• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod
    Mjukis: Såg att du hade varit på vattengympa...är det uppe på Filborna eller?
    Har funderat på att testa men jag är klor-allergiker och får inte ta mina tabletter nu...men uppe på filborna har jag hört att dom kör med annan typ av rening.
  • Vickyb
    Vickyb skrev 2007-03-06 10:36:32 följande:
    Ja nu har den växt och blivit större ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Till solstraalen
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Idag har jag varit på vattengympa.. Det var riktigt skönt.. Det kan jag verkligen rekomendera. Skall nog köra nästa vecka med.

Nu skall jag strax upp och jobba på äldreboendet, slutar 17.30 så jag är snart hemma igen

Ha en bra dag!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Mjukis82
    Halvblod: Ja, det är på filborna Det kan säkert stämma att dom har en annan sorts rening för jag tyckte inte att vattnet kändes klorigt alls! Ring o hör vet jag! Jätteskönt var det!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Giafia

LindaoJohan: Jag är också sjukskriven till 50% och på fk sa de att aldrig arbetsgivaren kunde bestämma när man skulle jobba utan det berodde på hur man mår och det är det som avgör när man skall jobba på dagen.

Igår var vi på föräldragrupp för andra gången. Kul att träffa andra blivande föräldrar. Vad jag upptäckte var att vi skall typ ha sist 7/7. (Första skall ha i mitten på maj) och jag hade verkligen störst mage alla trodde jag skulle ha först...
    Träffade en kompis i förra veckan som skall ha sitt andra barn 3 veckor före mig och jag var lika stor som henne.
    Magen är stor rund och fin, men jag undrar vart det här skall sluta... Skall försöka ta en bild så att ni ska få se:)

Kan de ha mätt fel på ul? Jag blev ju flyttade två veckor då jag trodde jag skulle ha till midsommar.

• H  e  l  e  n  a

Hej tjejer!

Har inte varit så aktiv här på sistone, håller just på att slutföra sista praktikveckan på min utbildning (sjuksköterska) och det har varit helt crazy... Dessutom ska jag efter denna vecka sätta igång med c-uppsatsen och min partner har strulat hit o dit o nu har jag fått reda på att hon inte orkar skriva i vår. Får alltså skriva själv! Känns rätt tungt, men jag tänker inte tillåta mig själv att stressa upp mig för mkt över detta!! Vill ta det lugnt o må bra med Bebis i magen ju!

Såg att ni pratade vikt... Imorse visade vågen 71 kilo (v 23+3) och innan grav vägde jag 62-63 (175 lång). Fattar inte varför jag går upp så mkt mer än de flesta andra här!?! Tycker dock inte att jag ser alltför fläskig ut ännu Äter inte så mkt onyttigt heller utan ungefär som vanligt så jag fattar inte riktigt... Kanske lagt på mig massa vätska? Kanske riktig tjockisbebis?

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • Jessa6

SyrranH. Du hade kasnke inte så mycket övervikt innan garviditeten, vet inte om det beror på det men jag hade väl en 8 kg övervikt iallafall...

• H  e  l  e  n  a
    Jessa6 skrev 2007-03-06 11:33:01 följande:
    SyrranH. Du hade kasnke inte så mycket övervikt innan garviditeten, vet inte om det beror på det men jag hade väl en 8 kg övervikt iallafall...
    Nä, 62-63 till 175 är ju helt "normalt", så ja, det kanske är därför då... Men blir lite rädd när jag tänker på  att man oftast går upp mest på slutet... Jaja, huvudsaken är att bebisälsklingen mår bra!
    1+1=3 den 29:e juni!!!
  • Jeppa

Hej allihopa!

Hoppas alla har det bra!
    Har inte varit inne på typ? tre veckor tror jag. Kan inte läsa ikapp 170 sidor. Har antagligen missat massa spännande saker; får skylla mej själv.. Har iaf fattat att Becka är avstängd och detta är nya tråden.
    Var bortrest en vecka och åkte ett åk i backen. Men det funkade inte med ryggen, viste jag ju igentligen men kunde inte låta bli att testa. Ingen höjdare för fogarna heller att pullsa runt i snö.

Har förövrigt fläskat till mej 11kg i v.22!! Kul!
    Har beställt vagn oxå (duktigt med min beslutsångest) en Teutonia m tre jul...(fasiken hette den nu då??)..skit samma. Svart blev det. med lime grönt parrasol.

• LindaoJohan

Giafia; okej ja fk har väl rätt idet dom säger. men nu har jag fått ett nytt intyg som gäller på 50% till den 14 april, där står det att jag ej kan jobba eftermiddagar

snart kommer en kompis till mig med sin lilla dotter på ett år, vi ska laga lite korvstroganoff!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3