• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

Mjukis {$lang_emotions_heart}kramar om

Gud vad alla har det jobbigt just nu!!!

själv är jag sjukskriven efter att ha spytt halva natten.
    vet inte vad som är fel men vaknade med världens magont klockan 4 i natt kändes som jag var helt utsvulten åt en banan, och en macka drack te med det hjälpte inte så jag kokade gröt och åt lite. Sen körde det igång. har känt mej öm i magen hela dan och hoppas att det inte är nåt konstigt med bebben!
    har aldrig haft så ont i magen!!

och förresten så blir jag sjukt irriterad på artikeln i falukuriren jag med zandrisen!!

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • zandrisen

Beckah och madeleine, usch jag lider verkligen med er! Vet inte riktigt vad jag ska säga annat än att det är förjävligt att ni inte bara ska kunna slappna av och vara lyckliga denna tid. Hoppas så att det ska lösa sig för er båda!

Nej men Cop, vad har du nu åkt på för skit...??? Var i magen har du ont?

• copernicus

Zandrisen: ja jag vet skit är det minst sagt!
    det gör ont strax nedanför revbenen eller hur jag ska förklara. det liksom molvärker.
    från och till gör det asont!

• zandrisen

Cop, kommer bebis åt där på nåt vis? Molly kickade sprickor på mina revben, det gjorde asont!

• copernicus

nej det är inte som sparkar eller så huvudet ligger dessutom uppåt, utan jag känner mej som hungrig. som att jag inte ätit på flera dar och får ont- fast utan kurret.
    gör ondare när jag sitter.
    vet inte om jag kräktes av smärta eller nåt annat!
    skrek iaf så mannen vaknade trots att jag var i källaren och han en våning upp och är svårväkt!

• zandrisen

Låter som magkatarr, har du haft det förut? Jag har haft det från och till, och kan säga att jag inte kan äta banan när det är som värst, det är nåt som gör så att det gör superont i just banan!
    http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3105
    Mer info.
    Lite svårt att medicinera när man är gravid, men opremazol kan man äta som engångsmedicinering.

• copernicus

hmm det där stämmer bra in på mycket!!Fundersam
    jag har ju jobbat lite mycket och stressat så tyvärr kanske det är så...
    min bror har det, han fick losec utskrivet för en vecka sen.
    och det var ju banan jag åt, trodde det skulle vara humanre än smörgås vad fel man kan ha.
    frågan är varför det blev bättre när jag fått upp all mat?!
    Har aldrig haft det förut!

Nu törs man väl knappt säga det till spec. på falun om man måste söka hjälp för jag är väl en av de där "hemska kvinnorna som kostar massor av pengar"

• zandrisen

Haha, nej fy, komma och kosta pengar på grund av att du äter fel mat!!! Räcka ut tungan
    Nej, men du behöver nog inte ens söka hjälp, omeprazol (losec fast billigare) finns receptfritt numera, köp en förpackning och testa om det hjälper! Eller be brorsan om en dos.

• zandrisen

..och det brukar bli tillfälligt bättre av att spy, då får man ju upp all magsyra som ligger och fräter.

Nu kallar sängen, hoppas du får bukt med eländet, verkligen ingen höjdare!
    Kramis!