gäller barn ska de helst inte uppfostras alls, det är nästan det viktigaste. De ska springa runt i förorten på nätterna, möjligtvis skriker man lite åt dem ibland, men i övrigt behöver man inte bry sig.

• Moomin
    helenagbg skrev 2007-02-22 14:30:20 följande:
    Det är väl inte hemskt att ha ett namn som klingar lite WT. Finns ju massa namn som är lite överklass eller gaynamn eller vilken kategori alla y namn hamanar i( ronny, conny, sonny ect) Det är väl skit samma....
    Conny och Ronny är WT. De är Melizzas och Cewins mor- och farföräldrar. Föräldrarna heter Jimmy, Nathalie, Jannike och Dennis.
    Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Moomin
    lluvia skrev 2007-02-22 14:34:32 följande:
    fisbubblaDet var väldigt lät att förutse att du skulle anse att moomins soffa var white trash. Vad för soffa hon än hade haft.
    Eller hur!!!
    Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
Svar på tråden White Trash