• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

aha!
    det förklarar varför det inte släppte förens magsyran kom upp!
    Tack för den hjälpen syster zand!
    godnatt ska också krypa till kojs nu!
    Kram kram!!

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • Beckah82

Jaha...då har vi passerat midnatt...min namnsdag idag. Rebecka. Namnet betyder "Den feta" eller "kviga" eller "fastbunden". Man har inte riktigt kommit fram till ett slutgiltigt svar.

Meeen vad spelar det för roll. Alla tre passar utmärkt. Känner mig som en fastbunden fet kviga.

Hoppades ju att han skulle komma hit ikväll...väntat och väntat. Han sa att han inte skulle det men dum som man är hoppas man...in i det sista. Han kommer inte ikväll och förmodligen inte imorgon heller meddelade han per sms och världen rasade samman för 10 gången under samma kväll.

Har fått tillbaka min panikångest. Jävligt surt. jag trodde jag hade den under kontroll. Trodde jag kunde andas mig ur en kommande attack men nej, jag har tappat greppet. Bara rakt ner i depressionens avgrund med panikångest och allt.

Stackars Alvin som måste vara med mig. Tur Victor slipper några dagar iallafall. Inte ens jag vill vara med mig...

Förlåt för nedsmutsandet av tråden med allt gnäll...bara att ignorera. Främst jag som behöver skriva av mig. Inte så noga med att få svar om ingen orkar.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • zandrisen

Beckah, Beckah... Du har funnits där och peppat oss alla genom allt ifrån små vardagliga bagateller till stora svåra livsavgörande situationer i snart 9 månader. Vi vill finnas här och lyssna på dig nu, så "gnäll" hur mycket du vill! Vi VILL veta hur det är med dig, och vi kommer att peppa minst lika mycket som du gjort innan!

Alvin och Victor har TUR som har en mamma som tillåter sig att sörja, och dom älskar dig precis som du är. Ang panikångesten, du har fixat det förut, och kommer att fixa det igen. Det är en tricky bastard vi har att göra med, så det är inte konstigt om den lärt sig ett nytt sät att plåga dig just nu, men du KOMMMER att ta kontrollen igen!

Glöm inte att du är smart, snygg och rolig!

*kramar hårt och länge*

• SannaKaarina

jag vågar knappt skirva hur glad jag är idag :( ledsen alla att ni har det jobbigt :( hoppas det blir bra snart

Killen min kom övveraskande hem igår med en stor bukett rosor. så det känns otroligt glad idag

• Halvblod
    SannaKaarina skrev 2007-05-17 08:16:08 följande:
    jag vågar knappt skirva hur glad jag är idag :( ledsen alla att ni har det jobbigt :( hoppas det blir bra snartKillen min kom övveraskande hem igår med en stor bukett rosor. så det känns otroligt glad idag

Har inte läst något alls sen i tisdags...ditt inlägg var det första jag läste och det gjorde t.o.m mig lite glad
    Du får gärna dela din glädje med mig för då blir jag påmind om hur jävla gött det är att må bra och att jag ska sluta gräva ner mig och bli mer som dig!!!

Stor kram till dig!

• Prinsessan Zelda

Tråkigt att fler i tråden inte har det bra just nu. Tänker på er alla.

Ska bli så skönt med en långhelg med familjen nu. Skulle smaska chips igår kväll men det kändes jättekonstigt när jag åt det, tror jag fick halsbränna. Har aldrig haft halsbränna så jag vet inte riktigt hur det känns? Så det blev glass och vattenmelon istället för chips

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Vickyb
    Beckah82 & Madelene87....

En stor stor kram till er båda.
    Så himla tråkigt att det blir så här.. Jag hoppas att det slutar lyckligare och att ni hittar tillbaks till varandra.
    Har själv varit i den situationen för ett tag sen.. Fast då var det jag som inte orkade längre.. Men nu har vi hittat tillbaks till varandra igen och försöker lösa det som går och vi jobbar på att det skall bli bättre. Jag hoppas det kommer att lösas för er båda och att ni hittar tillbaks till era respektive.
    Det är en otroligt jobbig situation för er båda..

*Kramar om*
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Donna69

Grattis Becka! *fanfar*

O en stooor bukett blomster till bara dig som lite pepping!

Bouquet

Jag va hos BM igår pga huvudvärken o yrseln i söndags. Har även inte känt några direkta fosterrörelser. Dvs inga sparkar utan bara ett litet "kittel" per dag (förstår ni??)

Hon tog fram apparaten som mäter hjärtljud o hittar inga.....jag börja tjuta av oro...
    Men till slut hördes ett svagt dunkande =) Bebisen mådde bra o hade vänt sig så att h*n sparkade inåt, förklarade bm. Därav bara lite kittlande.
    Jag vart "tillsagd" att prova o dricka sött så skulle det nog få fart på det lilla livet. O ja, jag hällde nog i mig 1 l cola
    Njöt för fullt när jag fick en rejäl spark som tom gjorde lite ont.

Den enda rejäla under dagen men dock - en spark från mitt hjärtebarn

Sh*t vilken novell!! 

• Donna69

What the f*ck!!!????

Becka!? Vad hålls han med? Seriöst!!!???

Har iofs inte läst allt men fattar att han inte verkar va som han ska. Rätta mig gärna om jag har fel....

Computer Smash
    Mjukis; Fairy

• Lindisen81

madeleine och beckah; hoppas allt snart löser sig för er på bästa sätt. huvudsaken är att Ni och era bebisar mår bra!! *kramar*

Idag ska mamma komma upp och hjälpa mig att putsa fönster. kan ju inte göra det själv då jag varit sängliggande i två dagar efter att ha städat och fixat i klädkammaren... ont ont ont fick jag!!!!

jag efterlyser fortfarande solen!!! Mina mörkerdepressioner gör sig ibland påminda och det man tränger bort kommer upp till ytan även om man inte vill mycket pga vädret!! *suck*

Ska slå på stereon och lyssna på carolas sov på min arm, helt underbar, samt en annan skiva som heter kärlekssånger till ett barn. så fina att lyssna på. ikväl lska sambon fixa en skiva till mig med avslappningsmusik. ska öva lite avslappning typ 30 min om dagen framöver, tror det kan vara bra då jag alltid har något på gång och aldrig riktigt kopplar av! någon som har tips på skön avslappningsmusik?  FUnderade på ljud av naturen och valar å sånt.... sambon ryckte lite på ögonbrynen när jag sa det och fråga om jag mena allvar....