Inlägg från: Jen2006 |Visa alla inlägg
  • Jen2006

BF Juli-07 Nr3

tillbax från BM

Vikten forsätter uppåt... är väl inget att göra åt då (har försökt att äta nyttigt och röra på mig). I vecka 32+0 ligger jag på +14kg

Annars var alla värden bra, SF mått på 31cm så strax över kurvan som vid alla andra mätningar.

Nu är alla (3st !!!) BM besök inbokade fram till förlossningen. Börjar kännas att det är nära nu

• Jen2006

Här i värmland spöregnar det fortfarande *suck* jag som skulle vilja ta mig en promenad!!

• Jen2006

Nu när jag var hos BM skulle hon känna om hon kunde få reda på hur han ligger i magen. Kunde hitta riktningen men inte om han hade huvudet eller rumpan upp (något hårt finns där, men vad??) Har era BM kunnat känna hur er lilla skatt ligger??

• Jen2006

Trollie: Jo vi har varit iväg på studiebesök på förlossningen. Ganska givande, men fy vilka trista rum. Kan ju vara så att man inte riktigt tänker på det när man kommer in med värkar (men riktigt trista rum).

• Jen2006

Trollie:
    Jo vi hade nog tänkt att stanna i alla fall en natt på patienthotellet (även om vi bor ca 5-10 minuter från BB). Känns bra nu när det är första barnet och få lite hjälp så där i början. Har ju verkligen ingen aning om något när det kommer till att ta hand om en liten bebis.

• Jen2006
    Misan71 skrev 2007-05-14 10:52:51 följande:
    Jen2006 o Trollie: Har ni, Jen, redan varit på studiebesöket? Går ni på föräldragrupp på Gripen? Vi ska iväg på studiebesöket nu på onsdag Jag vill nog stanna på Patienthotellet i några dagar, är ju trots allt första barnet så jag tror det kan kännas tryggt o skönt.
    Jo jag har varit iväg på studiebesöket redan (var där för 1,5 vecka sedan). Jag bor på Råtorp och går på föräldragrupp i Skåre.
  • Jen2006
    Trollie skrev 2007-05-14 11:12:21 följande:
    Jag känner som er Jen2006 och Misan att det känns tryggt att få lite hjälp ett par dygn.
    Ja vem vet, vi kanske hamnar där alla tre samtidigt. Beror ju lite på när våra små behagar titta ut.
  • Jen2006
    Trollie skrev 2007-05-14 11:26:55 följande:
    Jen2006:Ja, jag får gärna några dagar före bf (19/7), så jag hoppas vi ses där !
    Jag får i och för sig gärna några dagar tidigare oxå Men det är säkert ett riktigt önsketänkande.
  • Jen2006

Lunch ja, dax för det nu kanske. Gud så trist!!! Världens tråkigaste att äta själv.

• Jen2006

solen var framme ett tag, sen behövde jag bara tänka tanken att ta en promenad och så regnar det igen

• Jen2006

Solstraalen: Jag fick åka in till förlossningen (de ville att jag skulle komma in) förra tisdagen pga kraftig mensverk och regelbundna sammandragningar. Nu var det inget som var fel utan helt "normalt"

Rådet som jag fick var att om de försvinner när du vilar eller om du tar en värktablett så ska det inte vara någon fara. Men det verkade som om de alltid tycker att det är bra att man ringer in och pratar lite med dem om man undrar.

• Jen2006

Det känns som om min bebis har börjat att röra på sig lite mindre de sista dagarna (är i vecka 32+0) någon annan som känner så.. vet inte vad det kan bero på. Var lite orolig, men BM verkade tycka att det var som det skulle, "du har väl bara en lugn liten där inne" var det enda som hon kunde förklara det med.

Hjärtljud och tillväxt var ju bra så inget att oroa sig för, men ändå nyfiken på varför jag känner mindre. Borde ju känna mer och mer ju större och starkare han blir, eller??

• Jen2006

Prinsessan Zelda skrev 2007-05-14 16:43:50 följande:

ju stööre de är detso mindre plats att röra sig på. och detso mindre rör de sig. mot slutet kan det vara väldigt lungt. Men man ska ju känna att det rör sig varje dag. Jag åkte in 2 ggr till förlossningen för att jag kände så lite mot slutet, och allt var ju bra.
    Jo jag känner ju rörelser varje dag, men absolut inte lika mycket som för någon vecka sedan. Då tyckte jag hela magen guppade mest hela tiden.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3