Inlägg från: Jen2006 |Visa alla inlägg
  • Jen2006

BF Juli-07 Nr3

Lindisen81: Det är antagligen jätte svårt eftersom kroppen tar över rätt mycket själv... men man ska försöka att fokusera på övre magmusklerna i alla fall. som när man blåser hårt eller gör korta situps... Tar man i med hela magen så riskerar man att pressa ihop sig så att barnet får det svårare att passera nedåt (enligt min BM)

• Jen2006

jag har märkt att jag inte alltid känner när min bebis rör på sig (moderkaka i framvägg) men däremot syns det när han vänder och vrider på sig...

Annars är tipsen som ovan, drick kallt!! kan även prova att ligga på sidan och sedan snabbt byta sida, då brukar min alltid "lägga sig till rätta" och då känner man ju rörelserna

• Jen2006

Gud vilket underbart väder vi har idag. SOlen skiner och varmt är det. Nu ska jag sätta mig och sola i linne på altan någon timme *skönt*

• Jen2006

jag hade gått upp 12 kg i vecka 29+2, men jag måste säga att det faktiskt inte känns så. Känner mig inte speciellt stor över huvud taget, konstigt!!! Men vågen ljuger antagligen inte

• Jen2006

min lille pojke ligger inte med huvudet nedåt (eller gjorde inte det förra veckan) nu har jag ingen som helst aning faktiskt!!

Däremot har han slutat att sparka en hel del, nu känns det mer som stora rörelser, som om han sträcker på sig långsamt eller något sådant. Kanske börjar bli lite trängre där inne!?!

• Jen2006

Mjukis82: Måste vara jätte tuffa dagar för er nu. Ni har verkligen fått uppleva något av det värsta man kan! Försök ändå att vara så positiv du kan, du har ju en liten en i magen att glädjas över.

• Jen2006

Själv hade jag tänkte att åka till västkusten på midsommar. Visserligen bara två veckor innan BF, men å andra sidan så har de ju faktiskt förlossning i närheten där oxå...Jag har lite problem med att sätta livet åt sidan bara för att jag är gravid (jag kanske resonerar fel, men men...). Dessutom vet jag att tiden går så mycket fortare om jag har de människor som jag tycker om omkring mig

• Jen2006

jag tycker det låter som jag har det rätt bra ännu... jag har lång överkropp i förhållande till längden (och kanske i förhållande till de allra flesta andra) så min livmoder har inte lyckats nå så högt upp att det påverkar varken revben eller andning ännu... Är ju ändå i vecka 31 nu (men det kanske hinns med )

• Jen2006

Lindisen: Vill oxå ha sex jättemycket för tillfället. Tyvärr behagar mitt underliv att inte känna det minsta (lite tråkigt med sex då alltså ) Dessutom får jag så fruktansvärt ont av själva penetreringen, det känns lixom som att det river på insidan. Någon som har idé på vad det kan bero på??

• Jen2006

Vickyb: Kladdkaka och vaniljglass, mums!!!!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3