• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    Vallmar skrev 2007-03-09 20:08:55 följande:
    Mammab: Varför inte kockutbildning då? De låter som du skulle bli en utmärkt kock;)Jag har klämt i mig pasta med pesto och mozzarella, 1 wienerbröd o en glassbåt nu:) Spyfärdig, yes u name it.Tbmh: Det är bara o slå till!!
    nää ja vet inte..matlagningen är mer en hobby, skulle inte palla jobba med det varje dag..
    fast iof gör jad det varje dag nu med hehe..men endå..inte samma grej!

nehe...vaniljmunken är i magen dags för semlan sen fram me chipsen å dippen
  • Halvblod
    tbmh skrev 2007-03-09 19:52:39 följande:
    Skrev just ett långt inlägg men så blev det nåt knas med Firefox... suck... Jag fattar mig kort då. Idag var jag in på Barnens Hus och tittade på ett babyskydd de hade erbjudande på. Ett Akta Gracoskydd i färgen Maria Red (mörkgrå/röd) autobaby II dvs förra årets modell av babyskydd. Årets heter ju Logico S och kostar runt 1700:- i butik. Det skyddet de hade erbjudande på kostade 1489:- ord.pris men är nedsatt till 989:-!!!! Det är till och med inkl bas så man slipper trasslet med bältet. Nu kom min älskling hem med min kebabtallrik... jippie!!
    Vi var oxå iväg och tittade på babyskydd både igår och idag...och vi kommer oxå att ha Akta Graco (men årets modell) eftersom det verkar vara den enda som passar i vår bil. Dom hade en chokladbrun som faktiskt var riktigt snygg...så den blir det förmodligen.
  • Mommmy  Dearest

Ska vi se vad jag har slängt i mig då,
    2 FETA portioner fruit cocktails
    2 päron
    2 1/2 Wienerbröd

och snart är det dags för lite mer frukter, sen blir det TACOS!!!

• Tania
    Halvblod skrev 2007-03-09 20:50:26 följande:
    tbmh skrev 2007-03-09 19:52:39 följande: Skrev just ett långt inlägg men så blev det nåt knas med Firefox... suck... Jag fattar mig kort då. Idag var jag in på Barnens Hus och tittade på ett babyskydd de hade erbjudande på. Ett Akta Gracoskydd i färgen Maria Red (mörkgrå/röd) autobaby II dvs förra årets modell av babyskydd. Årets heter ju Logico S och kostar runt 1700:- i butik. Det skyddet de hade erbjudande på kostade 1489:- ord.pris men är nedsatt till 989:-!!!! Det är till och med inkl bas så man slipper trasslet med bältet. Nu kom min älskling hem med min kebabtallrik... jippie!!Vi var oxå iväg och tittade på babyskydd både igår och idag...och vi kommer oxå att ha Akta Graco (men årets modell) eftersom det verkar vara den enda som passar i vår bil. Dom hade en chokladbrun som faktiskt var riktigt snygg...så den blir det förmodligen.
    Vad kommer du få betala för årets modell?
  • Tania

Ska bara tillägga att om man jobbar med mat vill man inte komma hem och fortsätta jobba (laga mat) sen.

Jag tycker att det är skittråkigt att laga mat på kvällen och jag har ingen motivation alls!
  • Vos

tbhm: Håller verkligen med dig.
    Skittråkigt att stå och laga mat hela dagarna, hitta på matsedlar osv.
    Sen kommer man hem och.....................lagar mat!!!
    Tur att man verkligen älskar det annars hade jag aldrig pallat.

• Halvblod
    tbmh skrev 2007-03-09 21:20:16 följande:
    . Vad kommer du få betala för årets modell?
    På babyproffset kostade den 1695:- tror jag att det var...men jag ska kolla runt om det går att hitta billigare.
  • veronicaq
    Är det ingen annan än jag som börjar få tungt att andas,speciellt när man ätit??
    kan inte äta lika mkt på en gång nu*morrar*

så jobbigt! men men what to do lixom?!Räcka ut tungan

går in i v 23 imorn åxå..(22 fulla)

hej hå!
    v.22 med lilla killen i magen!
  • MissHeaven

Theresa: kul att det var nån mer här som var intresserad... kände mig totalt missanpassad där ett tag, kanske alldeles för "djupa" ämnen att diskutera här i tråden? Bland magsjukor, viktökning och foglossning...

Vallmar: din syrra kanske är avundsjuk men det är ingen ursäkt för att hon ska kunna kasta ur sig sån skit! Det ska du inte behöva ta!

teenpregnancy: försök prata med din syrra om du kan... det är en känslig ålder och mycket kan gå fel... men dig kanske hon lyssnar på? Hoppas det ordnar sig!

• Pusselbiten86

SUCK- Varför allt på en gång

Först Mammas sjukdom
    Kusinen brännskadar sig
    Farbror får hjärtattack

O gissa.. nu idag ( imorse ) upptäcker vi att våran katt håller antagligen på att få Missfall me sina ungar Eller så har hon livmodersinflamation... o blöder hon fortfarande på mån så ska hela den opereras bort

Gahhh blir knäpp

O sen min rygg o höfterna....
    kan inte ta et steg utan kryckorna... Jobbigt värre..

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3