White Trash
Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL
Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
Vad står begreppet för i dina ögon?
Nej, men det är ju det det betyder, att man är skräp. Förstår inte varför ni envisas med att fortsätta säga det när ni vet vad det betyder.
Om man ska gå enligt det ni säger så kan ju WT likagärna vara korgliknande kökstolar och skinsoffor.
Moomin, om du syftar på hot dog så nej, använder varken det eller het hund.
Isåfall är Ciccin WT
Så man kan alltså säga att white trash finns i alla samhällsklasser.
För det finns de rika som handlar på willys, de handlar på jysk för att de ser något fint där, de går ibland i addidasmjukisar och är råsminkade med trist frilla.
Så här lever jag och jag anser mig själv inte skräpig:
Jag är 27 år, har 2 barn, en pojke och en flicka. Vi bor i åkersberga i ett radhus på 108kvm. Har annars bott hela mitt liv på södermalm. Har hund. Har en fästman.
Vi har tjänstebil, plus 2 bilar till, vi har en årsinkomst på mellan 500000- 600000.
Vi storhandlar på willys. Men unnar oss ett och annat resturangbesök i månaden. Plus att vi gör lite inköp på ica då o då. Jag har handlat mina soffor på jysk för att de var fina. Allt annat är nog ikea. Vi har 52 tumms tv. Och 3 datorer. Plus en tv i sovrummet.
Våra barn är med i 3 bokklubbar, de går på babysim och ridning. Och vi unnar om näst intill allt vi kan få.
Ja det var lite hur mitt leverne ser ut och mitt liv är allt annat än skräpigt. Och mina barn skall uppfostras till att ej se ner på annat folk och lära sig VILJA söka information om omvärlden.
Nej, skinnsoffor som skinnsoffor.
Nu kommer jag automatiskt att döpa ungarna till Kevin och Tindra och nästa bokhylla ska inhandlas på Jysk, så bara måste det bli nu!
Jävla skinnhelvete till soffjävel!