• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jessa6

I dag blir det till att städa akvariet, damma , fika med två gamla arbetskollegor och sen åka och handla...kul dag...

Hoppas ni tjejer som inte mår så bra snart mår bättre, inte kul att känna så här under denna tiden *kramar om*

• annki72

Godmorgon!

Sänder ut styrke kramar till er som har det jobbigt hemma och er alla som har det jobbigt överlag

Sovmorgon idag och vem tror ni vaknar kl 8???? Jo jag, kunde inte sova och inte blev det bättre när man kom upp och så att regnet står som spön i backen

Nä det blir en dag inne, kankse ska ta tag i sovrummet när gubben vaknat , måste få det gjort innan bebisen kommer annars får vi inte plats med bebis sängen.

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • mrsbygg

morrn morrn...idag ska ja få up alla jäkla hyllor hade ja tänkt..får se hur d går med det..

annars händer inte ett skit, vi är totalt panka, jag har tom lyckats få minus på mitt konto. suck..
    men kanske får barnbidraget imorrn? eller blir det på måndag..jaja kvittar ska endå gå till räkningar..

ne nu ska ja försöka sätta igång här...

• Halvblod

Zelda och little baby: Grattis till beviljad HP

Humlan: Haha, lite kul att du ska vara pedagogisk med din 2-åring. Jag sa till sambon häromdagen att vi kanske borde köpa en docka som han kan träna lite på nu innan förlossningen.

Milla: Krya på dig, inte kul att vara sjuk under grav. Hoppas du slipper åka in till förlossningende närmsta veckorna!

mammab: aha...är det järntabletterna som gör mig gasig??? Jag som trodde det var lök jag inte tåler längre. Jag klarar knappt av att leva med mig själv och stanken just nu...ska köpa miniform idag.

misan: Skönt att allt var okej!

Lindisen: Jag älskar naturskivor och använder mig mycket av det under perioder då jag har svårt att slappna av och framför allt att sova. Kan framför allt rekomendera havsbrus. Mina skivor ska med till förlossningen.

Zandrisen: Hoppas du får din dator snart så att du inte behöver vara sängliggande OCH ha tråkigt! Tror visserligen att det är tur för många av oss att du är just sängliggande då du har massor med tid att peppa alla oss som av olika anledningar mår dåligt....jag hoppas verkligen att jag kan ge tillbaka någongång då du behöver lite mental styrka!

Kram till alla som mår dåligt av olika anledningar!!!! Vi ska ta oss upp igen och kommer att blir världens bästa mammor...ibland behöver man bara lite tid till att må dåligt för att uppskatta när man mår bra!!!!

• rullgardinsflikkan

Här är det också minus på kontot men jag är lika lycklig för det Har till och med lyckats rånaq spargrisen denna månaden för vi behövde mjölk och Albin ville ha våfflor med grädde (vad gör man inte för de små trollen)

Barnbidraget kommer imorgon, men det är som du säger mammab det kvittar ju för det finns ju räkningar som ska betalas...fast jag får nog spara en femtiolapp ska ju på hundkapp på lördag och lite måste Albin få spela

Tänker mycket på er som inte mår bra här inne och hoppas att allt löser sig snart *tusen kramar*

• mrsbygg
    Halvblod skrev 2007-05-17 10:42:23 följande:
    Zelda och little baby: Grattis till beviljad HP Humlan: Haha, lite kul att du ska vara pedagogisk med din 2-åring. Jag sa till sambon häromdagen att vi kanske borde köpa en docka som han kan träna lite på nu innan förlossningen. Milla: Krya på dig, inte kul att vara sjuk under grav. Hoppas du slipper åka in till förlossningende närmsta veckorna! mammab: aha...är det järntabletterna som gör mig gasig??? Jag som trodde det var lök jag inte tåler längre. Jag klarar knappt av att leva med mig själv och stanken just nu...ska köpa miniform idag. misan: Skönt att allt var okej! Lindisen: Jag älskar naturskivor och använder mig mycket av det under perioder då jag har svårt att slappna av och framför allt att sova. Kan framför allt rekomendera havsbrus. Mina skivor ska med till förlossningen. Zandrisen: Hoppas du får din dator snart så att du inte behöver vara sängliggande OCH ha tråkigt! Tror visserligen att det är tur för många av oss att du är just sängliggande då du har massor med tid att peppa alla oss som av olika anledningar mår dåligt....jag hoppas verkligen att jag kan ge tillbaka någongång då du behöver lite mental styrka! Kram till alla som mår dåligt av olika anledningar!!!! Vi ska ta oss upp igen och kommer att blir världens bästa mammor...ibland behöver man bara lite tid till att må dåligt för att uppskatta när man mår bra!!!!
    kan vara! fast d kan inte ja skylla på längre. har inte tagit dom sen ja fick dom i princip..
    så nu vet ja inte va det är..
  • Halvblod

Ja varför mår jag dåligt då??? Om jag bara visste...
    Känns lite fjantigt att jag mår dåligt när många av er andra faktiskt har ordentliga anledningar att faktiskt mår dåligt. Men jag får säga som Ally McBeal: Min problem är stora för mig...
    Jag är nog bara inne i en lite deppig period.
    Graviditeten börjar bli lite småjobbig eftera att jag har glidit fram på ett bananskal hela tiden innan.
    Det börjar kännas jobbigt att inte skulla jobba på lång tid...ingen som kommer att vara beroende av mig utanför hemmet... (ego!)
    Sen är det förmodligen hela grejen att jag faktiskt ska bli mamma och inte har någon som helst koll på vad det verkligen är jag håller på att förbereda mig för...

Var hos BM igår på vanlig koll vilket var bra som vanligt...men hon ville att jag skulle träffa en läkare pga mina sammandragningar och menssmärtorna som dök upp i förgår. Hon vill att jag ska bli sjukskriven och börja ta det ordentligt lugnt nu.
    Fick tid hos läkaren någon timme senare men han ville inte alls sjukskriva mig eftersom magen faktiskt var mjuk när jag var där.
    Jag träffade samma läkare förra veckan för att kolla upp min UVI liknande besvär. Igår fick jag en liten syrlig kommentar om att vi träffades förra veckan och att jag verkar springa där en hel del...hehehe. Jag tycktre inte alls att det var roligt med tanke på att han fick mig att känna mig gnällig och som att jag var ute efter en sjukskrivning bara. Åhhh...han skulle bara veta hur bra jag har mått varje dag, hur bestämd jag har varit på att jobba fram till 1juni.
    När han dessutom fick veta att jag jobbar på ett kontor så verkade det som att han tänkte att jag sitter ju ändå bara på min feta röv hela dagarna, hur ansträngande kan det vara??? Men han skulle bara veta hur mycket ansvar och hur mycket mental stress jag faktiskt har på mitt jobb. *suck*

Sorry...nu blev det en hel novell...men jag var tvungen...

• Vicke

Usch idag är det verkligen ingen bra dag. Så här deppig har jag nog aldrig varit i hela mitt liv. jag ser allt jag borde göra här hemma men jag kan inte. Har inte ens ork att leka med min dotter hon är ju så uttråkad stackarn. Sambon jobbar varje dag så jag är ensam. Nu vill jag att detta ska vara över. Kan det inte gå lite fortare iallfall. Det känns som om jag går under snart. Men det hä är nog en extra dålig dag. Hormornerna har tagit över min kropp.... Skrikandes

Idag är det iallfall 60 dagar kvar till 16/7 och det betyder att min hp börjar idag. Är så tacksam att jag fått det. Tänk om jag vore tvungen att jobba fram till förlossningen det hade aldrig gått. SKa försöka njuta av detta. Ta vara på dagarna jag och Ida har tillsammans nu ara hon och jag. Snart kommer ju lillebror och tar min uppmärksamhet så hon måste dela med sig. SKa bli spännande å se hur hon kommer ta det! Men hon är min lilla prinsessa och kommer alltid att vara det. Är så stolt att hon är min...

Tack för att jag fick skriva av mig. Är så avundsjuk på er som kan njuta utav eran graviditet!

• Donna69

Vicke;
    verkar inte va så många som njuter....

Mother's Day Teddy