White Trash
Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL
Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
Vad står begreppet för i dina ögon?
lluvia
Okej, tack för att du berättade.. eller vart vill du komma?
Moomin
Sonny, konny, ronny ja för mig (och jag är fördomsfull medvetet här nu) så är det tjackpundarna som bor i majorna här i gbg.
fisbubbla
"Okej, tack för att du berättade.. eller vart vill du komma?"
Framgår inte det? Jag är ganska övertygad av att det inte hade spelat någon roll vad för soffa moomin hade haft, du hade pekat ut den som WT ändå.
Ungefär som när barn kastar sand på varandra i sandlådan.
Sedan var det slut. Inget mer. Punkt.
lluvia
Ja, du sa det. Men jag håller med. Att skrika WT efter folk är ungefär lika moget som att skrika pluggis efter folk.
fisbubbla:
Din jämförelse håller inte.
Skillnaden är att du befinner dig i ett diskussionsforum där man kan diskutera vad man vill, som till exempel olika grupperingar i samhället. Arbetarklass, överklass, punkare, white trash...
Det är inte riktigt samma sak som att skrika WT eller pluggis efter folk.
Jo, på sätt och vis eftersom det är WT att vara lågutbildad eller inte utbildad alls. Det finns det ju många som är t.ex. så på sätt och vis är det samma sak.
Nej man kan vara lågutbildad utan att vara white trash. Man kan vara förmögen och ändå falla inom kategorin white trash.
Intressant test.
Not at all white trash. Men ändå: 15% (!) WT. Hrm...var kom de ifrån? Måste vara tatueringen eller att jag inte är vegan ha ha! Det är därför jag blir en sån gnällkärring när jag hör ordet. Aha!
(tur att de meddelar att det INTE är ett vetenskapligt test, så man vet menar jag...)
WT betyder att den som använder uttrycket oftast är trångsynt och ett trend offer
det är vad det betyder på mig.
Avskyr stämplar och kommar alltid att göra½!