• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-03-06 18:54:24 följande:
    Är det någon mer än jag som tittar på Outsiders på femman?Det handlar om överintelligenta barn.
    Jag kikade lite på det innan jag satte mig framför datan.. Helt otrilig är den 2½ åringen som kan göra en del cirkuskonster.. och han som spelar piano, vilket geni!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Sylt
    Sputtan skrev 2007-03-06 16:55:48 följande:
    Jag har precis anmält mig till en kurs av gravidyoga. Har inte riktigt förstått hur osmidiga jag ska klara av det men men. Är det någon annan som ska gå på gravidyoga eller som kanske har gått med tidigare graviditet?Är hemma från jobbet nu pga ont i svanken. Va till sjukgymnast idag å fick några stretch & styrkeövningar. Hoppas det blir lite bättre orkar inte ha det så här resten av tiden.Har även bestämmt att jag måste minska på mitt godis intag...Känns inte bra att avsluta frukosten med en chokladbit...iaf inte nu i efterhand.
    Jag provade gravidyoga förra grav. Inte ngt direkt för mig.... inte som träning iaf. När jag tränar vill jag att det skall kännas och vara lite fart. Hade lite svårt för att slappna av när man stressat dit, visste att det bara var en begränsad tid mm. Kan säkert vara toppen för de som gillar det lite lugnare tempot.
  • L2K

Halloj oboj! Har varit borta ett par dagar och oj vad ni har skrivit! Orkar inte läsa igenom allt nu, tar det senare...
    Här är vi framme vid halvtid idag!!! Nu börjar nedräkningen!

I söndags var vi och grillade nere vid havet med farmor och farfar i det vackra vädret! Va så härligt så!!!
    Ungarna tyckte det va jättekul att kasta sten över isen ner i vattnet.
    Och mitt upp i korvgrillandet knatade två bautasvanar upp på stranden och tänkte komma fram till oss!!!! Och vet ni hur stora svanar bli på torra land, speciellt när man sitter ner?

Igår och idag har sambon varit hemma och varit krasslig och medan ungarna har varit på dagis har vi tagit tag i vårstädning. Känns bra, har kommit en lång bit i röran här hemma som ingen har orkat ta tag i. Bytt bort julgardinerna i köket till vårgardiner! Känns verkligen super!

Måste fråga, nån av er som känner bebisen hicka i magen? Hur känns det? Två gånger när jag legat på sängen och varit kissnödig har det kommit som regelbundna tryck på urinblåsan men inga andra sparkar. Kan det va hicka jag känner då?

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Vickyb
    Ang föräldrapenningen så undrar jag om jag kommer att få lägstanivå denna gången oxå ? Ingen aning om hur det funkar eftersom jag bara har jobbat som vikarie och jobbat olika mycket under olika månader. En del månader har jag nästan inte jobbat alls.. och en del har jag jobbat mer. Jobbade mycket i sommras, men nu har det tyvärr blivit så att det blir färre och färre tider.
    Finns det nån chans att det har höjts?

Någon som vet, eller har bättre koll!?
  • Tania
    mrsbygg skrev 2007-03-06 18:57:19 följande:
    tbmh: ohh, va nyss på maxi själv..köpte mig massa äpplen hehe..sen cola å nötter! mums..nu håller ja på fixar mat, pommesen är i ugnen till det blir d beasås och vitlöksmarinerad flärskile! sen vitlöks bröd så klart å sallad...mmmmmmmmmmmmm..hungrig!!
    När är maten klar då så jag vet när jag ska komma?? Räcka ut tungan
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-03-06 18:57:19 följande:
    tbmh: ohh, va nyss på maxi själv..köpte mig massa äpplen hehe..sen cola å nötter! mums..nu håller ja på fixar mat, pommesen är i ugnen till det blir d beasås och vitlöksmarinerad flärskile! sen vitlöks bröd så klart å sallad...mmmmmmmmmmmmm..hungrig!!
    Det lät supergott ju!!!! När ska jag komma?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • little baby

Hej! Har varit på vanlig kontroll hos MVC och hon ville sjukskriva mig, för jag hade ont i ryggen till o från och att min ichias strålade ner i benen. Blev lite överaskad av "domen" tycker inte att jag har så ont -jag biter mest ihop o kör och det var inte så bra att "slita ut sig så" sa barnmorskan.

Sen bär jag väldigt lågt så det trycker på ganska mycket mot bäcken så imårn ska jag till sjukgymnasten o få stödbälte och sjukgymnastik. Sen har jag tid hos läkaren 28/3...så vi får se hur det blir!
    Hur ska detta sluta är ju i bara v 23 Gråter

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-03-06 19:19:53 följande:
    Hej! Har varit på vanlig kontroll hos MVC och hon ville sjukskriva mig, för jag hade ont i ryggen till o från och att min ichias strålade ner i benen. Blev lite överaskad av "domen" tycker inte att jag har så ont -jag biter mest ihop o kör och det var inte så bra att "slita ut sig så" sa barnmorskan.Sen bär jag väldigt lågt så det trycker på ganska mycket mot bäcken så imårn ska jag till sjukgymnasten o få stödbälte och sjukgymnastik. Sen har jag tid hos läkaren 28/3...så vi får se hur det blir!Hur ska detta sluta är ju i bara v 23 ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    Då är du som jag! Biter ihop mest och kör på för det mesta vanligt!
    Borde ta det lugnt jag med.. Jobbade idag på äldreboendet, och just nu känner jag att hela ryggenär stel och det ömmar så fruktansvärt i ryggslutet
  • LindaoJohan

little baby; jag är sjukskriven på 50% pga ryggen. skukskriven till 14 april men det blir förmodligen förlängt... jag är i v 19+2 och har ordentligt ont! Kom ihåg att lyssna på din kropp i första hand!

• Vickyb

"Då är du som jag! Biter ihop mest och kör på för det mesta som vanligt!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3