• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Trollie

God morgon!

Fy vad jobbigt med krypningar i benen!

Då lät det bättre med hundpromenad, vill så gärna ha hund igen men sambon protesterar och så skyller han på min allergi men vad då jag har haft hund i alla år förrut och överlevt.

Idag ska vi åka till Karlstad på Mamma, Pappa, Barn mässan
    www.mammapappabarnmassan.se/ hoppas att det finn mycket att titta på .

• Halvblod
    solstraalen skrev 2007-03-11 08:07:32 följande:
    Hehe,  jag hade nog köpt bebiskläder nu om de hade funnits kortärmade bodys och så. Men de mesta e ju i velour eller e långärmat. Velour är ju inte aktuellt att ha på en sommarbebis Och jag har redan 7 långärmade bodys som är neutrala sen Saga var liten Så går väl vad gäller kläder å bara väntar på att affärerna ska hajja att dom ska börja säga svalare bebiskläder oxå, inte bara svalare kläder till de större barnen Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
    Jag hade turen igåt att hitta lite sommarbodys i en affär som säljer ut...så jag fick 6st för 99:-...så inte ens det saknar jag direkt i mina samling...hehehe.
    Skulle vara något par tunnare byxor samt pjamas som behöv innan samlingen är komplett.
  • solstraalen
    Halvblod skrev 2007-03-11 08:25:05 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-11 08:07:32 följande: Hehe,  jag hade nog köpt bebiskläder nu om de hade funnits kortärmade bodys och så. Men de mesta e ju i velour eller e långärmat. Velour är ju inte aktuellt att ha på en sommarbebis Och jag har redan 7 långärmade bodys som är neutrala sen Saga var liten Så går väl vad gäller kläder å bara väntar på att affärerna ska hajja att dom ska börja säga svalare bebiskläder oxå, inte bara svalare kläder till de större barnen Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25Jag hade turen igåt att hitta lite sommarbodys i en affär som säljer ut...så jag fick 6st för 99:-...så inte ens det saknar jag direkt i mina samling...hehehe.Skulle vara något par tunnare byxor samt pjamas som behöv innan samlingen är komplett.
    Ja de var billigt!!   Inte helt fel
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • Halvblod
    Trollie skrev 2007-03-11 08:11:49 följande:
    God morgon!Fy vad jobbigt med krypningar i benen!Då lät det bättre med hundpromenad, vill så gärna ha hund igen men sambon protesterar och så skyller han på min allergi men vad då jag har haft hund i alla år förrut och överlevt.Idag ska vi åka till Karlstad på Mamma, Pappa, Barn mässanwww.mammapappabarnmassan.se/ hoppas att det finn mycket att titta på .

Mmmm...men tyvärr vet vi inte om vi kan behålla honom när bebisen kommer för han är väääääääldigt överaktiv och dominant.

Vi kastrerade honom för ca2 månader sedan så jag håller tummarna att det hjälper på honom och att han hinner lugna sig på dessa 4månader som är kvar.

Sambon vill inte ha honom alls så han hoppas nog att det blir bortlämning....men han är ju min älskade lilla bebis Gråter

• Medelålders

Hej alla mammor och magar!

Det är nu snart en vecka sen jag var härinne....och HERREGUD vad ni skriver, orkar inte uppdatera mig just nu men hoppas att ni har det bra alla.

Själv är jag i v 20+3 idag och börjar känna av fogar och bäcken rejält tyvärr. Men jag visste ju att det skulle komma-har ju vart lika alla andra gånger oxå.

I går var vi till Barnens hus och köpte bilstol till lillskruttan, en AKTA GRACO autobaby II med bas. De har erbjudande nu så den kostade bara 989:- (tror jag det va) mot 1489:- annars. Det är ju 500:- i rabatt och det är ju alltid skönt att kunna spara ngn krona! Stolen är i grått och rött och verkar väldigt praktisk! Hoppas vi blir nöjda.
    Så nu har vi klarat av alla de lite dyrare inköpen....det känns skönt. Bara lite smått kvar, lite små filtar, några bodys, blöjor, flaskor och sånt kvar!

Ha en skön söndag tjejer...nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp kaffe och kolla nyhetsmorgon söndag!

/Kram

Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
  • jennsans

teenpregnancy: jo 745 är bra bilar =) ser fram emot att få åka nya bilen =) dock får gubben min köra in den nu innan bebis kommer så att jag slipper bli stående *skratt*

• Hallonfot

Säger som Medelålders: Hej på er alla mammor och magar!

Jag var och simmade igår för första gången sen jag blev gravid och det var helt underbart. Fick inte ont någonstans efteråt. Simmade 1000 meter och trodde nog att jag skulle få lite ont men nepp, känner inget. Ska verkligen försöka komma iväg och göra det varje vecka!

Annars sitter jag på jobbet trots att det är söndag. Usch, jobbade hela förra helgen också. Det är ju nu man borde sakta ner och njuta istället för att jobba mer än någonsin. Men så länge det känns ok kan det väl inte vara någon fara? Jag är helt ensam på kontoret så det är lugnt och skönt (och så har jag ju tagit mig tid att läsa och skriva här ).

Kram kram!

• Jen2006

Hej,

Var på mamma pappa barn mässa igår (den som trollie nämnde). Gud vad folk där var!!! Men det kanske var för att det på varje par även skulle gå in en barnvagn

Vi anmälde oss i alla fall på en profylax kurs som kommer att gå i slutet av april. Sambon propsade på att vi absolut skulle gå, så det känns bra att han vill vara aktiv på förlossningsdagen !!!

Någon som gått profylax kurs och som har några åsikter om den??

• Jen2006

Ska försöka att komma iväg och shoppa lite idag. Får inte plats i varken BH eller trosor längre, behöver med andra ord en helt ny uppsättning med underkläder.

Nu vill jag verkligen inte att mina bröst ska bli större!!!!!

• SannaKaarina

Jag har börjat få stora problem med bortdomnade händer och svullna fötter :( + fogarna. annars funker det bra här. lite udda med den första mjölken som började rinna till här för någon vecka sen. men här sparkas lilleman dagligen och bökar runt i magen.

fick samtal från barnets pappa igår att min bil har hamnat i koma utanför kalix':*( den hade bara stannat och dom vet inet vad det kan vara. så dumt då jag är 100 mil bort hos min mor som har blivit sjuk så jag kan inet åka hem innan hon är bra igen :( lite svårt för henne att åka upp med mig och 2 katter när hon är yr och knappt hör på ena örat med blodtryck på 168/110 men säger bara att tur att dte hände då jag är hemma.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3