• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Giafia

Nu ligger jag också hemma å e sjuk:( Hostar så att jag kräks, är helt slut faktiskt. Fogarna uppskattar det inte heller. Drick säger alla, men inte f-n hjälper det. Vet inte hur många liter the jag fått i mig idag men hostar gör jag för det.

Några tips snälla?!

• LindaoJohan

giaFia; jag hade oxå influensam förut med hosta och allt. varmt vatten med honung kan du bälja i dig ett par liter av!  sedan duscha varmt och försöka svettas bort febern (om du har det) annars är det väl bara att vänta ut. jag fick en bra hostmedicin som vi gravida kan ta. krya på dig. molipect nånting hette den

• Giafia

feber har jag nästan ingen tack o lov. Men skall få tag på honung så att jag kan dricka honungsvatten.

• Halvblod
    solstraalen skrev 2007-03-06 15:59:19 följande:
    Ska vi bilda klubb vi som ökar så mycket i vikt? Har ni barn sen innan? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    nope, inga barn och normalt bmi innan grav.
  • Halvblod
    Sputtan skrev 2007-03-06 16:55:48 följande:
    Jag har precis anmält mig till en kurs av gravidyoga. Har inte riktigt förstått hur osmidiga jag ska klara av det men men. Är det någon annan som ska gå på gravidyoga eller som kanske har gått med tidigare graviditet?Är hemma från jobbet nu pga ont i svanken. Va till sjukgymnast idag å fick några stretch & styrkeövningar. Hoppas det blir lite bättre orkar inte ha det så här resten av tiden.Har även bestämmt att jag måste minska på mitt godis intag...Känns inte bra att avsluta frukosten med en chokladbit...iaf inte nu i efterhand.
    Jag har inte hittat någon gravidyoga här i Helsingborg...bara gravidpilates, och pilates gillar jag inte alls lika mycket som yoga.
    Yoga är såååå underbart för huvudet och själen framför allt.
  • Halvblod

Jag kan rekomendera er som ska till Turkiet att ta med papper om er graviditet även om ni inte behöver det enligt resebolaget. (olika vilken vecka som gäller)
    En vän till mig höll på att fastna i Turkiet pga detta fastän hon inte var så långt gången...och resebolaget kunde inte göra ett dugg. Dom släppte på henne (och en gravid till) precis innan planet skulle lyfta.
    Bara så att ni är på den säkra sidan.

• solstraalen
    Giafia skrev 2007-03-06 17:40:49 följande:
    Här är en som inte är avundsjuk på turkiet:) Jag var där för ca 8 år sedan och blev dödssjuk. Hamnade på sjukhus och läkarna kunde nästan ingen engelska... kom med konstig medicin och sprutor som de sa va bra...snacka om en skräcksemester. Jag lovade mig iaf att aldrig mer åka till Turkiet.
    Oj, vad blev du för sjuk där?  Hur gick det?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • LindaoJohan

halvblod; men gud nu blev jag nervös! när vi bokade resan sa dom att det inte va nå problem fram till vecka 25 typ... vad ska jag ha för papper med mig då? något intyg på engelska från bm?

• Halvblod
    LindaoJohan skrev 2007-03-06 18:36:37 följande:
    halvblod; men gud nu blev jag nervös! när vi bokade resan sa dom att det inte va nå problem fram till vecka 25 typ... vad ska jag ha för papper med mig då? något intyg på engelska från bm? www.lindisen.bloggagratis.se
    Var inte nervös (sorry!) men ja papper från BM eller läkare om att din graviditet fortskrider utan några som helst problem är förmodligen vad dom vill ha.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3