White Trash
Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL
Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
Vad står begreppet för i dina ögon?
White trash är ett väldigt otrevligt uttryck, men visst har man fördomar. En kompis till mig har en gammal barndomskompis som för mig personifierar bilden av svenskt WT. Hon är outbildad, har 2 barn med två olika killar, nu ensamstående med många kortvariga förhållanden med killar som hon träffar på krogen, fick sitt första barn 19 år gammal, rökte sig igenom båda sina graviditeter, är totalt oallmänbildad och är helt onintresserad av omvärlden. Hade inget jobb när hon fick sitt första barn men tyckte inte att det var något problem eftersom man alltid kan få socialbidrag. Killen som är pappa till det första barnet fick sparken från flera jobb i rad för han alltid försov sig och hans största intresse i livet var bodybuilding.
Not that there's anything wrong with that...
Muppet
"Jag förnekar inte klassamhället, MEN vem har rätt att säga att en viss grupp människor är skräpiga?"
Jaså, det är själva uttrycket du inte gillar. Nåväl, det är en annan diskussion.
Det är väl inte hemskt att ha ett namn som klingar lite WT. Finns ju massa namn som är lite överklass eller gaynamn eller vilken kategori alla y namn hamanar i( ronny, conny, sonny ect) Det är väl skit samma....
De med bidragstagare som yrke, husbehovskriminella och mäklare.