• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

LindaoJohan: Jag tror också de räknar helger på F-k.

Sitter och smockar i mig godis nu efter lunchen. Det är ju snart helg och då får man väl unna sig lite, eller?

• mrsbygg

men va fan!! brevbäraren har mosat in sagas bok i våran postbox och det går verkligen inte att få ut den sitter fast!! smått irriterande..måste ringa hyresvärden så han får öppna hela skiten så man får ut den sen! dom hade juh inte direkt behöva mosa in hela skiten...

trött ja blir!nej nu ska ja hämta godis å kolla våra bästa år!...

• LindaoJohan

mammab; f-n va irriterande!!! han måste ju märkt att det va svårt att få i boken...

måste oxå avreagera mig! mitt strykjärn har slutat funka! skulle sätta upp nya gardiner, men dom ser ut som ett ihopknycklat papper!!!!!!

• Hallonfot

Lita på att de skickar tillbaka papprena om det blir fel! Råkade missa ett kryss en gång och alla papprena kom tillbaka redan efter ett par dagar. Bra att de är effektiva med tiden men vore det inte ännu mer effektivt att ringa och sen sätta i krysset själv? Man har ju redan skrivit på pappret. Blir lite trött på dem faktiskt. Ni som har barn förut vet säkert vad jag pratar om.

• Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-03-09 07:39:45 följande:
    Vickyb: Stackare, se nu till att gå hem om inte ryggen orkar! Det är ju inte meningen att man bara ska orka jobba på dagarna.
    Sitter på jobbet nu och barnen sover middag så jag passar på att sitta här en stund. Ryggen värker, men jag får hålla ut ett litet tag till.

Det är mycket magsjuka nu, både på Linnéas dagis och på det dagis jag jobbar på nu. Och imorse runt 9 ringde Linnéas fröken och sa att Linnéa bajsat 3 gånger och att det var vattnigt och det är täcken på magsjuka Så sambon fick sluta jobba och åka och hämta henne.
    Har tagit en "Huskur" 10 st vitpepparkorn och jag få hoppas att jag klarar mig ifrån magsjukan. Vill inte bli sjuk nu, framförallt inte när dottern fyller 2 år nästa lördag.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Nena72 skrev 2007-03-09 08:07:32 följande:
    Jag blir fortsatt sjukskriven pga foglossningar. Kan snart inte röra mig Finns det inget "botemedel" mot sådant??Hade aldrig sådana problem när jag väntade dottern.
    Vad skönt att du fick fortsätta att vara sjukskriven.. Foglossningar är inget vidare. Har detsamma och pallar snart inte att stå eller sitta upp. Fan va det gör hemskt ont. Skall till sjukgymnasten den 14 mars, hoppas hon kan ge mig något som lindrar.
  • Hallonfot

Vickyb: Hoppas hon klarar sig från magsjukan. Det är jobbigt att vara sjuk själv men nästan värre när barnen är det. Man blir så maktlös.

• LindaoJohan

ni som syr egna gardiner, är det någon som vet var man kan köpa bra och fina tyger till bra priser??? funderar på att sy själv till vardagsrum och sovrum. men vad är "normalpris" per meter?

• Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-03-09 13:14:00 följande:
    Vickyb: Hoppas hon klarar sig från magsjukan. Det är jobbigt att vara sjuk själv men nästan värre när barnen är det. Man blir så maktlös.
    Ja man blir verkligen maktlös. Skall kanske gå och handla sen efter jobbet..men frågan är om jag pallar det med mina foglossningar. Måste ju bunkra upp med blåbärsoppa och nyponsoppa och coca cola Och piggelinglass får jag inte glömma.
    Hoppas hon klarar sig, men just nu ser det inte så ljust ut.. bara hon inte kräks.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3