• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-03-07 21:40:11 följande:
    mammab - ja, då borde du verkligen ha fått hem papperna! Ring imorn och fråga om dom har skickat dom. Be att dom gör det annars! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    får göra det om ja inte fått dom imorrn..

nej nu ska ja sova...natti brudar..
  • little baby

L2K; Ja precis det är grått med kardborreband som man spänner åt på sidorna ....Vi vet inte om jag har början till foglossning eller om det beror på att mina kotor längst ned på ryggraden är lite glappa så dom skapar friktion som gör så j*vla ont.(sa sjukgymnasten idag) Hade ingen aning om att jag hade kotor som glappa vid 22 års ålder men men...

Bältet tror jag kommer hjälpa och stödja upp och hålla allt på plats!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • L2K
    little baby - om mina kotor är glappa vet jag inte, däremot är jag överrörlig i ryggen. Låter väl lite som samma sak. (Nån som vet?  )
    Jag fick till svar att om man va överrörlig brukar foglossningen komma tidigare.

Om du har möjlighet är vattengympa skönt! Jag går via sjukgymnasten. Ska även få akupunktur mot det med. Längtar såååå!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • little baby
    L2K: ja hon sa att jag oxå var överrörlig i ryggen *suck*

Jag har fått ett gymnastikprogram som jag ska göra 3ggr/dagligen sen ska jag börja på gravidanpassad vattengympa.

Och så har jag möjlighet att få en TNS-apparat  som skulle hjälpa om jag får svårare smärta så hjälpmedel finns det gott om....
  • little baby

Nej nu ska jag oxå sova är sååå trött!!

Sov gott allihopa

• L2K
    little baby - jag har testat tens dom andra två gångerna men fick göra det så sent i graviditeterna att jag aldrig riktigt hann varken vänja mig eller komma underfund med det ordentligt. Så vänta inte för länge om du vill testa är mitt råd.

Och jag läste i en gravidtidning att akupunktur skulle vara ett av dom bästa hjälpmedlel som fanns mot foglossning. Har gått på akupunktur innan mot annat så jag tänkte att det kan va värt att testa nu med.
    Hade även en nål på sista förlossningen.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Mamasita

L2K o little baby: Jag är överrörlig och fick ett tips från min sjukgymnast att stärka bäckenet. Man ligger på sängen med uppdragna ben och fötterna stadigt på sängen. Spänn musklerna som om du tänkte fisa en redig eller var trög i magen - det ska synas precis vid höftkammen så att den muskeln man har där höjer sig lite, som ett ryck. Den muskeln är den största bäckenbensmuskeln vi har och den går runt om hela kroppen. Fästena sitter bak i ryggen där muskulaturen sitter som gör en överrörlig eller ha styrka att klara av ryggslutet.
    Man ska spänna den muskeln ungefär 25 gånger i taget ett par gånger om dagen så hjälper det till att hålla ryggen på plats.. Fattar man vad jag menar? Om inte så kan säkert era 7kgymnaster den övningen - den har hjälpt mig asmycket!! Jag slipper bältet som jag tycker kliar infernaliskt..

• mrsbygg

jag bli galen! jonas kollar fotbollen å han hör tydligen me arslet!
    så volymen ä snor hög och vårat sovrum ligger brevid vardagsrummet..
    jag har svin svårt att sova me massa ljud omkring mig. så ja är lagom glad just nu...

• FruRundberg
    mrsbygg skrev 2007-03-07 22:21:40 följande:
    jag bli galen! jonas kollar fotbollen å han hör tydligen me arslet!så volymen ä snor hög och vårat sovrum ligger brevid vardagsrummet..jag har svin svårt att sova me massa ljud omkring mig. så ja är lagom glad just nu...
    hahahaha jag e hemma hos bebins pappa å han har samma besvär!!! Dålig hörsel!! Ånär det blev mål så var han tvungen å höja ännu mer!!??? Fattar inte...
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3