• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Tania

I morgon blir det ny-bils-tittande Skoj!

Vilket är snyggast då.. en silvergrå eller vinröd ford focus??
  • Pusselbiten86

hihi måste berätta....

ig¨r kväll petade jag in ett finger lite hårdare i magen dör att känna lillen... o då kom jag visst på en arm eller nått för jag kunde riktigt känna hur han flyttade sig

Sååå underbart... de sparkar hela tiden där nu :)

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • jennsans

har ordnat "ny" bil redan vi =) men inte så ny kanske.. 88ans 745.. köptes för en tusenlapp.. gick dock inte *skratt* nu efter kanske 2000 till så rullar bilen lite iallafall =) lite mer utgifter och jobb så fungerar nog allt som det ska. tur att man har en händig karl =) och barnvagnen går garanterat in i bak. gör den säkerligen i våran 744 vi har nu med men blir då mer lyftande. =)

• Mommmy  Dearest

Jennsans, vi hade också 745:an :) askön! Vi hade dock 86:an i GLE :)
    Men idag köpte vi oss en nyare bil än dem vi haft tidigare. Tyvärr kunde inte budgeten ta oss högre än en ford mondeo 94.

Går skitbra och allting nyligen fixad så vi behöver inte oroa oss för den om ett tag i alla fall :)

• Mommmy  Dearest

Just det innan jag går och lägger mig för dagen tänkte jag bara säga att jag ska ut och storshoppa imorrn :D
    Många nya mamma tröjor får det bli, samt lite kläder till bebisen och sedan barnvagnen :D Sen har vi det mesta basics som behövs :D
    Pussar och kramar!

• Bäsebus

tbmh: Jag tycker vinrött är snyggare Skrattande

Har också krypningar i benen på kvällarna, riktigt jobbigt faktiskt Skrikandes och nu har halsbrännan börjat göra sig påmind

*~*~*Michelle i magen...v.21 *~*~*
  • solstraalen
    Bäsebus skrev 2007-03-11 06:58:13 följande:
    tbmh: Jag tycker vinrött är snyggare Har också krypningar i benen på kvällarna, riktigt jobbigt faktiskt och nu har halsbrännan börjat göra sig påmind *~*~*Michelle i magen...v.21 *~*~*
    igår var mina värsta dag hittills med myrkrypandet i bena och det kliade något galet på benen då oxå.

FY så vill jag INTE Ha igen.

Tanken slog oss i helgen att förmodligen har jag bara 3månader kvar som gravid. Tiden RUSAR verkligen. Har ju bf 1/7, men de blir nog som med Saga att de sätter igång mig lite innan eller så kommer jag väl få starkt smärtstillande i slutet sen och sovhjälp pga min höga viktuppgång och att mina knän i slutet gör så sjukt ont att jag inte kan sova pga det.
    Börjar redan känna lite i knäna nämligen pga vikten..

Vad jag ville komma fram till var att vi har spjälsäng, allt vad som behövs till den, mjuklift å skötväska kvar å köpa + sommarkläder till bebisen. Sen har vi allt med skötningen å göra oxå, flaskor, ersättning, blöjor, ja allt sånt.  Iofs salvor och sånt har vi ju eftersom Saga e så liten ännu, men de känns som att de e för tidigt å köpa allt redan, men att vi kanske bör göra de nu medans man e vid liv lite iaf
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • Halvblod

solstraalen: Jag blev lite smådeppig när jag insåg att jag förmodligen inte behöver köpa så mycket mer kläder...jag som tycker det är så kul ....så för mig känns dessa 4månader enormt lååååånga. Men istället har jag en massa annats kvar att köpa som säng, skötbord, badbalja, sälgkläder och lite annat sånt (dock inte lika roligt tycker jag).
    Men som du skrev så kanske man ska vara glad att man handlat mycket nu för man kommer kanske inte att orka/kunna om några veckor.

Nu har jag precis kommit in från en långpromenad med vovven. Det var ganska skönt väder men det känns inte som att det kommer att bli blå himmel och 12grader som det var lovat...men men...uppfriskande var det iaf. Det kommer bli en skogsrunda senare idag oxå där han kan springa lös och bli ordentligt rastad (och lite lugnare ikväll).

Sambon är ledig från jobb idag (äntligen en dag tillsammans!!!!) så vi ska städa och fixa här hemma. Förhoppningsvis blir bebisrummet helt utrymt så att vi kan börja fylla det igen...med rätt grejor

• solstraalen
    Halvblod skrev 2007-03-11 08:02:28 följande:
    solstraalen: Jag blev lite smådeppig när jag insåg att jag förmodligen inte behöver köpa så mycket mer kläder...jag som tycker det är så kul ....så för mig känns dessa 4månader enormt lååååånga. Men istället har jag en massa annats kvar att köpa som säng, skötbord, badbalja, sälgkläder och lite annat sånt (dock inte lika roligt tycker jag).Men som du skrev så kanske man ska vara glad att man handlat mycket nu för man kommer kanske inte att orka/kunna om några veckor.Nu har jag precis kommit in från en långpromenad med vovven. Det var ganska skönt väder men det känns inte som att det kommer att bli blå himmel och 12grader som det var lovat...men men...uppfriskande var det iaf. Det kommer bli en skogsrunda senare idag oxå där han kan springa lös och bli ordentligt rastad (och lite lugnare ikväll).Sambon är ledig från jobb idag (äntligen en dag tillsammans!!!!) så vi ska städa och fixa här hemma. Förhoppningsvis blir bebisrummet helt utrymt så att vi kan börja fylla det igen...med rätt grejor
    Hehe,  jag hade nog köpt bebiskläder nu om de hade funnits kortärmade bodys och så. Men de mesta e ju i velour eller e långärmat. Velour är ju inte aktuellt att ha på en sommarbebis Och jag har redan 7 långärmade bodys som är neutrala sen Saga var liten
    Så går väl vad gäller kläder å bara väntar på att affärerna ska hajja att dom ska börja säga svalare bebiskläder oxå, inte bara svalare kläder till de större barnen
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3