• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vos

Ska till bm imorgon och lyssna på hjärtat
    Läääängtar.
    Victor ska få följa med och lyssna på "hans lillasyster" som han har bestämt att det är
    Nästa gång vill han ha en storasyster!!!!! hur fixar man det?

Ska bli spännande att lyssna, är det höga hjärtljud för tjejer? eller hur var det nu igen?
    Victor låg mellan 135 och 150.

• Vallmar

Var inne o kikade mammab, jag röstade tjej;)

Hmm ja en bikini skulle jag behöva. Sambon o jag ska åka på spa om en månad o fira 1 årsdagen.

Nu har vi bokat resa till thailand fast inte förrän om 1 år så det blir en lång väntan, suck.
    Fast vi får ju åka med våran lilla bebis, känns helt sjukt.

• L2K

Tjo! Jag har uppdaterat fotoalbumet med två bilder!!
    Nån som vågar sig på en gissning vad det kan va som döljer sig där inne?

Prinsessan Zelda skrev 2007-03-07 18:54:27 följande:
    L2K skrev 2007-03-07 18:53:25 följande: Prinsessan Zelda skrev 2007-03-07 18:50:21 följande: Hallå allihop.Var och simmade imorse, jätteskönt, känner inget av foglossningen då men får ändå lite motion. skall kolla upp vattengympa också. foglossningen blir värre för varje dag känns det. Använde bältet igår och jag vet sen tidigare grav att det hjälper en del. bli biten: www.monstersgame.se/Va lite försiktig med bröstsim bara! Du kan få ondare av det om du har otur. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723jasså? trodde det var helt ok med simning? bli biten: www.monstersgame.se/
    Jodå, bara att just vid bröstsim så gör du rörelser som kan göra ont vid foglossning. Frisim, ryggsim eller fjärilsim kan vara skönare då. Men så länge du inte får ont är det ju ingen fara.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Trollie skrev 2007-03-07 17:20:27 följande:
    tbmh: Hormonsvängningar i humöret är inte så kul! Efter middan får du kura ihop dej och sonen under en pläd och snaska på något sött och mysa lite! Blunda för kaoset i hans rum och bara varva ner. Kram!Måste bara tala om, jag var in på våran lilla secondhand butik i dag och kunde inte motstå ett mammalinne som dom hade, prytt med texten IT STARTED WITH A KISSSen önskade jag att du hade varit med solstraalen dom hade ett par moss(militär)gröna mammabyxor, tänkte på dej när jag såg dom, lagom pris oxå 75:-, plus att dom såg fräscha ut.
    Den texten finns på t-shirts i en affär här! Kostar 159:-. Jättefina ju!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Halvblod
    Vallmar skrev 2007-03-07 19:10:05 följande:
    Var inne o kikade mammab, jag röstade tjej;)Hmm ja en bikini skulle jag behöva. Sambon o jag ska åka på spa om en månad o fira 1 årsdagen.Nu har vi bokat resa till thailand fast inte förrän om 1 år så det blir en lång väntan, suck.Fast vi får ju åka med våran lilla bebis, känns helt sjukt.
    Vi kommer oxå att åka till Thailand om 1år...skulle åkt nu i vår men det kom visst en mage ivägen
    Dock kommer vi inte att beställa resan på ett bra tag.
  • Halvblod

En värmande kram till er som haft en dåligt dag! Det blir bättre imorgon

Jag var hos BM idag för att kolla upp mina sammandragningar och smärta jag har haft ett par dagar nu.
    Hon tror att det är ligament från blygbenet till magen som spökar plus att jag har en nerv som kommer  i klämm när sammandragningarna kommer. Alltså inget farligt men hon sa att det i värsta fall bara är början på en smärtsam period...i bästa fall kommer det att avta.
    Hade även en öm punkt på livmodern som kan ha påverkat mig dessa dagar, men det var oxå helt normalt och inget farlig.
    Så nu är jag lugnt igen...men lite lite orolig för det där med att detta bara är början.
    Fick även lysna på hjärtljudet...låg på snitt 144, precis som dom andra gångerna.

• monnie

jag har faktiskt haft det ganska bra med fogarna nu *peppar peppar* men så fort jag gör något dumt så straffar det sig så jag tar det väldigt lugnt. Men det börjar bli lite jobbigt att klä på alla barnen på förskolan nu med magen i vägen & större ska man bli

åhh vad skönt att det är några som bokat resor, vi kommer ingenstans nu heller vi har satsat på att vara hemma länge med tilda så reskonto finns inte just nu.

• Halvblod

Idag kom jag ev på en lysande idé (om det funkar att göra så).
    Jag har väldigt dålig lön (12 000) vilket innebär en katastofalt dålig mammapeng. Min sambo har myyyyyycket bättre lön än mig.
    Om han tar all föräldraledighet (utom den som jag måste ta) och tar ut detta 5dagar i veckan och jobbar dom andra 2 så har han mycket mer ut än vad jag har på att ta ut 7dagar. Eller om jag säger så här...även om jag inte kommer att dra in en enda krona så kommer vi att ha bättre ekonomi än om jag tar föräldraledigheten.
    Det är väl inget fel att göra så, så länge jag inte får något bidrag eller är inskriven på arbetsförmedlingen. Om jag vill vara hemmafru utan någon inkomst så är det väl upp till mig??

Är det någon som fattar???? Hehehe...rörigt värre det här med pengar.

• mrsbygg

fan va jord luktar gott! har det iof alltid gjort..
    vattna precis blommorna å jord mmmm luktar svin gott..

önskar man fick andas dom dofterna hela tiden hehe..samma sak me vårat tvätt medel, när ja öppnar städ skåpet så luktar det vårat tvättmedel såååå gott!!

sugen på ett äpple, ska nog gå å ta mig ett nu

• Tania

Tack allihopa för att ni är så goa och uppmuntrar mig. Min pappa var här strax innan vi skulle äta kvällsmat och hade tagit med sig en present till Melle. Melle sa igår att han måste ha en klocka på väggen så att han vet när Bolibompa börjar och det hade han ju berättat för pappa också så nu fick han en Supermanklocka som pryder hans vägg.

Jag har fortfarande inget smaksinne... suck... jag som har munkar och vaniljhjärtan kvar från igår.

Jag tycker förövrigt på tal om ingenting att det är jättespännande att inte veta vem det är som ligger och sparkar i min mage. Min man och min son tror ju att det är en liten kille och jag har nog övertalat mig själv om att det är det.... MEN jag VET ju inte helt säkert. Det är jättespännande.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3