• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • fisbubbla

Har du någon bild på dina egna soffor Moomin? Så vi kan skratta åt dom.

• Moomin
    Ciccin3 skrev 2007-02-22 12:46:51 följande:
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:45:41 följande: Indianica, och det bestämmer du? :) Du bestämmer att min soffa är wt, Indianca bestämmer över fem andra soffor, Moomin bestämmer över sofforna på blocket och själv grinar jag bara. Att vara intelligent i denna värld är ett jävla straff
    hahahahahaha .......Jag är kungen av blocket-sofforna!!!! The one ÄND only!
    Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Indianica

Fisbubbla: Det är min uppfattning, men jag är ju ingen diktator så du FÅR tycka annorlunda

Men frågar du mig ingår det i WT att personen inte har råd med en ny soffa, kanske röker i soffan och spiller glöd som bränner hål i den, katterna får vässa klorna på den då man inte har råd med klösträd etc etc. De som länkats in ser mest ut som "skötsamma" låginkomsstagares soffor. I mitt WT-begrepp ingår att man är allmänt slarvig med sina tillgångar.

• Moomin
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:47:44 följande:
    Har du någon bild på dina egna soffor Moomin? Så vi kan skratta åt dom.
    Det är IKEA-soffor faktiskt. Men med mörkrött tyg (Crimson red) från bemz.

Så här ser de ut:

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • fisbubbla

Indianica

När det gäller namn då? Hur blir ett namn WT?

• fisbubbla

Moomin

Ser ganska WT ut, haha. Ett försök att vara modern till dina vitmålade trämöbler.

• Moomin
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:52:54 följande:
    MoominSer ganska WT ut, haha. Ett försök att vara modern till dina vitmålade trämöbler.
    Ja, kanske det. Eller ett sätt att slippa alla barn- och kattfläckar på det vita tyget som jag hade innan.
  • Indianica

www.blocket.se/vi/10852265.htm

Det där är en väldigt WT soffa, särskilt WT är nallesamlingen ovanpå. Ser riktigt fissliten ut på sitsen. Fattas bara att den inte är svart, det brukar riktigt WT-soffor vara, då svart är WT-favoritfärgen nummer ett! I vardagrummet finns ofta tillhörande bardisk också och ett repigt marmorbord på stålben ifrån 80-talet det också.

• Indianica

WT-namn är väl namn ifrån favoritskådespelaren/rocksångaren på barnen och själv heter man ju något som låginkomsttagares barn ofta hette på 60-70-80-talet, beroende på hur gammal man är. Typiskt är väl "Sussie" (70-80-talet) ofta gäller ju smeknamn, t ex Leffe och Sussie med barnen Kevin och Liam

Svar på tråden White Trash