• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • BeccaS

Vanne hur mkt hade ni tänkt lägga ut på en bil? finns ju massa på blocket.

• mrsbygg
    teenpregnancy skrev 2007-03-10 11:49:28 följande:
    mammab, jag lider med dig- marcus släkt är inte heller sådär skitschyssta mot oss, falska människor. Tur att du fick tag på en bil i alla fall :)Kunde inte hjälpa att skratta åt ditt inlägg ursäkta, tycker bara det lät så kul med att låta styvmamman köpa en bil åt er :D Känner faktiskt också för att säga det till svärmodern min.Har så mycket att klaga på när det gäller hans släkt, tyvärr får det vara.
    ja men va fan!! kläcker ur sig "jaha, men dom får la komma när dom har tid då"
    vadå har tid?? vi har la all tid i världen men d är inte det enklaste att fixa bil i sista sek när allt redan var fixat men sket sig!!

jag har tjaffsat så mycket me den där tanten så ja...nej finns ingen som helst respekt där inte!! hatar människan..kläcker ur sig så fina kommentarer jämt så man har lust å dänga ner henne..urk..

nej usch, en endaste liten kommentar från henne idag å hon ska fan få höra.
    nu är ja gravid och så nu är min stubin obefintlig!! har rätt kort annars...men nu..ja..ska bli kul å åka dit...
  • BeccaS

mammab:

Ush det låter inge skoj, har hon alltid varit sådär?
    Och hon verkar ju inte direkt smart om hon tror att allt handlar om tid när hon vet att ni inte har nån bil =/

Haha precis, nu när man är gravid vågar man mkt som man aldrig har vågat förrut

• mrsbygg
    BeccaS skrev 2007-03-10 11:58:05 följande:
    mammab:Ush det låter inge skoj, har hon alltid varit sådär? Och hon verkar ju inte direkt smart om hon tror att allt handlar om tid när hon vet att ni inte har nån bil =/Haha precis, nu när man är gravid vågar man mkt som man aldrig har vågat förrut
    jupp alltid! fått höra en hel del taskiga grejjer genom åren..men tro mig jag har rytit till förut d ska gudarna veta!! men nu kommer det bli så mycker värre hehe...

inte så man inte vågar va ska hon göra? bannlysa mig från deras hem? inte mig emot..behöver vi inte bry oss om å låna bil jämt haha..
  • Mommmy  Dearest

haha åhh vad jag känner igen det där alltså :D
    Marcus idiotmorsa vägrade ge honom lite pengar till julen och till hans 20 ÅRS dag! Pengarna var menat till att köpa en lite nyare och säkrare bil till vår bebis så att vi inte behöver köpa en skitig som går sönder.

Det är liksom till barnets säkerhet, tyvärr är båda mina föräldrar helt körda när det gäller pengar, där går det tyvärr inte att få något hur mycket dem än skulle vilja ge oss. fast i lån och sånt.

Men hans morsa och hennes pojkvän ger Marcus syrra pengar för lägenheten, pengar för mat, pengar för krimskrams och nu ska dem betala för hennes körkort också!!!!! Hon är 22 år gammal! hon vill inte ens ha barn i den närmaste framtiden! Vi skulle vara överglada för endast 1000 kr om det så vore. Dem vill inte ens ge oss det och det är för vårt barns säkerhet :(

Becca: vi kan tyvärr endast lägga dit 18 000 - 20 000. Har inga pengar nu :(

• mrsbygg

haha pengar..jadu. dom där är dom snålaste människorna ja känner..
    men ja bryr mig vill inte ha deras pengar..

vill bara att dom nångång ska lära sig va respekt är...

• Mommmy  Dearest

om dem fortsätter så är det väl bara att säga sanningen till dem?
    Vår familj kommer inte att ta kontakt med er mer då du inte kan lära dig att respektera oss, för vad vi har och inte har?

• Jessa6

Vi har precis köpt en ny bil, en opel astra combi enjoy-06. Inte för stor och barnvagnen går in där bak, perfekt!!

• Tania

Jag sitter och kollar ny bil jag med. Jag vill byta ut vår ford Focus -00 till en nyare Focus. Jag älskar den bilen men ny är det dags att byta upp sig igen innan den börjar bli för "gammal".

Funderar på en flexifuel eftersom det är ju bra med miljöbil och så blir det ju bara dyrare å dyrare med bensin. Sen är det ju en bonus att man får skattelättnad.
    Min man var inne på en v50 men jag tycker att en sån bil spränger min pengagräns.
    Focusen är lite mer i min prisklass... inte mer än 120 000:- vill jag lägga på en bil. Men då ska den inte vara äldre än tre år och inte gått mer än 4-5000 ca.
    Vi har haft så många skräpbilar och när vi köpte den första "riktiga" bilen Fiat Brava -99 när den var två år gammal bestämde jag mig för att aldrig mer ha en fixarbil. 
    Vi får se hur vi gör om vi behåller lilla bilen med eller om vi klarar oss på en. Usch va bortskämd eller rättare sagt bekväm man är.
  • Tania

Förresten var jag ju inne på Barnens Hus igår och tittade på babyskyddet från Akta Graco och idag när vi var inne en timme efter att de öppnat så fanns det bara EN kvar!!!

Jag slängde mig på den som en utsvulten hyena så nu står den i bebisens rum fortfarande i lådan och bara väntar.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3