• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • Tini

Framför mig ser jag....

En vit familj på en husvagnscamping. Pappa med hockeyfrilla och keps med rutig skjorta och smutsiga jeans. Mamman har blonderat hår med mörk utväxt , dålig hy och cigg i munnen och vita jeans. Barnen är smutsiga och socialtjänsten har koll på dom. Barnen heter Ronny och Nicole!

Ooops. *skäms*

****Stolt mamma till William 050210****
  • Jag o mina killar
    Tini skrev 2007-02-21 12:51:46 följande:
    Framför mig ser jag....En vit familj på en husvagnscamping. Pappa med hockeyfrilla och keps med rutig skjorta och smutsiga jeans. Mamman har blonderat hår med mörk utväxt , dålig hy och cigg i munnen och vita jeans. Barnen är smutsiga och socialtjänsten har koll på dom. Barnen heter Ronny och Nicole!Ooops. *skäms* ****Stolt mamma till William 050210****
    hehehe!
    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Myrongen

Bor i trailer parks i USA. That´s it. Dess motsvarighet finns knappt att skåda i Sverige och kan definitivt inte ses som en klass som folk på FL verkar vilja få det till. Däremot kan man nog säga att endel personer beter sig "WT" (lite det det: lura systemet med stolthet, röka och supa upp barnbidraget...så långt kan jag gå med på WT som begrepp men dock inte att döpa sina barn till visst namn, dålig smak behöver ju inte vara WT...)

• lluvia

I Sverige använder jag det i betydelsen för en viss typ av vit svensk underklass, outbildade, unga föräldrar, låginkomsttagare...

Alla arbetare eller låginkomsttagare är inte white trash. Det sitter i intellektet.

• helenagbg

För mig handlar det just om en vit svensk underklass som beter sig lite som om de bodde på  trailer parken.

• Bluescreen

Iluvia; I Sverige använder jag det i betydelsen för en viss typ av vit svensk underklass, outbildade, unga föräldrar, låginkomsttagare...

Alla arbetare eller låginkomsttagare är inte white trash. Det sitter i intellektet.

Men vilken läskig uppfattning du har! Jag är ensamstående (nåja, ensamboende) ung mamma och min son heter (hör o fasa) Liam. Jag är outbildad (ett litet tag till, studerar nu) och mitt yrke är ett låginkomstyrke. Gör det mig till White Trash (skräp/sopa)?

Eller ändras din bild av mig om jag säger att min IQ ligger på 116?

• helenagbg

bluescreen: alla som är outbildade eller ensamstående är ju inte wt. för mig är det en viss typ av människa som just brukar falla inom den ramen.

• Bluescreen

helenagbg; jag vänder mig främst emot människors faktiska vilja att avfärda andra som "skräp". Ett bra exempel som jag reagerade på alldeles nyss var i tråden "lägger du smörpaketen ovanpå paketet i kylen?" där eisa förklarade hur WT det var att göra på det hemska sättet. *SUCK*

• lluvia

Bluescreen:

"Men vilken läskig uppfattning du har! Jag är ensamstående (nåja, ensamboende) ung mamma och min son heter (hör o fasa) Liam. Jag är outbildad (ett litet tag till, studerar nu) och mitt yrke är ett låginkomstyrke. Gör det mig till White Trash (skräp/sopa)?

Eller ändras din bild av mig om jag säger att min IQ ligger på 116?"

Läste du ens vad jag skrev?! De verkar inte så på ditt svar.

Läste du kanske bara halva inlägget? Jag vill ha en motivering till varför min uppfattning är läskig tack.

Jag kan hålla med om att orden "vit skräp" är onödiga. Inga människor är skräp och en människas värde avgörs inte av klasstillhörighet. (papegoja)

• Bluescreen

Iluvia; Att döma ut människor till att bli kallade White Trash beroende på samhällsgrupp tycker jag ÄR en läskig uppfattning.

Du svarade ju dock själv nu att uttrycket är onödigt och det var ju bra, dock förstår jag inte varför du då använder det.

Svar på tråden White Trash