• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • FruRundberg
    mrsbygg skrev 2007-03-07 08:23:35 följande:
    Bikinilinjen?? haha ja ni....jag försökte för ett tag sen men ja..resultatet blev juh inte det bästa..haha. så jag ger upp det även denna graviditeten!fast man får la försöka me lite hjälp av sambon i sommar sen när man ska klämma i sig en bikini!
    Haha.. ja bebins pappa har erbjudit sig att raka där..Räcka ut tungan en gång i veckan sa han.. haha jaa det skulle väl vara nått..*tssss*
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • mrsbygg
    JoNaLi skrev 2007-03-07 09:37:51 följande:
    Bikinilinjen?? haha ja ni....jag försökte för ett tag sen men ja..resultatet blev juh inte det bästa..haha. så jag ger upp det även denna graviditeten!fast man får la försöka me lite hjälp av sambon i sommar sen när man ska klämma i sig en bikini! Haha.. ja bebins pappa har erbjudit sig att raka där.. en gång i veckan sa han.. haha jaa det skulle väl vara nått..*tssss* ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    haha fan va schysst!! här har ingen erbjudit sig...så jag får kräva hjälp sen hehe =)
  • Vickyb

Jag lyckades raka mig själv under hela förra graviditeten. Jag låg i badkaret och det gick hur bra som hellst.. hehe. Var bara till att hålla upp magen lite med hjälp av ena handen och rakade gjorde jag med den andra! Kanske inte såg så välrakat ut, men det värsta var iaf borta!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Sputtan

Ja, man undrar hur det ska gå med bikinilinjen senare i graviditeten om det börjar bli svårt nu. Hoppas på att få hjälp som JoNaLi.

Har bestämt mig för att inte väga mig förrän nästa besök hos BM. Men ska försöka att inte äta så mkt onyttigt. Hoppas inte sockerkaksmet räknas som onyttig...

• Ella174

Sockerkakssmet är jättenyttigt!

Min ludna bikinilinje tänkte jag kamouflera med ett par låga bikinibrallor i typ hipstermodell. Växer det utanför dem så får väl sambon hjälpa till...

• Emmyss

Hej på er!

Nu blir det många timmar framför datorn framöver. Var hos läkare igår o hon sjukskrev mig sådär, bara rakt av, i en månad till. Blev ledsen ju- vill till jobbet som jag bara älskar. Men jag åkte dit idag o hälsade på lite iaf.

Det togs en massa prover. Tydligen kan migrän o huvudvärk bero på ämnesomsättningsfel- aldrig höra talas om förrut. Men, men det är väl bara tt gilla läget, det är ju inte bara mig som jag får tänka på...

Hmm, läste i tråden att det är nyttigt med sockerkakssmet. Ska ta fasta på det nu- raka vägen ut i köket:)

• Giafia

Solstrålen: Jag vet faktiskt inte vad för åkomma jag fick i turkiet. Ingen kunde ju förklara. Men jag hade över 40 i feber Fruktansvärd vattendiarre och fick inte behålla något det kom ut lika fort som in... Gick aldrig till doktorn när jag kom hem.

Vickyb: Ang. föräldrapenning tror jag du skall räkna ut hur mycket du tjänat på ett år dvs det blir din årsinkomst. Jag har nämligen enbart provision när jag jobbar och vissa månader får jag inte ut en krona. Andra månader får jag ut massor.
    Så har iaf jag fått det förklarat.

Missheaven: Tyckte det var tidigt att börja föräldragrupp nu. Men vi är inte så många som skall ha barn i våran kommun. Tror att det kan bero på det.

Idag ska jag till bm igen:) Längtar. Hostan börjar släppa:)

• Halvblod

Jag har fått en tid hos BM idag pga mina sammandragningar (min BM var sjuk så det får bli en annan)...men nu funderar jag på om hon verkligen kan göra/se något...kanske borde jag ringa direkt till sjukhuset istället så att man får träffa en läkare. Vad hade ni gjort???

Detta är andra dagen jag är hemma från jobb vilket gör mig rastlös och lite stressad (på min arbetsplats är vi inte hemma utan jobbar alltid!) så jag hoppas på att kunna jobba imorgon igen. Det är ju inte direkt så att man får något gjort här hemma utan jag ligger bara i sängen och smusslar med mig lite kakor in hit ibland...men nu har sambon gömt dom så att jag inte ska äta mer, så det blev precis ett paket cocktailtomater istället.

Sambon min åkte precis iväg för att köra upp...så om 2timmar hoppas jag att han har lappen i handen. Sa till honom att inte komma hem utan körkort idag så det hoppas jag fan att han lyssnade på.

• Vickyb
    Giafia skrev 2007-03-07 11:35:23 följande:
    Solstrålen: Jag vet faktiskt inte vad för åkomma jag fick i turkiet. Ingen kunde ju förklara. Men jag hade över 40 i feber Fruktansvärd vattendiarre och fick inte behålla något det kom ut lika fort som in... Gick aldrig till doktorn när jag kom hem. Vickyb: Ang. föräldrapenning tror jag du skall räkna ut hur mycket du tjänat på ett år dvs det blir din årsinkomst. Jag har nämligen enbart provision när jag jobbar och vissa månader får jag inte ut en krona. Andra månader får jag ut massor. Så har iaf jag fått det förklarat.Missheaven: Tyckte det var tidigt att börja föräldragrupp nu. Men vi är inte så många som skall ha barn i våran kommun. Tror att det kan bero på det. Idag ska jag till bm igen:) Längtar. Hostan börjar släppa:)
    Tack för förklaringen! Tänkte jag skulle ringa till försäkringskassan nu och höra lite med dom, så får vi väl se vad dom säger!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vicke

Usch va trött å deppig jag känner mig. Vet inte vad jag hamnat i för period. Började jobba halvtid i måndags. Funkade väl inte så jättebra var alldelens slut i ryggen när jag kom hem. Ska tröffa bm i morgon får se vad hon säger...

Någon mer här som ska söka hp. JAg håller på att fylla i sånna papper nu. Så svårt det ska vara då! Måste skicka in papprena snarast. Det kan ta tidpå fk nu samin chef!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3