• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

Men Vickyb vad jobbigt det låter!
    Det ju svårt att säga om det är hormonerna eller om det faktiskt är "riktiga" känslor!
    Att vänta barn ställer ju hela kroppen på helspänn och man ställer in sig på att uppfostra och vårda ett barn och man reagerar på saker man kanske ignorerat tidigare.
    Jag diskuterade detta med en kompis för ett tag sen, hon visste inte riktigt vad hon ville osv.
    Hon berättade att hon kräkdes när sambon pussade på henne och att han alltid luktade illa oavsett hur många deo sorter han fick byta. Jag som absolut inte ville att min sambo skulle pussa på mej kände igen mej totalt. Jag berättade för min sambo om hennes känslor och han svarade typ tur att inte du är så. hmm tänkte jag då.. om han bara visste.
    Nu känner jag inte alls så längre, men även nu kan jag börja tänka på om jag ska ha det så här resten av livet.
    Egentligen är jag lycklig men under graviditeten ställs allt på sin spets och jag blir mycker känslig och tycker att han ska bry sej mycket mer!!
    Men jag tycker att du ska fundera och tänka i lugn och ro kanske prat med nån nära kompis som du kan lita på! innan du gör nåt du KANSKE ångrar!
    Men ajg förstår dej fullt ut kan jag lova!
    Vissa dar vill jag bara slänga ut honom!!
    Kram till dej

• Giafia

Vickyb: Stackars dig. SJälv känner jag likadant ibland. Min sambo är så otroligt lat och smiter undan all hushållsarbete. Plus att han strör saker omkring sig. Jag blir alldeles galen och vi bråkar massor om detta. Han har tusen olika orsaker att slippa jag vet inte vad jag skall göra för att få honom att hjälpa till. Ber jag honom t.ex. dammsuga trappen kan det ta flera dagar har tom väntat två veckor en gång men tjat varje dag...

• Jessa6

Giafia: nej men vad är det för en latmask, en spark i rumpan skulle han få minsann! Vad har han för anledning att inte göra lika mycket som du? Tur att man har fått bukt på sin karl som gör lika mycket som jag hemma, en del tjat ibland behövs iofs, de ser inte när det behövs dammsugas ex verkar det som...

• madeleine78
    Angående Focus... så skulle jag säga köp INTE!! hur dåligt med plats som helst där bak jue..  nog för att bagaeutrymme är stort.. och man gott och väl får plats med vagn.. men inte så mycke mer..
    OCg vad gäller airbagen så ska man inte lita på att de är säkert även om den skulle vara urkopplad.. på ford kan man endast göra de hos en auktoriserad verkstad.. men med tanke på att de dock ändå inte är 100% så gör inte Ford de... 
    MAn kan beställa en ny utan ... men jag själv skulle aldrig placera mitt barn fram ändå.. då de sitter allra säkrast i mitten bak...
    HAr alltid haft min dotter bak, och det har aldrig vart nå problem...

Så Tania... köp inte nya focus..
  • Tania

Madde: Jag ska lugna dig med att säga att Micke blev förälskad i en volvo v50 och nu har jag både honom OCH pappa "emot" mig. 

Fast... jag måste ju erkänna att när de släppte nya v50 så sa jag att jag ville ha en sån men sen har det liksom runnit ut i sanden. 
    Vi kollade på en -04 som hade gått 6000mil och den kostade 155 000:- men eftersom jag varit så insnöad på focus har jag inte ens kollat runt på nätet så där finns det säkert en hel del v50 att kolla in.
    Det är så spännande att leta bil när man väl bestämt sig för att köpa nytt  
  • Vallmar
    Jessa6 skrev 2007-03-11 11:42:08 följande:
    Jen2006: Vi har också tänkt att gå på profylaxkurs, har precis öppnat en massa kurser här och allt som kan hjälpa till är bra!I går var jag på födelsedagsfest, sådär kul, jag åkte hem efter två timmar. Var väl 20 personer och 9 av dem röker. De tyckte att det var så kallt ute på balkongen och tjatade sig till att få röka i köket och det fick de till slut för han som bor där. Man kan ju säga så att lägenheten fylldes med rök, han har ingen fläkt utan bara en lucka (ni vet i gamla lägenheter) så då drog jag hem, så jäkla äckligt!!!
    Hallå!!! Såg dem inte att det var en gravid kvinna i huset eller?? Man ska inte röka när en gravid kvinna är i närheten. Du borde gett bassning åt honom och åt rökarna!!
  • Vallmar
    Vickyb skrev 2007-03-11 12:24:14 följande:
    Är deprimerad!Orkar inte leva kvar med min sambo.. orkar inte längre! Står inte ut med allt tjöt och gnabb varje dag.. Bråk om hur vi uppfostrar våran dotter. Det är fruktansvärt dålig stämning mellan oss jämt och jag vill inget annat än att försvinna här ifrån med dottern, bo i en egen lägenhet och slippa se han!! Det har varit så länge, men det blir ta mig fan värre för varje dag! Vill bara sticka! Är det hormonerna som tar ut svängarna i en rejäl kurva eller är det riktiga känslor!? Vad skall jag ta mig till? Är så himla trött på honom.Var bara tvungen att skriva av mig lite.. *suck* ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Kan vara hormoner men det kan vara känslor...Va tråkigt för dej gumman. Du får ta ett allvarligt snack med gubben din. Det värsta är tycker jag att när man är gravid är det så svårt att diskutera. Man börjar lipa lätt o humöret rusar iväg. Eller skriv en lista över allt du är missnöjd med och då är det viktigt att inte dua honom!! Skriv isf jag blir arg när vi bråkar så mycket, jag blir trött på vårat.....osv(dr phil tips)
    Håller med copernicus om det där med att det ibland bara vänder sig när sambon försöker kyssa en å det är nog absolut hormoner som spökar.
    Hoppas det löser sig.
    Kramar
  • Mommmy  Dearest

Ska uppdatera lite om dagens händelser för mig då

Har ÄNTLIGEN beställt barnvagnen Den är fööööör vacker! Jag föll för Emmaljungas Edge Duo Kombi med sportchassit i färgen JUNGLE LIME! Den var då inte billig men vad gör man inte för sin förstfödde? Penga mun

Jag har fallit för färgen limegrönt Så vacker, sedan köpte vi lite kläder i färgen lime Generad och mjukisdjur. Så nu kommer min bebbe att passa ihop med barnvagnen Räcka ut tungan

• LindaoJohan

Hoppas ni alla haft en bra helg! Här har det varit fullt upp med att bli sambo på riktigt! Killen har kört ut sina sista saker nu och allt är en stor röra!! VÅREN ÄR HÄR!! Gu va skönt!! Ska lägga in lite nya bilder lite senare, just nu lagar jag potatis o purjulöksoppa! mums!

• Jessa6

Just nu sitter jag på jobbet och äter kexchoklad Inte så nyttigt, får ta lite kvällsmat snart. Jobbar ända till elva *pust och stånk* men är ledig i morgon så det får man väl ta då...Hat med mig "På smällen - från A till bebis" Himla rolig bok! (gillar inte böcker annars, läst för många fackböcker när man pluggade)

Antingen tycker min bebbe att jag ska gå hem eller att det är kul att jag är på jobbet för den sparkar åt alla hll, har hållt på sen jag kom hit.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3