• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Prinsessan Zelda
    little baby skrev 2007-03-07 21:22:40 följande:
    Hej hej jag var oxå på vanlig kontroll igår på MVC mitt sf är i v 22+6 24 cm sen bär jag väldigt lågt och hjärtljuden låg på 153/minut...Hej o hå det rullar på fort nu  har en känsla att vi får en STOR bebis ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    då får du regga om dig till big baby
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • mrsbygg

jäkla akrobat ja har i magen! så här mycket sparkades aldrig saga!!
    känns skit läskigt juh hehe..kul å kolla på magen när man ligger ner, när den slår volter vlir det som en våg på magen hehe..

Suck ja blir irriterad på fk..var in å lämna in min sjukskrivninglapp jag fick av läkarn, sen säger hon har du någon arb.givare? nej jag är arbetslös...
    ok..är du inskriven på arbertsförmedlingen har du a-kassa? neej..inte inskriven på af för jag kan endå inte jobba..nehe

pluggar du? Ja det gör jag..okej..*knapprar på datorn* du är inte registrerad? neeej, för jag har inget csn!
    då säger tanten.."jaha och varför ska du då lämna in denna sjuklappen när du inte behöver visa upp din sjukskrivning någonstanns? och du måste väll ha en inkomst?"

eeehhh,för det första lider av depression, så jag kan varken jobba eller plugga.
    osv osv osv.....sen nej jag har ingen inkomst"
    "men du måste väll ha en inkomst?"
    Nej d måste ja inte, men jag skulle gärna vilja ha, men får leva på sambon...
    "jaha nehe skickar väll hem en lapp till dig då som du får fylla i.."

ja tack du!

jag fattar inte..så man ska alltså inte får sjukskriva sig om man inte har någon inkomst?
    förstår mig inte på sånt här..

• L2K
    Mamasita - Okej. Då förstår jag att du hade så bra koll.

Och jag har ingen aning om varken vad det är eller med namn. Min svägerska säger att magen är likadan som första gången men vill inte säga om hon tror att det är en tjej eller kille. (Hon har gissat rätt på dom andra två plus en hel del ungar till =)
    Sambon har varit bomsäker med dom andra två att det va killar men är inte lika säker den här gången....
    Själv har jag ställt in mig på att det är en kille.

Men vi tänkte tjuvkolla den här gången. Vi har sagt att det får räcka med barn sen och man ska väl testa allt här i livet åtminstone en gång!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mammab - har inget svar på din fråga, men fy sjutton vad struligt det lät!!!!
  • little baby

Prinsessan Zelda;  Haha den var bra Skrattande....

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Mamasita

L2K: Hi hi... Har en tid på tisdag för att kolla och ta bilder och en tjusig DVD att visa upp!! Jag vill veta - också för att kunna berätta för Isolde så hon kan förbereda sig..

Agaton tycker jag är ett fint och lite ovanligt namn.. Sen har jag inte ett enda tjejnamn så har du tips så är jag tacksam!! Alla andra som också har tips!!

• little baby

Hur många av er tjejer använder ett stödbälte? Jag har varit hos sjukgymnasten och provat ut ett och det är ju sååå skööönt....det borde alla gravida ha...vare sig man har ont i ryggen eller ej.
    Skön avlastning blir det ,  så min nya kärlek alltså

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • L2K
    Mamsita - Vi ska på UL den 3/4 så vi har ett tag kvar.
    Och nä, är så dålig på det där med namn känns det som. Jag skulle kunna tänka mig en Emil men sambon tvätvägrar det!
    Även Emilia, som Oskar skulle ha hetat om han blivit en tjej, finns kvar men det är inte sambon lika sugen på numera... Så svårt så!!!

Agaton var jättefint ju! Och Isolde är ju väldigt fint det med!

little baby - är det det gråa bäckenbältet du menar eller nåt annat? Det gråa har jag, lever med det nästan all vaken tid för att orka med foglossningen.
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-03-07 21:26:58 följande:
    mammab - har inget svar på din fråga, men fy sjutton vad struligt det lät!!!! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    jo tack..måttligt sur ja va på kärringen som stod där..
    borde få hem papprena nu..va för sjutton förra veckan ja va ner...
  • L2K
    mammab - ja, då borde du verkligen ha fått hem papperna! Ring imorn och fråga om dom har skickat dom. Be att dom gör det annars!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3