BF Juli-07 Nr3
Jag ska vara ledig från 11/6 (bf 8/7)
Jag ska vara ledig från 11/6 (bf 8/7)
Igår var jag och Patrik iväg på första delen av vår profylax kurs. Jag var lite tveksam till det, men gud vad imponerad jag var när jag kom därifrån, verkligen något att rekommendera (i alla fall för förstföderskor). Det är lite skrämmande hur mycket rätt andning kan ta bort smärta!!
Vi fick prova genom att partnern nöp sin gravida flickvän i knävecket (ruskigt ont!!) både med och utan andning... Utan rätt andning så kunde jag bara inte stå ut med smärtan!!!
Sen tänker jag inte sitta här och säga att ett nyp i knävecket är samma sak som förlossningssmärtor, men man kunde ändå verkligen känna effekten av andningstekniken!!
Namnförslag... jo det känns lite knepigt måste jag säga. Nu blir det ju en pojke men vi har bara flicknamn klart Adina.
Pojknamn som vi diskuterar: Lucas, Oskar, Liam
Sylt: Min sambo liknar din man med förståelsen för bebiskläder... Det brukar låta så här när något kommer på tal "men han kommer ju ändå inte veta vad han har på sig när han är så liten..."
usch idag måste jag diska, städa, tvätta och handla (underbar dag). Vi ska nämligen få kompisar hit över helgen och huset ser ut som ett bombnedslag!!! Tyvärr är min motivation och energi så nära noll som man kan komma.... suck!!!!
beckah: Min sambo vägde över 4kg och då kom han ut en månad tidigare... så det hade säkert blivit ett 5kg barn om han bara fått stanna kvar i maggen (det var planerat kejsarsnitt). Men man blir ju lite orolig om man ska pressa ut ett sådant stort barn!!!
Och jag vägde närmare 4kg själv (visserligen två veckor försent... så det kanske är mer normalt)
Jessa: 2,4 var litet... kom ni ut förtidigt oxå?
Jessa: Jo det kan man ju aldrig påverka
Gud vad ni pratar mat och gottis hela tiden... hinner knappt till datorn innan jag måste ut i köket och kolla om jag kanske har något gott att tugga på (det kommer inte sluta bra det här )
I morgon ska jag till BM för kontroll igen, spännande och se hur mycket man har gått upp nu. Har våg hemma men den har aldrig riktigt stämt tycker jag, bättre att hålla sig till den hos BM.