• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Tania
    copernicus skrev 2007-03-11 11:39:55 följande:
    tbmh:Såg att ni ska/vill köpa en ny focus. det är en jättebra bil, speciellt flexen.Men jag vill ge dej ett tips då vi fick problem med vår bil när sonen var ca 2 år. han fick nämnligen inte längre plats i baksätet med sin stol. De nya focusarna görs inte utan airbag fram utan måste beställas extra vilket kostar ett par tusen. För vår mondeo kommer det kosta 5000 kr.När man får två barn behövs utrymmet i baksätet!!I övrigt är bilen enormt bra och bagageutrymmet är ju större än i v70´n.Jag såg att ni har en focus nu också men tänkte bara ifall ni inte har airbag nu så vet ni iaf hur det blev för oss!!Lycka till med bilköpet
    Jaha... tack för upplysningen. Jag ska tänka på det när jag kollar idag. 
    I vår focus var airbagen borttagen när vi köpte den så vi kanske har tur och hittar en till sådan idag
  • copernicus

våren är påväg!!!!
    Även om vi inte har fått nåt tecken på blommor än så känns det i luften, vi ska åka och tvätta bilen idag både in och utvändigt känns verkligen som att det är dags!!
    Luktade skunk igår när jag satte mej i bilen, funderade och kom sen på att casper spillt sin äckliga välling på sätet och den luktar verkligen ÄCKLIGT!! Han har Nutramigen som har en mycket speciell doft.
    Solen skiner inte men det regnar ju iaf inte, kanske ska åka en sväng till pulkabacken också tror Cappe skulle tycka om det.

• Tania

Jessa6: Usch va respektlöst mot ickerökarna och speciellt mot dig som har en liten i magen

• copernicus

ja om ni tittar på en beg så kanske ni har den turen!
    Vi beställde vår mondeo utan airbag men den kom med iaf  suck! men de lovade att det bara var att använda en speciell nykel som kostade 1500, det var inte nödvändigt för oss att  göra det just då så vi tänkte vänta och nu är inte priset reducerat av ford längre så nu kostar det mycket mer!

• Tania
    copernicus skrev 2007-03-11 11:48:45 följande:
    ja om ni tittar på en beg så kanske ni har den turen!Vi beställde vår mondeo utan airbag men den kom med iaf  suck! men de lovade att det bara var att använda en speciell nykel som kostade 1500, det var inte nödvändigt för oss att  göra det just då så vi tänkte vänta och nu är inte priset reducerat av ford längre så nu kostar det mycket mer!
    Men om ni beställde en helt ny bil UTAN airbag så ska de ju stå för kostnaden när de själva har gjort fel ju!!
    Jo vi har ju en -00a nu och ska väl titta på en -04a.
  • copernicus

ja jag vet att det är så, men det har blivit en miss från bådas sida.
    Det är släkt till mej som äger ford där vi köpte bilen och vi hade mest mejlkontakt när bilen skulle beställas. I beställningskontraktet står inte airbagen med har vi sett efteråt nåt vi missat. Vi hade en massa tillägg så vi såg inte missen just då tyvärr. Men ford har lovat oss ett bra pris för att lösa det hela.

04- är så mycket snyggare än den sista modellen tycker jag!
    Hur mycket räknar ni med att få ge?
    Vi sålde vår 03 när den gått 4200 mil och var utrustad med mp3 och tonade rutor, vi fick i inbyte 106 000.

• Vickyb

Är deprimerad!
    Orkar inte leva kvar med min sambo.. orkar inte längre! Står inte ut med allt tjöt och gnabb varje dag.. Bråk om hur vi uppfostrar våran dotter. Det är fruktansvärt dålig stämning mellan oss jämt och jag vill inget annat än att försvinna här ifrån med dottern, bo i en egen lägenhet och slippa se han!! Det har varit så länge, men det blir ta mig fan värre för varje dag! Vill bara sticka! Är det hormonerna som tar ut svängarna i en rejäl kurva eller är det riktiga känslor!? Vad skall jag ta mig till? Är så himla trött på honom.

Var bara tvungen att skriva av mig lite.. *suck*

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Hallonfot

Vickyb: Usch, det lät inte alls bra. Tror inte du ska avfärda allt med att det är hormoner men visst blir allt värre när hormonerna flödar. Känner han likadant som du? Håller tummarna för att det ska ordna sig för dig på ett eller annat sätt. *kramar*

• Jessa6

Vickyb: Låter inte alls roligt, kan ni inte prata om det och se om ni kan komma fram till något. Bara berätta hur ni känner inför allt. Kanske kommer ni fram till något gemensamt. *kramar om*

• Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-03-11 12:29:49 följande:
    Vickyb: Usch, det lät inte alls bra. Tror inte du ska avfärda allt med att det är hormoner men visst blir allt värre när hormonerna flödar. Känner han likadant som du? Håller tummarna för att det ska ordna sig för dig på ett eller annat sätt. *kramar*
    Nej jag vet inte om han känner som jag.. Har lixom aldrig berättat riktigt hur jag känner. Är en jäkla fegis! Jag är så rädd för att det inte har med hormonerna och göra.. och att det är verkligen så jag känner..
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3