• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vallmar

Gue va ni skrivit tjejer!! Men det är bara härligt:)

Jag skrev i morse att jag gått upp 8 kg.. men icke.. Var hos bm idag o har gått upp 8 kg sen inskrivning o 11kg totalt sen jag blev gravidRäcka ut tungan Tycker inte det syns så mkt ändå.
    Jag känner mig vacker!! Vi gravida är vackra!!

• Mammelutten

Välkommen i klubben Vallmar!

LindaoJohan: BM har ett slags intyg som man fyller i när man ska ut och resa, så be att få ett sånt.

Suck, inget Gilmore Girls och Desperate Housewives ikväll, sambon ser på hockeyslutspel... gillar iofs hockey, men inte lika kul att kolla när det inte är laget man håller på.

• Vallmar

Jag kollar på Gilmore nu, ingen hockey här inte. Oh jag vill ju att lorelai ska va tesammans me luke o inte träffa chris...suck.

Tack för att jag får va me i klubben:) Läste i min Gravid-bok nu att jag hade fel. Det var väl bara önsketänkande att det var hälften man ska gått upp nu. Min syrra gick upp 20 kg o har inte gått ner dem extrakilona. Hennes dotter dvs min systerdotter fyllde 2 år idag!!'

Nu börjar det igen!! Hej.

• nasse01

Någon här som varit på Aurora samtal?
    Och hur kändes det i sånafall??
    och vill berätta lite om det?
    Vi är bokade på vårt första samtal nu om ca 1 månad.

• MissHeaven

Jag har gått upp 2-3 kg (v 23) men vägde fem för mkt sedan innan... med tanke på mitt grava chokladbegär är det väl bara en tidsfråga innan det smäller till och jag blir tokfet! Tycker ändå att magen har blivit jättestor, och tuttarna ska är inte att tala om... Jag har också blivit hur hårig som helst, och det växer fort! Dessutom börjar det bli allt svårare att se ner till bikinilinjen - får känna mig fram mer och mer om det ska bli nåt ansat...

GiaFia: Vår föräldragrupp börjar inte förrän i maj! Hur kan det vara så olika?

Sputtan: Jag har också anmält mig till gravidyoga, mest för att min bm mer eller mindre förklarade att jag inte skulle kunna klara mig igenom förlossningen utan varken yoga eller vattengympa för gravida, så jag kände tvånget... men jag fattar inte heller riktigt hur jag ska få till det! Dock känns det bra för samvetet att ha bokat in sig.

För övrigt har vi bokat en resa till Barcelona över påsk, då kommer jag vara i v 27. Ska ringa bm i veckan och be om ett intyg. Hoppas verkligen inte att det ska bli några problem...

• solstraalen
    nasse01 skrev 2007-03-06 20:27:04 följande:
    Någon här som varit på Aurora samtal?Och hur kändes det i sånafall??och vill berätta lite om det?Vi är bokade på vårt första samtal nu om ca 1 månad.
    Jag har vart på de då dottern föddes Om du vill kan du slänga iväg ett "Mail" i min inbox med vad du undrar å så, så kan ja svara utefter mina erfarenheter
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • Trollie

ja vad säger man om vikten? Här rusar den iallafall i väg, är i vecka 21 och har gått upp 10 kilo och om jag har förstått rätt så är det nu man ska börja gå upp i vikt, undrar var detta ska sluta!

• mrsbygg
    Misan71 skrev 2007-03-06 20:12:27 följande:
    Välkommen i klubben Vallmar! LindaoJohan: BM har ett slags intyg som man fyller i när man ska ut och resa, så be att få ett sånt.Suck, inget Gilmore Girls och Desperate Housewives ikväll, sambon ser på hockeyslutspel... gillar iofs hockey, men inte lika kul att kolla när det inte är laget man håller på.
    hehe karln skulle kolla fotbollen..så jag la mig i dotterns säng å kolla på hennes tv..
    så hon fick gå och sova nu när ja kollat klart allt hehe..stackarn..

ja ni tjejjer sorry men blev inge mat över, ja va hungri satt typ 20 min själv efter saga å jonas ätit klart, å moffa i mig det sista som va kvar
    jonas undra va ja höll på me, ÄTER!!! gravid, hungrig, tyst gå iväg..hehe..

nu moffar jag cashewnötter och drickeer colan som blev kvar! inte mycket kvar
    men men skulle aldrig trott att jag skulle få behålla 2 liter cola själv me en tösrstig sambo och dotter i denna lägenheten! suck..
  • Trollie

mammab
    Här har jag tur vad det gäller mat och godis, sambon har nämligen kommit på att han ska banta!!! Säger att hans mage ska minska i samma takt som min växer

• mrsbygg
    Trollie skrev 2007-03-06 22:26:21 följande:
    mammabHär har jag tur vad det gäller mat och godis, sambon har nämligen kommit på att han ska banta!!! Säger att hans mage ska minska i samma takt som min växer
    haha min sambo skulle oxå banta äta sallad å börja träna igen..
    inte speciellt lätt tydligen me en gravid flickvän strosandes här hemma
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3