• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Trollie

Han började bantningen i går så vi får se hur länge det varar, brukar gå tre fyra dagar sen är det kört på, på fredag kommer det kompisar hit å då vill jag se honom äta sallad när vi mumsar grillat å potatisgratäng med mycke grädde i

• mrsbygg
    Trollie skrev 2007-03-06 22:31:58 följande:
    Han började bantningen i går så vi får se hur länge det varar, brukar gå tre fyra dagar sen är det kört på, på fredag kommer det kompisar hit å då vill jag se honom äta sallad när vi mumsar grillat å potatisgratäng med mycke grädde i
    hehe här höll det i några veckor iaf! får se när han börjar igen..

bara skönt å slippa göra två olika maträtter jämt!
  • humlan1973

solstraalen: Jo, jag ar gatt upp 8kg sedan inskrivningen annars snackar vi nog narmare 10kg och jag som hade 10 formycket innan jag var gravid.... Med lillkillen gick jag upp 25 -27kg kommer inte riktigt ihag. Men det tog langtid innan jag ickg ner nagot alls... efter detta blit det hardtraning.

Gravidyoga var det nagon som undrade over, jag gick forra gangen, helt otroligt skont, jag tyckte det hjalpte massor till forlossningen.

• Bäsebus

Idag ska vi på Rutin UL Vi har valt att ta reda på könet av nyfikenhet förstås Räcka ut tungan Hoppas h*n inte är blyg så vi får se det...

*~*~*Gryn i magen v.20*~*~*UL kl 13 *~*~*
  • Julia76

Måste vi prata om vikt
    Gick upp 15 med första men gick ner  ca 25 efter...mådde jättedåligt och hade kassa värden....ville alltså inte rasa så fort men det fanns ingen hejd....Denna gången blir det nog inte samma för jag ser redan ut som lillbudda......
    Men som sagt allt kanju hända när bebis väl e ute...

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-07 07:23:33 följande:
    solstraalen: Jo, jag ar gatt upp 8kg sedan inskrivningen annars snackar vi nog narmare 10kg och jag som hade 10 formycket innan jag var gravid.... Med lillkillen gick jag upp 25 -27kg kommer inte riktigt ihag. Men det tog langtid innan jag ickg ner nagot alls... efter detta blit det hardtraning.Gravidyoga var det nagon som undrade over, jag gick forra gangen, helt otroligt skont, jag tyckte det hjalpte massor till forlossningen.
    Här blir det oxå hårdträning, fungerar inte amningen ( fast ja hoppas VERKLIGEN Att den gör de denna gången ) så kommer jag nog börja ta tag i vikten ganska omgående efter förlossningen. Har räknat att går jag upp 40kg denna gången oxå så kommer jag ha närmare 60kg att banta bort sen för att komma ner till vikten jag vill ! Hemlis
    Fast de första 15kg brukar rinna bort fort iom att bebisen kommer ut.  Men sen blir de hårdtag
    Har ju som mål att HELST komma i strl 40 i byxor, då ser ja ganska bra ut måste jag säga
    *gillar strl 40-människor*  Hehe. Nä men ja e ganska bred över rygg osv så de ser inge bra ut om ja e mindre.  Å jag tror att går ja upp 40 så måste jag ner 60kg sen för å komma i strl 40.   Usch de låter massor, men det ska gå

och förhoppningsvis går ja inte upp 40, men har ställt in mig på de för å inte bli lika fullt besviken.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • mrsbygg

Mitt mål är att komma ner till 55kg igen! hade 10 kilo för mycket när ja blev gravid denna gången..med saga hade jag 20kg för mycket!

men det ska nog gå...mycket promenixer och sallad i sommar blir toppen! sen är det juh gymmet som gäller!

usch, varför måste barn vara så morgon pigga för? svin trött juh..*gäsp*
    hon kom in till oss inatt, hon sa att hon var rädd, så jag antar att hon drömt nå läskigt..lill snuttis..

• Ella174

MissHeaven, vad skönt med semester. Vi ska åka till Malta över påsk, och då är jag i v 27-28 och enligt resebolaget så hade de inga restriktioner innan v 32.
    Vad har du fått för besked?

Bikinilinjen har jag gett upp. Sambon tycker faktiskt det är lite skoj med urskogen. Det är väl inte så snyggt, men jag slipper ju se eländet...

• mrsbygg

Bikinilinjen?? haha ja ni....jag försökte för ett tag sen men ja..
    resultatet blev juh inte det bästa..haha. så jag ger upp det även denna graviditeten!

fast man får la försöka me lite hjälp av sambon i sommar sen när man ska klämma i sig en bikini!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3