• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • jennsans

Vicki: beror väl visserligen på vart man jobbar som ssk.
    jobbar på kirurgavdelning så är en del tunga lyft/dag

Humlan1973: oxå trött o vet inte vad som kan vara kul nu eg. trött på allt känns det som.. kanske ska kolla upp hb.

emmyss: ja HP kan man få 60 dagar före BF.

• humlan1973

Tjoho!

Nu ar styrkan tillbax!

3 dagar med 100 mg jarn gjorde susen .

Det kanns mycket battre!

Det var nagon som pratade om tens! Kunde inte ha varit utan min dens vid forra forlossningen. Helt fantastisk. Hade lite forvekar pa kvallarna i ca 3 veckor innan sa jag kunnde trana. Det behovs .

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-08 07:14:46 följande:
    Tjoho!Nu ar styrkan tillbax!3 dagar med 100 mg jarn gjorde susen .Det kanns mycket battre!Det var nagon som pratade om tens! Kunde inte ha varit utan min dens vid forra forlossningen. Helt fantastisk. Hade lite forvekar pa kvallarna i ca 3 veckor innan sa jag kunnde trana. Det behovs .
    Funkar tens "bara" mot värkar eller kan man ha de tex vid tillfällen då man har _väldigt_ ont i bäckenet stundvis?

Hur hjälper tensen vid värkar? Hur funkar de? Du får gärna berätta
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-08 07:14:46 följande:
    Tjoho!Nu ar styrkan tillbax!3 dagar med 100 mg jarn gjorde susen .Det kanns mycket battre!Det var nagon som pratade om tens! Kunde inte ha varit utan min dens vid forra forlossningen. Helt fantastisk. Hade lite forvekar pa kvallarna i ca 3 veckor innan sa jag kunnde trana. Det behovs .
    Glömde ju de "viktigaste", skönt att du mår bättre nu efter en dunderkur med järn
    Du blir inte hård i magen av dom?
  • humlan1973

soltstraalen: vad betraffar jarnet och hard i magen, sa maste jag ha haft mycket lagt, skiten blir inte ens svart , jag antar att kroppen bara sog at sig.

Tens, det ar sa skont att man inte kan beskriva de... Jag tycket att det hjalpte jattebra mot varkar, men det ska ju vara bra mot tillfallig vark med! Jag skulle absolut rekomendera det. Det ger ju el pulsar ut i skinnet, som svidet lite, men pa ett possitivt satt, nastan som att klia sig hart. Vad som hander ar ju att kloppen koncentrerar sig mer pa tensen an pa din andra vark antar jag. Jag anvande tens de forsta 12 timmarna pa forlossningen.

Jag tycket du ska testa pa din rygg!

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-08 08:19:06 följande:
    soltstraalen: vad betraffar jarnet och hard i magen, sa maste jag ha haft mycket lagt, skiten blir inte ens svart , jag antar att kroppen bara sog at sig. Tens, det ar sa skont att man inte kan beskriva de... Jag tycket att det hjalpte jattebra mot varkar, men det ska ju vara bra mot tillfallig vark med! Jag skulle absolut rekomendera det. Det ger ju el pulsar ut i skinnet, som svidet lite, men pa ett possitivt satt, nastan som att klia sig hart. Vad som hander ar ju att kloppen koncentrerar sig mer pa tensen an pa din andra vark antar jag. Jag anvande tens de forsta 12 timmarna pa forlossningen.Jag tycket du ska testa pa din rygg!
    Åh, jag ska ta upp de med min bm om 2 veckor då, då jag ska dit

Väntar verkligen 3e barner och har aldrig prövat =)
  • solstraalen

ÅH tjejer!!

Min "sätesbebis" verkar ha vänt på sig!! Den förmodligen pojken i magen har idag sparkat mig HÖGT upp i magen, nästan under tuttarna

Tyckte den böka runt en massa inatt, men de borde väl inte vara trångt ännu??

• solstraalen

Hur ska man anta att den ligger?
    Åt de hållet där de e starkaste rörelserna, borde de va händerna??

Känner ju nämligen "sparkar" både högst upp och längst ner i magen samtidigt nu!

Trots 3e barnet så är detta HELT nytt för mig

• LindaoJohan

godmorgon på er! Har haft en jättejobbog gårdagskväll och natt! Kände av ryggen efter mina fyra timmar på jobbet igår. När sambon kom hem så åkte vi och handlade. Fick superont av att gå runt. Väl hemma typ dog jag av smärtan i soffan med min kompis vetekudden i svanken. Hjälpte i typ 10 minuter. När vi la oss i sängen somnade jag väl ungefär efter en kvart av gråt och utmattning av att det gör så ont. Nu på morgonen känner jag mig jätteöm, jobbar på eftermiddagen idag...*suck* Det jobbigaste är att jag inte kan förklara för sambon hur det känns... Eller på jobbet...Hoppas ni andra mår mycket bättre!

• Vickyb
    Prinsessan Zelda skrev 2007-03-07 18:50:21 följande:
    Hallå allihop.Var och simmade imorse, jätteskönt, känner inget av foglossningen då men får ändå lite motion. skall kolla upp vattengympa också. foglossningen blir värre för varje dag känns det. Använde bältet igår och jag vet sen tidigare grav att det hjälper en del. bli biten: www.monstersgame.se/
    Va skönt med simning på morgonen. Vi har så dumma tider på våran simall. Dom öppnar klockan 7 och stänger 9 och sen öppnar dom för allmänheten efter klockan 5 eller nått sådant och då har man ingen större lust att gå och simma. Innan går ju inte då jag har Linnéa på dagis från 9 - 14, det är isf om man kunde lämna henne klockan 8 istället.. 1 eller 2 dagar i veckan.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3